Ik wil binnenkort dus een nieuw moederbord en daarbij een nieuwe processor kopen. Ik zoek er een die op het zelfde niveau zit als mijn XFX Radeon HD6870, dus geen bottlenecking. Intel processors zoals de 3570K worden me eigenlijk wat te duur op het moment. Maar ik zag zo ook de AMD Phenom II X4 965 Black Edition. Is dit in combinatie met mijn HD6870 een goede setup voor games zoals Planetside 2 en Crysis 3 bijvoorbeeld? Ik draai nu namelijk een Intel Core 2 Quad Q8300 en ik merk gewoon dat die mijn videokaart bottleneckt bij die spellen. Mijn budget voor de processor ligt rond de 100-150 euro.
Natuurlijk hoort daar ook een nieuw moederbord bij, nu zag ik de ASRock 970 Extreme3. Is dit een goed moederbord in combinatie met de Phenom II X4 965 en de HD6870? Mijn budget voor het moederbord ligt rond de 50-70 euro.
Ik had dus zelf al dit systeempje in mijn hoofd:
ASRock 970 Extreme3
AMD Phenom II X4 965
XFX Radeon HD6870 Dual Fan
OCZ ZS Series 750W PSU
Adata 8GB Dual-Channel RAM @ 1033mHz
Wat dikgedrukt is moeten de upgrades worden, het andere heb ik momenteel al in mijn systeem.
Kan ik met dit systeem goed gamen, of is er voor ongeveer hetzelfde geld beters te krijgen? Ik hoor het graag.
Natuurlijk hoort daar ook een nieuw moederbord bij, nu zag ik de ASRock 970 Extreme3. Is dit een goed moederbord in combinatie met de Phenom II X4 965 en de HD6870? Mijn budget voor het moederbord ligt rond de 50-70 euro.
Ik had dus zelf al dit systeempje in mijn hoofd:
ASRock 970 Extreme3
AMD Phenom II X4 965
XFX Radeon HD6870 Dual Fan
OCZ ZS Series 750W PSU
Adata 8GB Dual-Channel RAM @ 1033mHz
Wat dikgedrukt is moeten de upgrades worden, het andere heb ik momenteel al in mijn systeem.
Kan ik met dit systeem goed gamen, of is er voor ongeveer hetzelfde geld beters te krijgen? Ik hoor het graag.