Hoe de HUAWEI HG655D in te stellen achter een Cisco epc3925?

Pagina: 1
Acties:

• Snidibap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 21:09
Hallo mensen,

Mijn ouders hebben sinds kort Ziggo internet met meegeleverde Cisco epc3925. Dat werkt, alleen is het bereik in de woonkamer op de eerste etage niet erg sterk. Ik wil dan ook de HUAWEI HG655D(oude router van Online) gebruiken om het signaal te vergroten.

Wat ik begrijp is het eerst nodig om wat instellingen in de Ziggo-router aan te passen, dus heb het volgende gedaan:

https://www.ziggo.nl/#klantenservice...r-router-cisco

Waar ik vastloop is op het instellen van de HUAWEI-modem. Het mooiste zou zijn als dit een dom doorgeefpunt(accespoint? switch?) wordt die in de woonkamer staat. Waar ik de tv bekabeld op kan aansluiten op deze router en waarbij er een sterk WIFI-signaal wordt uitgezonden.

Op internet heb ik wel wat aanwijzingen gevonden, maar krijg het niet werkend.

1. Ik heb het IP adres van deze modem veranderd naar:
192.168.178.50

2. De DCHP heb ik uit gezet.

3. De modems met elkaar verbonden via LAN op LAN

Zie screenshot

Toen dit niks deed ben ik maar verder gaan klooien, dit heb ik aangepast:

http://www.freebits.nl/images/715WAN.jpg

Moet ik op deze pagina wel iets aanpassen?

Of moet ik hier wat invullen?

http://www.freebits.nl/images/137routering.jpg

Wie kan mij helpen om deze verbinding werkend te krijgen, of kan het uberhaupt niet?

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft dat HUAWEI ding toevallig een bridge modus? Zet deze eens aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je een oude router van online wel als AP gebruiken? Volgens mij zit daar alleen een modem/router functionaliteit in en geen wds/bridge modus.

• ShadowAS1
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Mijn ouders zitten bij Online en hebben ook zo'n ding.
Het is simpelweg een modemrouter, niet als AP te gebruiken omdat ze gewoon helemaal dichtgetimmerd zijn.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waar denken jullie dat bridge en WDS voor nodig te hebben?
Het UPC kabelmodem en de Huawei modem-router zijn verbonden via LAN op LAN. Waarvan ik aanneem dat het bekabeld is ;)

Waarom je echter met WAN settings bezig bent en waarom het ingeschakeld is in dat Huawei modem volg ik niet helemaal. Je wilt enkel het LAN gedeelte gebruiken, de hele WAN poort laat je met rust.
Behandel het ding als een switch waar toevallig ook WiFi in zit.

Maar meestal zijn dit soort modem-router een slechte keuze vanwege het feit dat de firmware er niet op ingericht is en soms ook dichtgetimmerd. Dat verschilt een beetje per situatie, maar het kan ook zijn dat je beter af bent met een normale huis-tuin-keuken router of een losse switch en access point.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2013 09:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
Dankjulliewel voor de reacties! Ik ga het toch maar anders aanpakken door er iets bij te kopen. Wat is de beste keuze voor het uitbreiden van een netwerk? Een extra modem, of accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Euhm, je hebt in feite maar 1 router nodig. Tenzij je (bijvoorbeeld met een bedrijfje) 2 delen van elkaar wenst af te schermen.

Heel simpel dus: Je hebt een AP nodig. Naar mijn ervaring zijn asus APs heel goed. Maar de community hier raad deze vooral aan: pricewatch: TP-Link TL-WA901ND

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
Dankjewel voor de snelle reactie! Oke dat valt ook wel mee qua prijs. Nog paar vraagjes. Er zit dus eigenlijk niet veel verschil tussen een AP en een router? Behalve dat een AP alleen signaal van de huidige router versterkt en een extra router dan ook nog zelf in te stellen is?

Graag zet ik hem in de woonkamer(er ligt toch al een netwerk kabel), zo reikt het signaal wat verder de tuin in. Een AP sluit je gewoon aan via een LAN-kabel?

Kun je een AP ook als switch gebruiken? Dan kan ik de TV via een kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Snidibap schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:39:
Dankjewel voor de snelle reactie! Oke dat valt ook wel mee qua prijs. Nog paar vraagjes. Er zit dus eigenlijk niet veel verschil tussen een AP en een router?
Een AP is niet meer dan een switch met WiFi functionaliteit, soms heb je AP's die alleen een mogelijkheid hebben om een WiFi netwerkje te maken en die enkel met een lanpoort mee komen.
Behalve dat een AP alleen signaal van de huidige router versterkt en een extra router dan ook nog zelf in te stellen is?
Je creeert als het ware een extra WiFi punt (Accesspoint), dus er zijn dan twee netwerken zichtbaar die van jou zijn, je kan de TP link overigens mooi configureren door de SSID (netwerknaam) onzichtbaar te maken.
Graag zet ik hem in de woonkamer(er ligt toch al een netwerk kabel), zo reikt het signaal wat verder de tuin in. Een AP sluit je gewoon aan via een LAN-kabel?
Correct.
Kun je een AP ook als switch gebruiken? Dan kan ik de TV via een kabel aansluiten.
Ja, als een AP over 4 lan poorten beschikt is dat mogelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
Top! Al mijn vragen zijn beantwoord, op naar de winkel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
Toch nog een vraagje: waarom is deze router goedkoper, dan de onderstaande AP?

pricewatch: D-Link DAP-1522
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Ik als leek zie geen verschil tussen die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Dual band (5GHz en 2.4Ghz), overigens kan je ook een router inzetten als AP..
Enige wat je dan moet doen is DHCP uitzetten.

Genoemde router heb ik ook sinds een maand, topding! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 22:03 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
Dus deze AP is wat sneller als de apparaten met 5GHz kunnen omgaan? Is het bereik ook veel beter? Scheelt dit veel met de router?

[ Voor 10% gewijzigd door Snidibap op 04-03-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Snidibap schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:20:
Dus deze AP is wat sneller als de apparaten met 5GHz kunnen omgaan? Is het bereik ook veel beter? Scheelt dit veel met de router?
Ik stel voor dat je even op onderzoek uit gaat. Want al deze vragen zijn met een kleine zoektocht zelf te beantwoorden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1