Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey allen,

Ik heb een Wacom tablet, maar wanneer ik ermee ga tekenen in Photoshop krijg ik bibberige lijnen. (I.p.v. mooi recht)

Als ik met de tablet ga tekenen in programma's zoals Adobe Illustrator of Sketchbook, verbeterd het programma zelf de getekende lijn in een mooie, vloeiende rechte lijn.

Weet iemand hoe ik dit ook in Adobe Photoshop CS6 krijg?
Ik heb gezocht op Google maar kon het niet 1,2,3 vinden. :/

Bedankt! *O*

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Definieer "bibberige lijnen"? Heb je een screenshot?

Ik vermoed dat je de pencil-tool gebruikt i.p.v. de brush tool, waar die eerst niet anti-aliased en de tweede wel. Photoshop met Illustrator vergelijken is appels en peren (bitmaps v.s. vectors) en daarbij is de manier waarop je in beide een "freehand line" tekent nogal verschillend. Sketchbook ben ik niet bekend mee, maar die gaat mogelijk sowieso anders om met tablets.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f9JYg6nNhZaa25sMk56VZic/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 27-02-2013 23:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 18:37
De brushstrokes die je maakt met Photoshop worden niet opgeslagen als vectoren. Je kunt ze dus helaas niet naderhand vloeiender maken zoals in Sketchbook.
Wil je toch vloeiende lijnen willen tekenen in Photoshop dan kun je een utility installeren die je brushstrokes realtime corrigeerd. Mocht je ZBrush gebruiken dan is het precies hetzelfde als wat de Lazymouse optie doet.

De tool heet LazyNezumi en is hier te downloaden. Helaas windows only.