HDMI audio/video sync probleem

Pagina: 1
Acties:

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik gebruik mijn Celeron G1610 + Asrock B75M-ITX als server/htpc combinatie. Als server werkt het perfect, maar als htpc wat minder. De audio en video lopen niet synchroon in videos, waardoor er dus geen lipsync is. De audio loopt een klein beetje achter op de video. Dit vind ik echt heel erg hinderlijk tijdens het kijken van films.

De setup is als volgt aangesloten: Celeron G1610 > HDMI > Denon versterker > HDMI > Samsung TV. Zowel de audio als de video gaan dus via de Intel GPU HDMI.

Dit probleem had ik niet op dezelfde TV en Denon versterker met mijn AMD E350 hardware. Het probleem doet zich voor in meerdere mediaspelers (MPC-HC, VLC player). Het maakt geen verschil of ik de audio analoog of digitaal naar de versterker stuur. Wanneer ik de audio doorgeef naar de TV ipv de versterker is het probleem ook aanwezig. Met verschillende soorten audio en video codecs is dit het geval.

Iemand een oplossing?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
Gebruik je je versterker toevallig om de video te upscalen? Dat zou je dan eens kunnen proberen uit te zetten. Of anders kijken of je bij je htpc negatieve lipsync kan instellen.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien helpt het als je je audio in Bitstream aanlevert naar de receiver misschien gaat het dan beter.

De guide hieronder is al wat ouder, maar werkt nog steeds prima.

Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• nMad
@InEtVa: nee, dat ondersteund mijn versterker niet!

@Lip: zowel met als zonder bitstreaming is het geluid out of sync. Heb de ffdshow audio decoder en LAV audio decoder geprobeerd. Wel of geen GPU hardware video decoding maakt ook geen verschil.

Softwarematig een negatieve lipsync instellen geniet niet mijn voorkeur! Het moet toch gewoon hardwarematig kunnen?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• nMad
Ik heb zojuist geprobeerd om het geluid analoog af te spelen, via de groene audio uitgang op de htpc. Ook dan loopt de audio niet in sync met de video.

Echt waardeloos dit. Iemand die misschien wat meer weet? Ik heb erg veel opgezocht op Google maar nergens een oplossing gevonden.

Als het niet opgelost kan worden koop ik een AMD A4-5300 processor :(

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
Ik denk niet dat het met je processor te maken heeft. Je kan een andere player gebruiken om je bestanden af te spelen of toch een negatieve lipsync instellen.

• nMad
Vanaf een live USB Lunix Mint met VLC player en GNOME player heb ik hetzelfde probleem. Dus het probleem is toch echt hardwarematig lijkt me.

Pagina: 1