Intel HD Graphics HDMI audio/video sync probleem

Pagina: 1
Acties:

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:34
Ik gebruik mijn Celeron G1610 + Asrock B75M-ITX als server/htpc combinatie. Als server werkt het perfect, maar als htpc wat minder. De audio en video lopen niet synchroon in videos, waardoor er dus geen lipsync is. De audio loopt een klein beetje achter op de video. Dit vind ik echt heel erg hinderlijk tijdens het kijken van films.

De setup is als volgt aangesloten: Celeron G1610 > HDMI > Denon versterker > HDMI > Samsung TV. Zowel de audio als de video gaan dus via de Intel GPU HDMI.

Dit probleem had ik niet op dezelfde TV en Denon versterker met mijn AMD E350 hardware. Het probleem doet zich voor in meerdere mediaspelers (MPC-HC, VLC player). Het maakt geen verschil of ik de audio analoog of digitaal naar de versterker stuur. Wanneer ik de audio doorgeef naar de TV ipv de versterker is het probleem ook aanwezig. Met verschillende soorten audio en video codecs is dit het geval.

Weet iemand een oplossing? Ik ben echt radeloos!

edit: verkeerde subforum > hier past hij beter.

[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 28-02-2013 08:33 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W