Toon posts:

voeding vervangen pc stuk. need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een 250w voeding in mijn p4 pc.
Die heb ik vervangen voor een betere 400w pc
Toen deed mijn pc het niet meer dus heb ik de oude voeding terug geplaatst.
De pc deed het nog steeds niet.
Het ligt niet aan een beschdigde harde schij wnt die doet het wel in een andere pc.
Ik kan windows ook niet overnieuw instaleren mr de bios wel openen.
Ik heb de bios gecheckt maar daar staat alles goed. Maar ik vermoed dat het probleem dar wel ergens zit
Want zoals gezegd gaat hij voor de hdd vast.
Je ziet dan dat streepje links bovenin knipperen.
Weet iemand wat je hieer aan kan doen. Of is dit permanente schade aan het moederbord. Wat ik niet hoop
Alvast bedankt

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Als je zo ver komt denk ik niet direct dat je moederbord stuk is.

Controleer nog eens of echt alles in aangesloten. De harde schijven, de 4 pin 12v processor voeding (als die er bij p4 al op zat) etc. Als je in je bios kijkt zal er ook ergens staan wat voor hardware hij gevonden heeft. Met name, hoeveel ram geheugen en welke schijven. Kloppen deze waardes?

Zit er geen power knop achterop de voeding?
Is de stroomkabel wel goed? En het stopcontact dat je gebruikt

Loop ook nog even de data connectors (harde schijf --moederbord) na, misschien zit er net eentje scheef of in het verkeerde slot (als hij los zou zijn gegaan) oid

Staat de boot volgorde nog goed in het bios (misschien is de bios batterij wel leeg).

Heb je wat meer info over de hardware?
Weet je welk moederbord, harde schijf, videokaart, ram geheugen etc erin zit.
Welke voeding zat erin, welke probeer je er nu in te zetten?
Is die voeding nieuw, had je hem nog liggen of overgekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Bijde voedingen werken in een andere pc wel de bios geeft hdd waarders goed aan.
Hij heeft wel een keer een memory error gegeven. Er zit 2 x 2g kington ram in.
En een ati radeon le 9200 family. Alles heeft het in ieder geval een jaar gedaan. Sommige onderdelen heb ik al3 jaar en hij deed het niet meer na het plaatsen van de voeding.
De hdd deden het gelukkig nog dus ik heb al mijn bestanden nog

Verwijderd

Topicstarter
en het stopcontact met dezelfde pc heb ik ook gebruikt voor ander pc dus dat denk ik wel. Er zit geen schakelaar op de voeding en de 4 pin zat er bij en in

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
We hebben meer informatie nodig. Zoals gevraagd, geef je specs, oude en nieuwe voeding, etcetera.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
P4 2,6 ghz
Ati radeon 9200 512 mb
De voedingen waren beiden niet nieuw maar werkten wel.
Verdere specs van de voeding weet ik niet
Pagina: 1