Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• vovpvi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn dochter van 12 jaar wil sparen voor een tablet, ikzelf ken er bitter weinig van dus kom ik hier enkele vragen afvuren:

Er zijn 3 hoofdgroepen volgens mij: Ipad, tablets met Android, tablets met Windows 8.

- Kan ik alle software (mediaplayer, office pakket, spelletjes) draaien die nu op de laptop staat?
- Kan ik een film die nu op een laptop staat overzetten naar een tablet?
- Kan ik een externe harde schijf aansluiten?
- Kan ik een printer aansluiten?

Welke tablet zijn het "beste" op vlak van geheugen, scherm, gebruiksgemak en batterij?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Google heeft op alle vragen een antwoord... Om je toch een klein beetje van dienst te zijn:
-mediaplayer is voor alle platformen te downloaden, office draait op Windows (dus niet op ipad/android, al zijn daar natuurlijk genoeg apps voor te krijgen), spelletjes eveneens.
-film is een groot begrip, welk formaat hou je aan? vaak is er wel een player te vinden voor een bepaald formaat, maar die spelen niet altijd zonder haperingen goed af!
-over het algemeen: nee, 90% van de tablets heeft geen usb-poort. je zult misschien wel via een verloopje een usb-apparaat aan kunnen sluiten, maar zal zeker niet genoeg power geven voor een 2,5" schijfje die via usb wordt gevoed.
-printers kun je met PrinterShare aansturen, mits je printer aan het netwerk hangt!

Welke tablets het beste zijn: http://tweakers.net/categorie/822/tablets/reviews/
Verder zeg ik niets meer, je hebt genoeg stof om uit te zoeken nu! :P

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan ik alle software (mediaplayer, office pakket, spelletjes) draaien die nu op de laptop staat?
Nee, dat kan niet. Windows 8-tablets kunnen dat in zekere zin wel, maar ook die draaien eerder apps dan gewone programma's. Als je een android of iOS tablet hebt dan draai je apps, kleine (of uitgebreide) programma's.

- Kan ik een film die nu op een laptop staat overzetten naar een tablet?
Dat is perfect mogelijk.

- Kan ik een externe harde schijf aansluiten?
Dat zou met een recente tablet moeten kunnen, mits je een OTG-kabeltje koopt. Dat is een klein kabeltje dat je in je tablet stopt, met een gewone USB-aansluiting aan de andere kant. Daarop kan je dan gewoon de harde schijf aansluiten. Let wel op dat de USB poort soms niet genoeg energie levert voor de harde schijf, deze moet gewoon nog in het stopcontact.

- Kan ik een printer aansluiten?
Dat kan, maar ik heb geen idee hoever het met de ondersteuning van printers op tablets zit.

Android developer & dürüm-liefhebber

• vovpvi
Een USB stick aansluiten gaat dus altijd?

Welke heeft de 'beste' batterij? (hoelang gaat die mee als ze enkel op facebook zit?)

[ Voor 52% gewijzigd door vovpvi op 27-02-2013 19:47 ]

• zsiebe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 16:57
Ja, mits je een OTG-kabeltje gebruikt om van een kleine female usb plug naar een grote female usb plug te gaan.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-11 18:22
MAAR dan moet de tablet zelf natuurlijk wel USB-OTG ondersteunen, zowel hardware als software.
Bijvoorbeeld de telefoon HTC One X kon voor de laatste update geen USB-OTG, nu wel. Als je dan een goedkope tablet hebt kan het zijn dat die geen USB-OTG ondersteunt en USB-sticks dus niet aangesloten kunnen worden.

Bambu Lab P1S Combo

• vovpvi
OK, dan kopen we ook een OTG-kabeltje.

Zijn er nog zaken waar ik zeker op moet letten bij de aankoop?

• Jootje1985
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-01-2023
Hoe groot wil je em hebben? Voor 7 inch is de Nexus 7 van Asus/Google een goede tablet wil je meer een computerachtig iets zal je veel dieper in de buidel moeten tasten.

• vovpvi
Ik heb een max. budget van 500 euro. Dus een 10 inch zou moeten lukken.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind het een beetje een rare afweging waarop je een tablet koopt.
Ik heb met alle 3 gespeeld een w8 een Ipad en heb zelf een Android tablet maar ik vind de verschillen wel heel erg groot.

• vovpvi
Wat is dan jouw indruk? Als je een dochter van 12 had, welke zou je kopen? (en waarom)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Is het niet veel handiger om zelf eerst een lijstje te maken waarin je je eisen op een rijtje zet? Wat wil je zelf, wat wil je dochter? Vanuit je eisen kun je vervolgens specifieker gaan zoeken door tablets te gaan elimineren. De Pricewatch is een handig startpunt om een voorselectie te doen. Je vraagt nu naar "de beste" tablet zonder duidelijke specificatie-eisen waardoor je van iedereen een ander antwoord zult krijgen. Hierdoor wordt je selectie juist eerder groter dan kleiner.

Ik denk dat één van de eerste dingen die je vast moet stellen is hoe groot je de tablet wilt hebben en welk besturingssysteem je prefereert. De accuduur is erg afhankelijk van het scherm, dus daar kun je niet erg veel over zeggen op dit punt.

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 19:52
Voor iemand van 12 jaar oud zou een iPad of een android tablet met nieuwe software het beste zijn, denk ik.

Maar mijn persoonlijke ervaring (heb een Nexus 7 en een iPad gehad) is dat Android tablet superieur zijn over iPads. Maar dat komt misschien door mijn technische achtergrond, kan me voorstellen dat jouw dochter dat niet heeft :) Ook valt me vooral op dat apps over het algemeen vaker gratis te vinden zijn op Android dan op iOS (iPad).

Misschien is een Samsung Galaxy Tab2 10.1 een leuk model voor je dochter? Of als je iets kleiners wilt, een Nexus 7 doet het ook heel goed. Een iPad zou ik alleen voor gaan als je bereid bent goed geld uit te geven voor apps.

• vovpvi
OK, nu weet ik al meer voor als ik naar een winkel ga, zodat ik daar niet als domme boer naar een trein sta te kijken?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor 12-jarigen> iPad/

Android is zeker leuk, en persoonlijk vind ik het geweldig. Maar voor iemand die niet wil uitzoeken waarom de batterij opeens gek doet, die geen zin heeft om USB developer mode aan te zetten en die de iTunes crapware niet erg vind -> iPad.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 19:57

Shunt

Boe

leuk al dat advies met neem een ipad neem een android terwijl de harde eisen die jij stelt er voor zorgen dat alles behalve een Windows 7 / 8 tablet af valt.

ipad is simpel en gemakkelijk te gebruiken niet al te veel vreemde poespas. Echter geen fatsoenlijke volledige Microsoft office of externe USB harde schijf / usb stick op aan te sluiten.

android is leuk maar ook het office verhaal gaat hier niet op. Usb devices aansluiten moet je geluk mee hebben.

Ik raad je dan ook aan een Windows hybride device te kopen. Dan ben je meteen van het gezeur af het is een laptop als ze daar zin in heeft (handig als ze wat wil werken voor school) en een tablet als ze wil internetten en spelletjes spelen. Ik zou wel gaan kijken naar een Pro Windows 8 tablet / hybrid aangezien de RT redelijk beperkt is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Persoonlijk zou ik nog wachten met de hybrids, omdat deze net hun opmars maken (nog niet mainstream, dus nog duur)..

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Shunt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:00:
leuk al dat advies met neem een ipad neem een android terwijl de harde eisen die jij stelt er voor zorgen dat alles behalve een Windows 7 / 8 tablet af valt.

ipad is simpel en gemakkelijk te gebruiken niet al te veel vreemde poespas. Echter geen fatsoenlijke volledige Microsoft office of externe USB harde schijf / usb stick op aan te sluiten.

android is leuk maar ook het office verhaal gaat hier niet op. Usb devices aansluiten moet je geluk mee hebben.

Ik raad je dan ook aan een Windows hybride device te kopen. Dan ben je meteen van het gezeur af het is een laptop als ze daar zin in heeft (handig als ze wat wil werken voor school) en een tablet als ze wil internetten en spelletjes spelen. Ik zou wel gaan kijken naar een Pro Windows 8 tablet / hybrid aangezien de RT redelijk beperkt is.
Het is voor een kind van 12...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 19:57

Shunt

Boe

Ja en? Die hebben geen eigen eisen aan een tablet? Volgens mij wel namelijk. Volgens mij zijn die zelfs vrij duidelijk gesteld in de start post.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1