photoshop cs6 heeft text autocorrect? hoe zet ik deze uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,
Ik heb net photoshop cs6 en tot mijn grote verbazing verandert het programma zelf wat ik intyp met een soort totaal mislukte autocorrect!
als ik bijvoorbeeld een postcode intyp.. 9711 WM dan maakt cs6 daar WM 9711 van... zonder spatie blijft het dan wel weer staan.. Ook krijg ik dat om de haverklap als ik iets wil wissen of toevoegen aan een zin de cursor ineens aan de verkeerde kant gaat staan en de dingen gaat wissen vanaf links O.O
Ik zag taal opties staan in het text tool venstertje.. Daar nederlands van maken hielp helaas niet, ook niet terwijl de text geselecteerd was.

Mijn vraag is nu.. Hoe zet ik deze vreselijke onzin feature UIT ?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:24
Er schijnen wat bekende problemen te zijn met CS6: google.

Het feit dat ik dat weet te vinden met 1 zoekopdracht zet wat vraagtekens bij je eigen inzet. Ik haal verder ook niet uit je TS dat je zelf al even gegoogled had, dat lijkt mij toch wel de eerste stap bij een dusdanig probleem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,
Ik kon helaas niet eerder reageren,
Mijn probleem is niet dat random text probleem wat Rupie beschrijft.
Mijn probleem is dat er een auto correctie voor de text in mijn photoshop en die wil ik weg hebben.
Hoe haal ik dus deze text auto correctie weg?
Ik heb uiteraard uitgebreid gegoogled maar niks kunnen vinden.
Alle leestekens zie ik nu, komen altijd voor de zin ook al typ ik ze na het zinnetje
En ik heb wel dutch ingesteld als taal...

[ Voor 17% gewijzigd door blacknoise op 21-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 813219

Precies hetzelfde probleem hier! Zowel op een CS6 versie als op een Compact versie. Enorm hinderlijk. Is er misschien al een oplossing voor? :?