Twijfel tussen 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494489

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie. Het is belangrijk dat hij een lange accuduur heeft, redelijk licht is, snel werkt met een hoop simpele (internet, office, skype etc.) programmatjes open en een fijne touchpad en keyboard heeft. Mijn budget is 500 a 600 euro.

Nu keek ik even naar tweedehands laptops en deze 2 zagen er wel interessant uit:
V&A aangeboden: Dell Latitude E6330 zo goed als nieuw i5, webcam, vingerprint reader
V&A aangeboden: Dell Vostro V131

Denken jullie dat een van deze een verstandige keuze zou zijn, of ben ik beter af met een andere laptop? En mocht dit wel wat zijn, welke van de 2 zou dan het beste zijn gezien ´mijn situatie´?

Ik zou de mening van tweakers erg op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Allebei crap, koop de Dell Inspiron 15R SE. Kom je rond de 600€ uit met kortingsbonnen en al.

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03-2024
Batterijduur is geloof ik niet zo lang van de Dell.
Hij is wel iets goedkoper 538 of zo met alle kortingen

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 22:41
Chris Smoove schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:25:
Allebei crap, koop de Dell Inspiron 15R SE. Kom je rond de 600€ uit met kortingsbonnen en al.
Ik vind de bouw kwaliteit van de Inspiron serie véél slechter dan de Latitude, essentieel voor veelzijdig gebruik.

Topicstarter
Zou je dat voor mij willen onderbouwen Chris Smoove?
De Dell actie is trouwens alweer grotendeels voorbij als ik me niet vergis, het was tot gisteren.

@Gaarheid
Op notebookcheck staat dat de Latitude 6,25 uur haalt bij internetten via wifi, met een 6 cell 65Wh batterij. In degene uit de advertentie zit een 6 cell 58Wh, maakt dat veel verschil?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Het is de enige notebook in die price range met een Full HD scherm.

Op een WXGA is het echt niet lekker werken met je studie. Bijvoorbeeld met multitasken met word en internetten. Dan is het moeilijk 2 programma's naast elkaar zetten.

Topicstarter
Oke, maar omdat je aangeeft dat ze allebei crap zijn? Bedoel je daarmee dat alle laptops in die prijsklasse crap zijn, omdat ze geen Full HD scherm hebben? Of is er iets met degene die ik aangaf, waardoor het een slecht idee is om ze te kopen?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24
Nee, de laptop op zich is wel goed, maar omdat ze maar 768p schermen hebben zijn ze minder goed. Gezien jouw doelen en eisen (studie en gerelateerde programma's) is een 1080p scherm niet verkeerd. Je hebt dan sowieso veel meer werkruimte en de kwaliteit van het scherm zelf os ook beter. De 15R SE is in jouw budget in te passen als het goed is, vandaar dus de voorkeur daarvoor.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1