Geen toegang tot apparaten in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 11:52
De situatie hier is als volgt:

code:
1
2
ExperiaBox -> Switch |-> Access point (EnGenius EOC-2611P)
                     |-> Andere PC's

Ik heb hier al tijden hetzelfde probleem: wanneer ik via wifi verbinding heb met het Access Point kan ik geen andere apparaten benaderen die ook via dit Access Point zijn verbonden. Ping geeft ook geen resons. Maak ik met de ExperiaBox verbinding dan lukt dit wel. Ook apparaten die rechtstreeks op de ExperiaBox zijn aangesloten via ethernet kan ik zonder probleem benaderen.

Ik heb al allerlei settings geprobeerd te veranderen maar zonder succes. Ik kan ook geen logische verklaring bedenken waarom twee apparaten die via hetzelfde Access Point zijn aangesloten niet met elkaar kunnen communiceren, maar wanneer één van de twee met de ExperiaBox verbinding heeft dit opeens wel gaat.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 11:52
Heb nog een uur op internet zitten zoeken en vond iets over een "Wireless Isolation" optie bij Netgear routers. Toen heb ik alle opties op de EnGenius nogmaals doorlopen en schijnbaar zit er onder de SSID instellingen een optie "Staton Seperation"... Lekker verwarrend omdat in het menu daarboven een optie "Profile Isolation" zit en die stond gewoon uitgeschakeld.

Je moet het maar net weten. :/

Dus de oplossing: station seperation uitzetten.