Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Sinds van de week heb ik een probleem met mijn photoshop, ik heb geen idee hoe het is gekomen en ik zoek me al de hele week het lep lazarus op het net.

Sommige kleuren welke ik aan klik (blauwtinten) in de color picker, bijvoorbeeld #000fff geven bij mij zwart weer, terwijl de kleur er naast: #010fff het wel doet. Als ik toch kleur #000fff gebruik, en het opsla dan kan ik het plaatje wel gewoon in kleur zien als ik deze bekijk met de default windows imageviewer.

Wie o wie kan mij alsjeblieft helpen met dit irritante probleempje..
Ik heb alle kleurprofielen al gehad! Niets lijkt te helpen, zelfs een herinstallatie niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Falqoon op 27-02-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Als je een nieuwe afbeelding opent, krijg je de keuze in welk formaat en kleurenschema je deze afbeelding in wilt maken / bewerken. Weet je zeker dat dit niet op 8 bits of zwart/wit staat of iets dergelijks? Ik mag ook aannemen dat je hier een legale versie gebruikt anders plaats je dit probleem hier niet?

edit - zie dat je je bericht omtrent kleurprofielen al bewerkt heb -

Heb je het alleen bij het openen van een bestaande afbeelding? of bij het maken van nieuwe afbeeldingen ook? Staan je instellingen correct? Heb je iets meer info? Dan is het makkelijker om het probleem te aan te pakken en wat mogelijke oplossingen uit te sluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door Nickbn op 27-02-2013 17:43 . Reden: wijziging topicstarter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Is uiteraard legaal, en staat wel op 8 bits, maar als ik hem op 16 zet heb ik het ook, alleen op 32 niet. Maar normaal werk ik altijd op 8 of 16 bit en nooit problemen. Staat niet op zwart wit. Heb het bij het openen van bestaande afbeeldingen, maar ook bij nieuwe afbeeldingen.

zie hier twee afbeeldingen hoe het er bij mij uit ziet op me scherm, de eerste is als ik iets toepas in photoshop wat ik te zien krijg, en daarnaast een opgeslagen versie, de tweede is de printscreen die geplaatst is in photoshop die ook vervormt, alleen zodra ik hem op sla en ik open die dan is het weg.

http://www.kevindelange.com/tweakers/Untitled-2.jpg

http://www.kevindelange.com/tweakers/Untitled-4.jpg

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Heb je opengl ondersteuning in photoshop aan staan?

Zo ja, zet dit eens uit en kijk eens wat er dan gebeurt.

• Falqoon
floriske.nl schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:58:

Zal dit bekijken zodra ik straks thuis ben.

Ik snap ook gewoon niet waarom een herinstallatie ook niet werkt, hij heeft het altijd prima gedaan...
Heb ook al alle settings naar default terug gebracht etc.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik weet niet of het gaat helpen maar graka drivers opnieuw installeren of updaten? Ik had ook wel eens last van andere kleuren. Bij het tekenen met een brush kreeg ik niet de goede kleur. Het lag toe naan de mode, stond ineens door een onbewuste keycombo niet meer op 'normal'. :( Misschien dat je ook een vreemde keycombo in hebt gedrukt tijdens het werken.
Succes :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Falqoon
floriske.nl schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:58:

Held! OpenGL stond op normal, waar hij naar mijn idee altijd op stond.. Maar toen ik hem dus uitzette liet hij wel de kleuren zien na een reboot. Vervolgens op OpenGL Basic gezet en dat werkt ook nog gewoon goed. Dan denk ik dat mijn GPUniet krachtig genoeg is ofzo.. Wat me eigelijk ook wel weer sterk lijkt voor Photoshop.. (GPU = HD7850 royalqueen).

In iedergeval, hardstikke bedankt! Nergens ben ik dit tegen gekomen op het web!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Goed om te horen dat het opgelost is!

Wellicht eens de laatste drivers voor je GPU installeren, of juist een versie terug stappen als je deze al hebt?
Pagina: 1