Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503582

Topicstarter
Dag allemaal,

Ben nieuw op dit forum en totaal niet technisch onderlegd, dus ik hoop dat jullie mij het volgende in lekentaal kunnen uitleggen:

Ik heb een filmpje van 12 minuten opgenomen met mijn Samsung Galaxy SII. Ik bleek het in HD te hebben opgenomen (total noob) en het is nu 1.23 GB groot. Ik heb geprobeerd het te verkleinen (het is voor een schoolopdracht en moet op youtube geplaatst worden, dus het mag maar 100 MB groot zijn), maar daardoor liep het geluid niet meer synchroon met het beeld. Toen heb ik het in zijn originele grootte geprobeerd om te zetten in een DVD-bestand met verschillende programma's (ik dacht: dan geef ik het de docent gewoon op DVD), maar dat lukte niet. Bij een programma lukte het branden op zich wel, maar weer liep het geluid niet synchroon. De andere programma's hielden er op een gegeven moment gewoon mee op.

Ik heb begrepen dat het probleem was dat mijn filmpje niet uit 24, niet uit 25, maar uit 24.883 frames per seconde bestaat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor toekomstige opnames kan wijzigen naar 24 of 25 (of iets anders, als het maar een rond getal is)? Ik kan in de instellingen niets vinden in die richting wat ik aan kan passen.

Alvast bedankt!

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:42
Youtube ondersteund sinds 3 jaar bestanden sowieso tot 2 gb, volgens mij zelfs groter. Die 100 mb eis is al bijna 4 jaar oud. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Mother_lepard op 27-02-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503582

Topicstarter
Hm... dan snap ik niet waarom youtube mijn bestand niet wilde uploaden omdat het te groot was...