Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Twijfel tussen 2 TV's (Samsung ES6570 vs Philips PFL6907

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:51
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe TV (40' of 46') en na lang zoeken heb ik nu 2 TV's gekozen en vroeg me af welke ik zal nemen. Hebben jullie nog adviesen over deze 2 tv's?

Van beide tv's is een 40/42' variant en een 46/47' variant. de keuze of het de grootte of de kleinere variant wordt moet ik gewoon nog even bekijken met een stuk karton uitknoppen of 46/47' niet te groot is. echter volgens mij is naast de grootte van de TV de rest gelijk aan deze modellen.

Waar moet mijn TV aan voldoen:
- Goede beeld kwaliteit
- mooi design (liefst zo min mogelijk bezels)
- liefst (led) lcd aangezien plasma veel reflectie heeft in lichte ruimte en mijn woonkamer heeft heel veel ramen

De TV wordt gebruikt om tv te kijken via glasvezel via kpn dus heb niets aan een CI+ slot. verder heb ik een xbox en een mediacenter pc die ik gebruik om films te kijken + te gamen. Geluid komt via een receiver dus TV staat altijd op mute daarom is de kwaliteit van het geluid van de tv niet belangrijk. De TV komt op z'n voet te staan en wordt dus niet opgehangen aan de muur

Zoals ik al beschreef sprongen er tijdens mij zoektocht op dit moment 2 tv's uit boven de rest:

Waarom wel/niet de Samsung ES6570
+ goede beeldkwaliteit in de reviews
+ heb goede ervaringen met Samsung
- vind de kruis voet niet zo mooi

Waarom wel/niet de Philips PFL6907+ Minimale bezels, strak design
+ Ambi light
- lees dat hij traag is
- beeld kwaliteit slechter dan de samsung?
- Philips is geen Philips meer maar een chinees merk met Philips logo

Het design van de Philips vind ik mooier dan de Samsung, echter qua beeldkwaliteit schijnt de samsung beter te zijn (in de winkel zag ik het niet maar ze stonden ook niet naast elkaar).

Als jullie moesten kiezen tussen deze 2 modellen welke zou het dan zijn of zou je voor een hele andere gaan in deze prijsklassen en zo ja waarom dan?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik tussen deze 2 moet kiezen, zou ik gaan voor de Samsung. Zoals je zelf al schrijft is Philips niet meer het Philips van vroeger; die toestellen kun je dan ook beter niet meer kopen. Is gewoonweg niet meer de kwaliteit van vroeger.

Maar als je ook open staat voor andere opties zou ik je adviseren om toch ook plasma een kans te geven. Het is een illusie om te denken dat een lcd geen last zal hebben van invallend licht. Dat is in mijn ogen geen steekhoudend argument. Als je de prijs-beeldkwaliteit tegen elkaar afzet kun je niet om de plasma tv's heen. Heb er zelf één staan en wil nooit meer terug naar lcd.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het enige voordeel wat je bij Philips opnoemt is Ambilight. Een leuke feature, maar je kan het zelf ook namaken met LED Dioders van de IKEA. Kost je 3 tientjes maximaal en het uiteindelijke doel wat Philips met Ambilight wil haal je hierdoor ook. Het kleurt alleen niet mee, maar daar merk je toch niets van.