Hardeschijf op een vaartuig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordEagle
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb hier een laptop van HP.
Hierin zit een hardeschijf van western digital.
Mijn vraag is of deze laptop ook op een boot kan in verband met het continue schommelen van de boot ben ik bang dat de leeskop misschien de platen kan raken. Waardoor de schijf onherstelbaar wordt beschadigd.

Als ik zoek op deze term kom ik alleen maar boot van bootable tegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat is absoluut geen probleem. Een boot schommelt maar zachtjes en zal echt geen HDD kapot maken. Natuurlijk moet je wel oppassen met vochtige en eventueel zoute lucht, maar dat geldt voor de hele laptop.

[ Voor 40% gewijzigd door Daanieyel op 27-02-2013 14:37 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:39

skoozie

SCSI

als het het schommelen van een een grote boot is kan dat niet veel kwaad, het stampen van die kleine snellespeedbootjes lijkt me niet helemaal lekker (ook niet voor het schanier van het scherm). In dat geval zou je aan een SSD kunnen denken, wordt je laptop ook wat sneller van.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik vaar zelf met een stalen motorboot (dus geen speedboot), nog geen enkele problemen tegengekomen. Kan me voorstellen dat als je vol gas over het IJsselmeer vaart ofzo dat je schijf daar niet zo blij van wordt in dat geval kan je beter naar een SSD kijken.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276891

Een boot....
Dit is nogal een ruim begrip en ligt beetje aan watvoor weer je vaart / zeilt.
Tijdens zeilen op zee windkracht < 8 nog geen problemen gehad zolang maar goed vast zit.
Nooit echt gebruikt tijdens dat weer omdat wel iets beter te doen had dan werken op een laptop maar daarna op rustig water werkte alles wel gewoon correct.
1x is een laptop van navigatie tafel gevlogen en toen was alles defect. Maarja ook niet goed vast gezet op dat moment.
Als je echt zeker wilt zijn en bij flinke klappen nog kunnen gebruiken om watvoor reden dan ook zou ik er een SSD in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat het grootste gevaar de zoute zeelucht is. Qua schommelen hoef je je geen zorgen te maken, tenzij het met horten en stoten gaat zoals in een vaartuig wat in een rap tempo optrekt.

Andere leuke oplossing als je het echt niet vertrouwd: laat de HDD 'zweven' door snelbinders of elastiek voor kleding er aan vast te maken.

Zo'n idee:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3456/bandsi.jpg

(Ik raad gewoon elastiek af omdat dit uitdroogt. I.C.M de warmte van de HDD gaat dit dus vrij snel stuk.)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Goede tip voor een laptop :p

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:06
De hele laptop in elastiek hangen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Heb ik hier thuis ook. Maar dan onder m'n bureau als servertje O-) .

TS niet goed gelezen I guess.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1