SSL certificaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387555

Topicstarter
Hallo allemaal,

(hoop dat ik mijn vraag in de juiste catagorie heb geplaatst)

Zit met een vraagstuk m.b.t. het aanvragen van een extended ssl certificate.
Ik heb 2 websites, dus 2 verschillende domeinen. Nu kan ik een SSL certificaat aanvragen voor een domein en daar mijn extra domein aan toevoegen.

Voorbeeld: https://www.taartbakker.nl en https://www.koekjesbakker.nl. Als ik dan een SSL certificaat aanvraag word deze bijvoorbeeld op www.taartbakker.nl geregistreerd, en op de website van koekjesbakker.nl zal in de groene balk van het certificaat staan, SSL certificaat geregistreerd op taartbakker.nl. Dat wil ik dus niet, het liefst zou ik bijvoorbeeld het ssl certificaat op Bakkerij B.V registeren, maar het is nu voor mij onduidelijk of dit uberhaupt mogelijk is.

Mochten er personen zij die hier ervaring in hebben, ik hoor graag wat de mogelijkheden hiermee zijn.
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 16:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom niet gewoon 2 verschillende certificaten :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij HTTP verkeer op poort 80 kan je meerdere websites koppelen aan één IP-adres. Bij het beveiligde HTTPS verkeer op poort 443 gaat dat niet, omdat de communicatie met de server beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zolang het niet om IE op Windows XP gaat, of andere aparte zaken, kan dit. Zie Wikipedia: Server Name Indication

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 16:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 387555 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:49:
Bij HTTP verkeer op poort 80 kan je meerdere websites koppelen aan één IP-adres. Bij het beveiligde HTTPS verkeer op poort 443 gaat dat niet, omdat de communicatie met de server beveiligd is.
Aha, je probleem heeft dus te maken met virtual hosts op 1 fysiek ip-adres. Het had wel handig geweest als dat ook maar enigszins in je topicstart naar voren kwam :).

Dan zijn je oplossingen:
* Subject Alternate Name (SAN). Meerdere domeinen op hetzelfde certificaat. Maar dat wilde je juist niet.
* SNI zoals pedorus al aangaf, maar dan heb je er mogelijk last van dat het voor een (klein) deel van je bezoekers niet goed werkt
* Gewoonweg een extra ip adres aanschaffen.

Ik zou gewoon niet zo moelijk doen en voor die laatste gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2013 16:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon een extra ip-adres nemen is het makkelijkst inderdaad. Als je daadwerkelijk "Bakkerij B.V." er wil hebben staan dan mag je wel dieper in de buidel tasten, de goedkope SSL-certificaten hebben dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Yup, groene balk = EV certificaat. Die zijn ietsjes duurder. Standaard slotje is een goedkoop cert. dat overal voor een habbekrats te scoren valt.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal, super bedankt voor de nuttige tips en info.
Pagina: 1