Apparaten binnen netwerk naam geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 22:02
In mijn router krijg ik als ik op DHCP table klik een mooi overzicht met Computer Name; Ip adress; Mac adress; Expire Time.

Hierin zie ik meteen in een oog opslag of er onbekende apparaten tussen staan.

Ik zit met het probleem dat diverse apparaten zoals IP-camera's, printers, etc met een * worden weergegeven bij Computer Name.

Ik wil graag voor deze apparaten ook een computernaam in stellen. Hoe doe ik dit? De UI van bijvoorbeeld de Camera's is te beperkt. Kan ik dit via telnet oid doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Meestal niet, is van de mogelijkheden van het apparaat afhankelijk. Ik weet wel dat je een vaste hostname kan opgeven als je een static DHCP Lease invoert, maar of ie dat dan pakt weet ik niet zeker.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb bij 2 ip camera's geen mogelijkheid om een hostname te selecteren. Bij 1 camera heb ik een firmware upgrade uitgevoerd en is de naam verandert in mijn router. Dus er moet een mogelijkheid zijn om hem aan te passen, echter hoe dit te vinden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Tsja, Dat verschilt ook per apparaat. En dat een naam er is betekent niet per definitie dat deze aan te passen is. Een android toestel wordt in een netwerk ook gezien als: "android-<insert-random-string-here>" en die is ook niet aan te passen.
Maar, je hebt een naam, dat is toch wat je wilde?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan in je "hosts" bestand (C:\Windows\System32\Drivers\etc\) handmatig een entry knallen om de hostname <> IP address mapping te maken.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Ccc
1 ip camera heeft een naam. Ik heb nog 5 andere apparaten zonder naam, waaronder 2 andere camera's.
Mijn galaxy s2 met android wordt bijvoorbeeld ook weergegeven met een *.

Als ik het hosts bestand aanpas, hoe wil mijn router dit dan verwerken?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Niet. Daarom is het een slechte tip ;). Hangt overigens allemaar maar net af van de firmware op je devices of je de getoonde hostname aan mag passen. Kunnen we dus niets over zeggen zonder verdere details.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Ccc
Wat voor informatie zou je nodig hebben? Dan zal ik deze bij een rapen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 02:42:
Niet. Daarom is het een slechte tip ;). Hangt overigens allemaar maar net af van de firmware op je devices of je de getoonde hostname aan mag passen. Kunnen we dus niets over zeggen zonder verdere details.
Is ook weer niet helemaal waar. Je kunt het wel doen door middel van de hostfile. Je moet dan in je router vast ipadressen toekennen aan de apparatuur. Dan kun je gewoon de naam gebruiken op de betreffende pc. Echter voor het doel, duidelijke namen in je DHCP tabel, is het inderdaad niet geschikt.

@Ccc. Het zou handig zijn als wij weten over welke apprataten we het hier hebben. Dus naam en type. Dan weten we in welke hoek we het moeten zoeken :) De ene camera is de andere niet.In je S2 moet het onder de instellingen zitten. Daar kun je de foon een andere naam toekennen.

Carpe Diem

• Ccc
Het betreft de volgende apparaten:

Eminient 6561 ip camera (Heeft een naam, maar geen gewenste naam)
Wanscam ip camera (*)
Galaxy S2 (Naam is in telefoon ingesteld, geen naam in de router)
Ipad (*)
Asus notebook (via kabel wel naam, via wifi een *)
Samsung decoder (*)

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Het lijkt me sterk dat je een hostname in je SGS2 hebt ingesteld. Dat is niet mogelijk bij android tenzij je echt in het android systeem gaat zitten (en dus root access hebt) Waar heb je dat dan precies ingesteld?

• Ccc
Muppet99 had het over een naam ingeven onder de instellingen. Dat heb ik gedaan onder bluetooth settings. Ik ging ervanuit dat hij dat bedoelde, vandaar dat ik dat schreef.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233713 Voor het veranderen van de hostname in SG2

Met betrekking tot die eminent camera's kan ik niks vinden over een eventuele hostname aanpassing.

[ Voor 34% gewijzigd door muppet99 op 28-02-2013 15:51 ]

Carpe Diem

Pagina: 1