Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Topicstarter
In het artikel wordt gesteld dat deze een low-end Qualcomm S4 Play bevatten maar de meeste bronnen geven aan dat er een MSM8227 SoC in deze toestellen zit en dat is een S4 Plus krait voor de goedkopere midrange toestellen en is dus geen low-end S4 Play

http://www.qualcomm.com.au/products/snapdragon

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 27-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb Arnoud er even op gewezen. 'De meeste bronnen' is wel wat summier natuurlijk. Als ik Google vind
ik redelijk wat sites die de MSM8227 noemen inderdaad, maar op officiele Nokia-sites vind ik niks over de precieze specificaties / type van de processor. Dus waar die bronnen dat vandaan hebben... :)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 27-02-2013 14:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 10:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als het nog wat onduidelijk is zou ik dat gewoon aan geven in het artikel dat er nog geen duidelijkheid is omtrent de exacte specificatie van de cpu in plaats van wel iets te noemen zonder dat dit zeker is.

Edit:

Zie dat er een update is ingeplaatst maar het is niet aangepast in de tekst.
Is Arnoud denk ik vergeten nadat hij de update heeft geplaatst er van uit gaande dat er daadwerkelijk een S4 plus in zit zoals hier boven word gesteld.
De Lumia 520 draait volgens Nokia's reclame op een 'dualcore-1GHz-processor' van Qualcomm. Dat klinkt goed, maar het gaat hier om de S4 Play, een van de goedkopere dualcore-processor die Qualcomm heeft. Dat is geen indrukwekkende soc; hij heeft twee Krait-cores op 1GHz.
Maar dit bovenstaande stukje kan in mijn ogen dan ook aangepast worden als er S4 plus in zit of maken die 2 niet zo veel uit kwa prestaties?
We wachten het af :)

[ Voor 228% gewijzigd door pino85 op 27-02-2013 16:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 17:22

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb geen idee van prestaties, maar het verschil in snelheid tussen deze en de S4 Plus MSM8960 uit de Lumia 920 is echt aanzienlijk - dus de tekst is wmb nog prima van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Filmpje komt niet vooruit op 360p. Geluid loopt aardig goed door, beeld is een hele langzame slideshow. Hebben jullie pas iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 10:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

arnoudwokke schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:09:
Ik heb geen idee van prestaties, maar het verschil in snelheid tussen deze en de S4 Plus MSM8960 uit de Lumia 920 is echt aanzienlijk - dus de tekst is wmb nog prima van toepassing.
Dus het is geen S4 plus variant, mijn reactie was juist als deze variant er wel in zou zitten dat de tekst wat aangepast moest worden, en als jij zegt die zit er niet in dan hoeft dat natuurlijk niet.
Echter zie deze post bv:
Beanie in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Dan wacht ik maar wat reviews af voor extra duidelijkheid wat er nu exact in zit.. jammer dat Nokia niet duidelijker is.
Zit me ook te bedenken dat de phone buiten wat jij aangeeft trager is omdat er totaal andere hardware inzit buiten de cpu om en het lijkt me dat dit ook bijdraagt aan de hele gebruikers ervaring.
En dat de telefoon als geheel trager is kan ook niet anders gezien de prijs stelling van de 2 telefoon's bijna een factor 3 is, als dit niet zo zou zijn is er ergens iets mis gegaan ;)

Je kan hem dan beter vergelijken met bv de Lumnia 620/720 die wat dichter in de buurt zitten en wat dus eerlijker is dan in mijn ogen deze vergelijking te trekken met een toestel wat gemiddeld meer dan 600 euro kost, ben dit ook niet echt van jou of tweakers gewend dat zo'n vergelijking als deze word gedaan.

Maar dank voor de reactie!

[ Voor 110% gewijzigd door pino85 op 28-02-2013 18:03 ]

Liefhebber van Tweakers

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wel mooi die discussie :)

Jammer dat zo'n reaktie van Brazos dan weer op 0 staat
"Brazos donderdag 28 februari 2013 13:23"
Pagina: 1