Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware_dre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 12:00
ik zou graag willen weten hoe ik mijn internet kan delen over 2 aparte netwerk adapters waar van eentje op het ethernet via een nat verbinding is aangesloten en de 2de netwerk adapter in aan een host only gekoppeld dit doe ik in VMWare 8 workstation

adapters van server en client:

mijn server heeft dus 2 netwerk adapters:
adapter 1 nat
adapter 2 VMware09 host only/DHCP disabled

client netwerk adapters:
adapter 1 VMware09 host only/DHCP disabled

het netwerk tussen de server en client werkt wel maar het internet niet dit komt omdat ik host only gebruik.
maar nu wil ik mijn server als een soort router gebruiken en anderen role die ik er naast heb zoals DA DNS en DHCP deze roles zijn al werkend.

hoop dat jullie mij informatie kan geven die kan gebruiken zo dat ik internet heb op mijn client zonder dat die via een anderen netwerk adapter moet gebruiken ik weet dat het mogelijk is alleen niet hoe ik dit moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hardware_dre schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:40:
hoop dat jullie mij informatie kan geven die kan gebruiken zo dat ik internet heb op mijn client zonder dat die via een anderen netwerk adapter moet gebruiken ik weet dat het mogelijk is alleen niet hoe ik dit moet doen
Als ik het goed begrijp komt het internet binnen op een NIC en zit jouw client op de tweede NIC van de server. Dan hoeft je alleen RRAS te installeren in Windows Server. De ene NIC moet je aanmerken als de internet NIC en de ander als de interne NIC.

Even een tip, geef je NICs in je netwerk centrum duidelijke namen. Dan weet je zo in de wizard welke waar moet komen te staan. Twee keer LAN verbinding zien staan is niet handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware_dre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 12:00
thx voor je tip dit had ik voor deze post plaatsen al gedaan
ik dacht zelf ook dat RRAS moest installeren maar heb geen idee hoe ik dit kan doen zou graag een handleiding willen hebben zo dat ik het ook aan mijn docent kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hardware_dre schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:21:
thx voor je tip dit had ik voor deze post plaatsen al gedaan
ik dacht zelf ook dat RRAS moest installeren maar heb geen idee hoe ik dit kan doen zou graag een handleiding willen hebben zo dat ik het ook aan mijn docent kan laten zien.
Google is je vriend zou ik zeggen.

En dit soort dingen lijken me niet moeilijk om zelf te bedenken. Je weet nu dat het RRAS heet dus verder zoeken is dan makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daarbij zijn wij hier om mensen te helpen, maar niet om hun huiswerk te maken. Enige inzet wordt verwacht, je gaat hier geen kant-en-klare brokken krijgen die makkelijk te verwerken zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate