ik zou graag willen weten hoe ik mijn internet kan delen over 2 aparte netwerk adapters waar van eentje op het ethernet via een nat verbinding is aangesloten en de 2de netwerk adapter in aan een host only gekoppeld dit doe ik in VMWare 8 workstation
adapters van server en client:
mijn server heeft dus 2 netwerk adapters:
adapter 1 nat
adapter 2 VMware09 host only/DHCP disabled
client netwerk adapters:
adapter 1 VMware09 host only/DHCP disabled
het netwerk tussen de server en client werkt wel maar het internet niet dit komt omdat ik host only gebruik.
maar nu wil ik mijn server als een soort router gebruiken en anderen role die ik er naast heb zoals DA DNS en DHCP deze roles zijn al werkend.
hoop dat jullie mij informatie kan geven die kan gebruiken zo dat ik internet heb op mijn client zonder dat die via een anderen netwerk adapter moet gebruiken ik weet dat het mogelijk is alleen niet hoe ik dit moet doen
adapters van server en client:
mijn server heeft dus 2 netwerk adapters:
adapter 1 nat
adapter 2 VMware09 host only/DHCP disabled
client netwerk adapters:
adapter 1 VMware09 host only/DHCP disabled
het netwerk tussen de server en client werkt wel maar het internet niet dit komt omdat ik host only gebruik.
maar nu wil ik mijn server als een soort router gebruiken en anderen role die ik er naast heb zoals DA DNS en DHCP deze roles zijn al werkend.
hoop dat jullie mij informatie kan geven die kan gebruiken zo dat ik internet heb op mijn client zonder dat die via een anderen netwerk adapter moet gebruiken ik weet dat het mogelijk is alleen niet hoe ik dit moet doen