Hallo allemaal,
Al een ruimte tijd heb ik problemen met mijn PC. Tijdens het gebruik van de PC bevriest hij volledig. Soms binnen enkele minuten, maar soms ook pas na een uur. in de event viewer is helemaal niets te zien.
De PC bestaat uit de volgende hardware:
Processor: Intel Core i7 860
Moederbord: MSI P55-GD65
Geheugenmodule: Geil 4GB DDR3-1333 CL7 kit (4 bankjes )
Videokaart: ASUS EAH5770/2DIS/1GD5/V2
Harddisk/SSD: Intel 330 120GB
Harddisk/SSD: OCZ Vertex 2 3.5" 120GB
Harddisk/SSD: Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
Optische drive: Samsung SH-S182D black OEM
Geluidskaart: Realtek ALC889 HD audio controller (onboard)
Behuizing: SilverStone Fortress FT01 Black Window
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
CPU-koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Boven genoemde hardware is de huidige hardware. In de tijd van het probleem zijn de volgende zaken vervangen:
- voeding
- moederbord
- harddisk/ssd
Wanneer ik Windows op een "normale" schijf installeer, is deze stabiel.
Wanneer ik gebruik maar van een SSD, treedt het "vries" probleem op. Nu dacht ik eerst dat het aan de controller lag in de OCZ vertex2. Dus een nieuwe SSD Intel 330 120GB gekocht. Getest en het probleem is er nog steeds.
Ik heb "gespeeld" met drivers enz. o.a. de onboard HD audio controller driver, eerder genoemde hardware vervangen en zo ongveer alles gedaan wat ik op internet kon vinden wat op mijn probleem lijkt. Ook verschillende OS-en geprobeerd.
De enige optie die ik me nog kan bedenken is het moederbord.
Heeft er iemand nog ideeen of dingen die ik zou kunnen proberen? Het probleem speeld nu al zo lang dat ik een beetje moedeloos begin te worden
Alle info/tips e.d. zijn welkom!
Gr. mark
Al een ruimte tijd heb ik problemen met mijn PC. Tijdens het gebruik van de PC bevriest hij volledig. Soms binnen enkele minuten, maar soms ook pas na een uur. in de event viewer is helemaal niets te zien.
De PC bestaat uit de volgende hardware:
Processor: Intel Core i7 860
Moederbord: MSI P55-GD65
Geheugenmodule: Geil 4GB DDR3-1333 CL7 kit (4 bankjes )
Videokaart: ASUS EAH5770/2DIS/1GD5/V2
Harddisk/SSD: Intel 330 120GB
Harddisk/SSD: OCZ Vertex 2 3.5" 120GB
Harddisk/SSD: Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
Optische drive: Samsung SH-S182D black OEM
Geluidskaart: Realtek ALC889 HD audio controller (onboard)
Behuizing: SilverStone Fortress FT01 Black Window
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
CPU-koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Boven genoemde hardware is de huidige hardware. In de tijd van het probleem zijn de volgende zaken vervangen:
- voeding
- moederbord
- harddisk/ssd
Wanneer ik Windows op een "normale" schijf installeer, is deze stabiel.
Wanneer ik gebruik maar van een SSD, treedt het "vries" probleem op. Nu dacht ik eerst dat het aan de controller lag in de OCZ vertex2. Dus een nieuwe SSD Intel 330 120GB gekocht. Getest en het probleem is er nog steeds.
Ik heb "gespeeld" met drivers enz. o.a. de onboard HD audio controller driver, eerder genoemde hardware vervangen en zo ongveer alles gedaan wat ik op internet kon vinden wat op mijn probleem lijkt. Ook verschillende OS-en geprobeerd.
De enige optie die ik me nog kan bedenken is het moederbord.
Heeft er iemand nog ideeen of dingen die ik zou kunnen proberen? Het probleem speeld nu al zo lang dat ik een beetje moedeloos begin te worden
Alle info/tips e.d. zijn welkom!
Gr. mark