Lenovo E530 met hybrid SSD/HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ben van plan een Lenovo E530 te kopen met i7, hybrid graphics Intel HD4000 en nVidia 630M en een hybrid HDD/SSD (16Gb SSD/1Tb HDD).

Wordt die hybrid drive ondersteund door Linux ? De SSD wordt in Windows als cache gebruikt, maar dat is blijkbaar software gestuurd. Zullen die SSD en HDD dan in Linux als twee aparte drives verschijnen of kan Linux ook om met zo'n hybrid drive ?
Kan ik dan bv. de boot files op de SSD plaatsen en /home op de HDD ? Wat met multiple boot setups ? Wat als ik verschillende distro's wil installeren ? Of nog, wat als ik Windows wil dual booten met Linux (Win8 wordt meegeleverd maar ik zou eventueel Win7 willen draaien en Win8 eraf gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al gezocht hoe je de SSD caching kan aanzetten vanuit de hardware zodat Linux het ook op die manier gebruikt? Anders zal je het zo moeten doen dat je of Linux / op de SSD hebt (met daarbij ook /boot voor de bootloader) en Windows op de HDD. Of andersom, de SSD volledig negeren voor Linux en installeren op de HDD, zodat je dualboot met caching in Windows blijft bestaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate