De beste televisie voor gaming.. help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 09:30
Hoi, deze vraag is natuurlijk al vele malen voorbij gekomen, echter zit ik met een ongelofelijk dilemma. Ik wil een nieuwe televisie om me voor te bereiden op de nieuwe generatie spelcomputers (PS4/nieuwe Xbox). Heb nu een Samsung 40" televisie (deze) maar ik wil gaan upgraden omdat m'n Samsung last heeft van ghosting tijdens het gamen. Mijn oog is gevallen op de volgende twee televisies:

De Panasonic Viera TX P50VT50.

De Sony KDL46-HX850.

De beste LED TV van 2012 tegenover de beste plasma van 2012 - in de betaalbare categorie in ieder geval (als ik menig reviewer mag geloven). Nu mijn dilemma: ik ben vrij gevoelig voor het flikkeren van plasma-schermen, en ik ben bang voor "image retention". Maar aan de andere kant vind ik clouding, ghosting en backlight bleeding ook ontzettend irritant. Plasma blijkt het beste te zijn voor gaming, omdat er minder input(?) lag is en geen ghosting/motion blurring, etc. In hoeverre heeft de VT50-serie nog last van image retention en flickering, maak ik me hier eigenlijk te druk om en valt het in de praktijk allemaal wel mee? En hoe zit het met ghosting van Sony's LED TV? Ik heb verschillende reviews gelezen van beide panelen, maar weinig reviewers testen de TV's op gaming, terwijl dat juist mijn voornaamste reden is om een nieuwe TV te kopen.

Ik wil straks lekker kunnen gamen zonder me te ergeren aan wazig beeld bij snelle bewegingen etc. Heb ook in verschillende winkels gekeken maar die zijn niet optimaal ingesteld en ik las dat vooral in winkels plasma's slechter presteren omdat er TL-buizen boven hangen (wat zorgt voor meer flickering). Ik game vooral in een donkere kamer dus licht inval e.d. doet er niet echt toe.

Lang verhaal, hoop dat iemand me kan helpen. Het gaat vooral om het dik gedrukte deel eigenlijk. Alvast bedankt! O+

PS: ik vind de LG-47LM760S ook erg interessant, mede door het passieve 3D en door de prijs. Zijn hier ook (game) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Er is een graadmeter voor flickering. Kortom: wat zijn JOUW bevindingen geweest in de winkel? Zeker een keinere winkel zou het licht dimmen geen probleem moeten zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Vooral in de BCC's en Media Markten eigenlijk. Niet echt optimaal dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een stomme vraag, maar heb je de 'spel' optie al gevonden in jouw Samsung televisie? Die zorgt ervoor dat 'ghosting' minimaal is of gewoon niet aanwezig is. Dat bleek in mijn geval zo te zijn :X

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:19
Heb een 65VT50 en als je in de buurt woont kan je wel eens komen kijken hoe een PS3 dan wel XB360 daarop werkt. Ben er zelf uitermate tevreden over. Flikkeringen zie je afhankelijk van het beeld wel eens ja, maar da's zoals gezegd erg persoonsgebonden dus de een heeft er meer last van dan een ander.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Outerspace schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:06:
Misschien een stomme vraag, maar heb je de 'spel' optie al gevonden in jouw Samsung televisie? Die zorgt ervoor dat 'ghosting' minimaal is of gewoon niet aanwezig is. Dat bleek in mijn geval zo te zijn :X
Jep, spelmodus staat aan maar heeft minimaal effect. :(
Brad Pitt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:06:
Heb een 65VT50 en als je in de buurt woont kan je wel eens komen kijken hoe een PS3 dan wel XB360 daarop werkt. Ben er zelf uitermate tevreden over. Flikkeringen zie je afhankelijk van het beeld wel eens ja, maar da's zoals gezegd erg persoonsgebonden dus de een heeft er meer last van dan een ander.
Kom zelf uit omgeving Leiden. Zie dat jij in Wassenaar woont, das vlakbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Disfigured schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:
[...]
Kom zelf uit omgeving Leiden. Zie dat jij in Wassenaar woont, das vlakbij!
Yup, plus op de "grote" weg tussen Leiden en Den-Haag in dus da's zo te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

wachten met nieuwe tv kopen tot de next-gen consoles verkrijgbaar zijn?

ga ik ook doen want dan zijn ze alweer goedkoper en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:16:

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen, niet doorvertellen echter..., dat de serie daarna nóg beter is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
@dennis585 - dat is absoluut waar, echter heb ik nog ontzettend veel games die ik uit moet spelen op de PS3, dus leek 't me wel wat om die op een nieuwe TV te gaan spelen. Bovendien kan ik het geld nu missen, dus heb geen zin meer om te wachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:16:

Dit is natuurlijk een uitzichtloze situatie. Elk jaar worden de productlijnen vernieuwd en elke jaar worden deze - als het goed is en we dit moeten geloven - iets beter. Dan kun je tot in de eeuwigheid blijven wachten omdat het model dat er aankomt beter is.

Het is gewoon een kwestie van een keuze maken en dan misschien even wachten tot je een leuke aanbieding tegenkomt voor de tv die je graag wil hebben. En daarna, ja het toestel zal nog goedkoper worden en ja, er zal een betere opvolger komen. Maar dat zal altijd zo blijven.

Kortom kiezen en kopen, en niet te lang blijven afwachten.

Wat betreft gamen op een plasma kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn 42" GT30. Geen last van flickering of retentie. Een VT50 is een klasse hoger en een generatie nieuwer dus ik verwacht daar dan ook weinig problemen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 27-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Outerspace schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:06:
In de game-modus zorg je er juist voor dat 100Hz en 200Hz LCD televisies motion blur krijgen. Dan wordt frame interpolation uitgeschakeld en dan gaat de motion resolution (welke voor blur zorgt) omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dimens schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:
In de game-modus zorg je er juist voor dat 100Hz en 200Hz LCD televisies motion blur krijgen. Dan wordt frame interpolation uitgeschakeld en dan gaat de motion resolution (welke voor blur zorgt) omlaag.
Het is echter wel weer vaak een manier om van eventueel aanwezige vreselijke lag af te geraken.
<blij is met plasma>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Motion blur bij gaming is voor mij echt not done (net als dat verschrikkelijke bloom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Brad Pitt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Het is echter wel weer vaak een manier om van eventueel aanwezige vreselijke lag af te geraken.
<blij is met plasma>
Keuze tussen motion blur of input lag. Of geen van beide met een plasma televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Dimens schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:34:
[...]

Keuze tussen motion blur of input lag. Of geen van beide met een plasma televisie.
Dan ga ik toch voor de VT50 denk ik! Morgen maar naar BCC. :)

Edit: hmm, er staan bijna geen plasma televisies op de BCC website...

[ Voor 11% gewijzigd door Disfigured op 27-02-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Disfigured schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:54:
[...]

Dan ga ik toch voor de VT50 denk ik! Morgen maar naar BCC. :)

Edit: hmm, er staan bijna geen plasma televisies op de BCC website...
Komt omdat ze bijna overal zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Winkels zijn natuurlijk nu bezig de bestaande voorraden aan de man te brengen. De nieuwe modellen zijn aangekondigd en zullen langzaam maar zeker leverbaar worden. En met de nieuwe modellen, knallen de prijzen natuurlijk omhoog naar introductie niveau. Nu is dus een mooi moment om een 50 serie op de kop te tikken. Er zijn nog wel de nodige online shops die de 50VT50 op voorraad hebben zoals bijvoorbeeld bobshop en modern, etc. Check de pricewatch zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Okay, dat wordt dus online bestellen. :) Thanks, gaan we maar meteen doen.
Pagina: 1