HD 7970 flashen naar overclock kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb een vraag.

Kan je een reference HD 7970 flashen met winflash naar een HD 7970 high-end overclock videokaart?

Ik heb een reference kaart van Gigabyte en heb al de ghz edition erop gezet. Maar nu zou ik eens willen proberen de flash versie erop te zetten van de Windforce. Ik twijfel hieraan omdat een reference kaart een standaard PCB heeft en de overclock windforce, DCII of lightning aangepaste elementen hebben op hun PCB.

De standaard koeler heb ik eraf gehaald en er zit nu een Accelero Extreme HD 7970 versie op. Qua koeling zou dit geen probleem zijn

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Wat wil je hiermee bereiken? Als je de kaart overclockt ben je er toch ook, ik mis ik wat?
Flashen heeft volgens mij alleen zin als je van je 7950 een 7970 wilt maken (shaders unlocken).

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Volgens mij word je dan gek van de herrie van de cooler.
Sowieso is die kaart niet gebouwd op hogere volts.

had ook een keer met een bepaalde videokaart dat door het hoge overclock voltage de kaart in no time dood was

[ Voor 71% gewijzigd door A87 op 27-02-2013 11:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
A87 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:44:
Volgens mij word je dan gek van de herrie van de cooler.
Sowieso is die kaart niet gebouwd op hogere volts.

had ook een keer met een bepaalde videokaart dat door het hoge overclock voltage de kaart in no time dood was
Hij heeft er dus een Accelero Extreme opgezet, dus herrie zal wel meevallen.

Maar ontopic vraag ik me eveneens af wat je hiermee wilt bereiken als je met wat OC
eenzelfde resultaat bereikt ;)

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Wat is dan de ultieme overclock rond de 1100 mhz voor mijn gpu snelheid. Als ik nu overclock met aferburner of met CCC. Dan krijg ik artifact in games of het beeld in windows gaat heen en weer. Beetje vreemd allemaal. Ook al doe ik een voltage tweak tot aan de 1.3 volt het effect blijft hetzelfde. Als ik mijn geheugen overclock dan is het helemaal feest. Ik draai nu een ghz bios en die is redelijk.

Ik wil crysis 3 op high setting en FXAA enabled gewoon soepel kunnen spelen. Dat lukt nu niet overal, en voor de mensen die vragen welke drivers je hebt. Dat is 13.2 BETA 6. Geoptimaliseerd voor de nieuwe benchmarks en onder andere ook crysis 3.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Allard1992 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:
Wat is dan de ultieme overclock rond de 1100 mhz voor mijn gpu snelheid. Als ik nu overclock met aferburner of met CCC. Dan krijg ik artifact in games of het beeld in windows gaat heen en weer. Beetje vreemd allemaal. Ook al doe ik een voltage tweak tot aan de 1.3 volt het effect blijft hetzelfde. Als ik mijn geheugen overclock dan is het helemaal feest. Ik draai nu een ghz bios en die is redelijk.
Dan klinkt het meer dat jij iets verkeerd doet. Ik kan mij niet voorstellen dat een kaart specifiek artifacts geeft op exact dezelfde settings, maar een andere BIOS.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Oraijon
  • Laatst online: 01-12-2025
En ook niet iedere kaart overclockt even ver. Zoals wel vaker op het forum gezegd: luck of the draw.

• A87
  • Niet online

A87

idd.. ook al zet je er geen 1.3V op maar 6miljoenV wilt niet zeggen dat je videokaarten dan ook maar 5mhz hoger clockt dan wat je nu haalt

Ik had ooit een kaart die clockte op 1.075 op zijn max en met een hoger of lager voltage werd het qua overclock slechter

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 27-02-2013 17:17 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een andere BIOS is nergens voor nodig. Gewoon lekker zelf overklokken werkt net zo goed. Mijn reference 7970 doet 1125/1575. Is ook gelijk de max van CCC. Verder overklokken vind ik niet nodig.

• A87
  • Niet online

A87

als 1125 mhz niet genoeg is.. haal een gtx titan ofso of crossfire die handel

[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 27-02-2013 21:31 ]

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Als het PCB identiek het zou het moeten kunnen. Maar ik denk niet dat je er veel mee op gaat schieten.
Als je gewoon afterburner gebruikt kom je net zo ver als niet verder omdat je dan je voltages hoger kan instellen.

En elke chip is weer anders. De een draait max bij 1.2v en 1050 mhz de ander doet dan 1200. Dat is gewoon geluk hebben. Sommige krijgen ook problemen boven de 1.175v waar andere makkelijker 1.25v aan kunnen.
Soms gaat een chip met lagere voltages harder. Dus begin bij standaard voltages. Zoek dan je max clock en ga dan langzaam omhoog en kijk of het helpt.

En 1100 of 1150 Mhz maakt het verschil ook niet. Zeker niet in games zoals FC3. Dan moet je toch echt naar CF over of inderdaad Titan. Of geduld hebben tot de opvolger van AMD eind dit jaar uit komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 27-02-2013 21:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1