Beste Tweakers,
2 weken geleden ben ik op dit forum een topic gestart om een budget reken/game computer in elkaar te zetten voor 300 Euro. De benchmarks van de uiteindelijke producten maakte mij nog niet helemaal gelukkig. Dit kwam doordat de rekenprestaties bij de intel (duo core) mij tegenvielen en er teveel wisselende reviews over de AMD A8xx en de de AMD A10x series zijn. Nu heb ik wat meer geld aan de kant gezet (namelijk 400 euro) om een beter computer samen te kunnen stellen.
Gebruik:
-3d-rendering matlab (vooral met de image toolbox)
Wat ik doe: ik maak filmpjes met Ultrasound van spieren, op de ultrasound probe zit een optotrak marker (positie bepaling). In matlab zet ik de video frames in de ruimte achtelkaar doormiddel van veeeel interpolaties.
-verder wil ik de computer gebruiken voor office/inkscape/illustrator/photoshop/virtualdub
- ook wil ik de computer gebruiken als HTPC(ik heb een kleine beamer Acer K11( 800x600 (SVGA)) Hiermee wil ik films kijken.
-Ik heb verder een 1024x 768 monitor. Dus qua grafische weergave prestatie hoef ik geen monster te hebben.
Ik heb hiervoor de volgende lijst bedacht.
In mijn budget heb ik nog 20 euro over. Passen deze onderdelen bijelkaar?
Dingen waarover ik twijfel:
-Kan ik voor die 20 euro beter voor een Z77 chipset gaan?
-een SSD ipv een HDD?
-meer werkgeheugen/lagere latency
alvast bedankt!
2 weken geleden ben ik op dit forum een topic gestart om een budget reken/game computer in elkaar te zetten voor 300 Euro. De benchmarks van de uiteindelijke producten maakte mij nog niet helemaal gelukkig. Dit kwam doordat de rekenprestaties bij de intel (duo core) mij tegenvielen en er teveel wisselende reviews over de AMD A8xx en de de AMD A10x series zijn. Nu heb ik wat meer geld aan de kant gezet (namelijk 400 euro) om een beter computer samen te kunnen stellen.
Gebruik:
-3d-rendering matlab (vooral met de image toolbox)
Wat ik doe: ik maak filmpjes met Ultrasound van spieren, op de ultrasound probe zit een optotrak marker (positie bepaling). In matlab zet ik de video frames in de ruimte achtelkaar doormiddel van veeeel interpolaties.
-verder wil ik de computer gebruiken voor office/inkscape/illustrator/photoshop/virtualdub
- ook wil ik de computer gebruiken als HTPC(ik heb een kleine beamer Acer K11( 800x600 (SVGA)) Hiermee wil ik films kijken.
-Ik heb verder een 1024x 768 monitor. Dus qua grafische weergave prestatie hoef ik geen monster te hebben.
Ik heb hiervoor de volgende lijst bedacht.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 164,45 | € 164,45 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 47,50 | € 47,50 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 37,45 | € 37,45 |
1 | Corsair CX430M | € 44,45 | € 44,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 380,65 |
In mijn budget heb ik nog 20 euro over. Passen deze onderdelen bijelkaar?
Dingen waarover ik twijfel:
-Kan ik voor die 20 euro beter voor een Z77 chipset gaan?
-een SSD ipv een HDD?
-meer werkgeheugen/lagere latency
alvast bedankt!