Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

win7 -> w2k3 traag na crash van w2k3

Pagina: 1
Acties:

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 14:39
Mijn omgeving ziet er als volgend uit:
- het is een domein en offline files wordt gebruikt.
- windows 2003 fileserver
- windows XP clients
- windows 7 clients

Probleem:
Maandag heb ik een crash gehad van mijn w2k3 fileserver hierdoor is deze enkele uren offline geweest. Nadat deze weer hersteld is zijn alle win7 pro pc's erg traag met de verbinding naar deze server (het openen van shares duur het even voordat de inhoud wordt weergegeven, openen van bestanden gaat langzamer). WinXP clients hebben geen problemen. Ook merk ik op de fileserver als ik kijk naar de open files er onnodig veel aangegeven worden tewijl deze niet in gebruik zijn dit kan tot de 100 oplopen. Als ik op een win7 pc een rdp verbinding naar de server heb en tegelijk op een share open op de zelfde pc blijft de RDP sessie enkele seconden hangen.

Geprobeerd:
- profiel opnieuw aanmaken
- offline files datebast format
- offline files uitgezet en weer aangegezet zodat alles opnieuw opgebouwd werd
- herstel punt voor de crash terugzetten

ik weet op dit moment verder niet wat ik moet proberen, ik heb een flinke tijd zitten google'en maar geen vergelijkbaar probleem gevonden. Heeft hier iemand een zelfde probleem gehad of heeft nog ideeén om uit te proberen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• ArgantosNL
Deze was ik tegen gekomen maar leek mij niet van toepassing, ik heb het toch nog getest en het heeft het probleem opgelost. Ik vind het echter wel vreemd dat dit eerst geen issue was en na een crash van de server het in eens grote problemen geeft. Iemand hier een verklaring voor waarom dit in eens een issue kan worden.

Remco bedankt voor het mee denken/zoeken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ArgantosNL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:06:
... Iemand hier een verklaring voor waarom dit in eens een issue kan worden...
Met de summiere informatie die je gegeven hebt, kunnen we daar alleen maar naar raden.
(alhoewel sommige tweakers over een glazen bol zeggen te beschikken...)

Als je nou precies vertelt wat voor crash je hebt gehad op je server en hoe je daarvan gerecoverd bent en bovendien vertelt welke van de drie instellingen uit het artikel waar Remco naar heeft gehint, het probleem heeft opgelost, kun je misschien een educated guess verwachten. Maar ook niet meer dan dat.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ArgantosNL
ik heb de RDC en autotuning uitgezet.

De crash was een firmware van een raid controller corrupt die heb ik dus vervangen en ik heb met een repair het OS kunnen redden. Dus er is niets echt veranderd aan instellingen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je een raid controller vervangt, moet ie dan niet die schijven helemaal goed inlezen etc. ? Dus dat hij gewoon zolang hij daarmee bezig is nog traag is (veel disk i/o), maar het daarna zich vanzelf oplost?

Vicariously I live while the whole world dies

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Vicarious schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:56:
Als je een raid controller vervangt, moet ie dan niet die schijven helemaal goed inlezen etc. ? Dus dat hij gewoon zolang hij daarmee bezig is nog traag is (veel disk i/o), maar het daarna zich vanzelf oplost?
Blijkbaar (in zijn geval) niet:
ArgantosNL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:06:
Deze was ik tegen gekomen maar leek mij niet van toepassing, ik heb het toch nog getest en het heeft het probleem opgelost.
Respect voor Remco('s glazen bol)!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1