Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
het was weer tijd om een aantal Apps bij te werken.

Ik heb op mijn tablet een aantal spelletjes en wat 'serieuzere' Apps staan. Toen ik wat van die 'serieuzere' Apps wilde 'bijwerken' viel het me weer op: het aantal toestemmingen dat je moet geven. En dat geld ook voor de spelletjes Apps.
Een aantal toestemmingen lijken me wel duidelijk, maar lang niet alle toestemmingen liggen in de lijn van de App die ik installeer. Bij spelletjes wordt vrijwel nooit aangegeven welke extra levels of nieuwe 'iets' je bij een spelletje krijgt als je bijwerkt (dus doe ik dat ook vrijwel nooit). Alleen maar bijwerken om toestemming geven om m'n data te lezen lijkt me onzin.

Toch is het bij de eerste installatie al een 'take it or leave it' beleid: als ik niet alle toestemmingen accepteer krijg ik de App niet. Kan ik wel begrijpen (kosten enz), maar......

Ik heb op internet eens rond geneusd, maar er wordt alleen gewaarschuwd om 'voorzichtig te zijn' Het blijft allemaal erg opper vlakkig "er zijn apps die..//malware///..enz."
Nergens kom ik iets tegen over mogelijkheden om bepaalde toestemmingen te weigeren en toch een app te laten draaien.
Zijn er ook Apps? Die toegangen/toestemmingen weer (kunnen) blokkeren?

Ik kom hier niets over tegen op internet, mogelijk doordat ik niet de juiste key-words gebruik.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat het over Android gaat op een tablet, gooi ik deze naar het TGA forum. Dit heeft namelijk niets met Client Software te maken, wat bedoelt is voor PC's.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 13:50

Brantje

De post is daar >>

Denk dat je niet de goede keywords had:
www.howtogeek.com/115888/...-android-app-permissions/

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met roms als MIUI heb je standaard een permissie-manager ingebouwd. Hij kan ook superuser rechten geven, en zo werkt het ook ongeveer. Als je voor het eerst WhatsApp runt dan krijg je een popup: "whatsapp wil jouw contacten lezen". Dan kan je kiezen of je dit wil of niet, en je keuze onthouden.

Met een geroote telefoon of tablet kan het ook, dan moet je nog wel even de juiste app vinden (LBE ofzoiets)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:03:
Omdat het over Android gaat op een tablet, gooi ik deze naar het TGA forum. Dit heeft namelijk niets met Client Software te maken, wat bedoelt is voor PC's.
Ok, sorry, verkeerd geïnterpreteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Archos 101 250GB.

Thanx, precies wat ik zocht qua functie.
Maar dus eerst rooten, daar zal ik me dan eerst eens in verdiepen.
Pagina: 1