Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop nodig zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 23:03
Beste tweakers,

Binnenkort ga ik een eigen bedrijf starten en heb daar laptop voor nodig.
dus vandaar dat ik graag wat advies wil inwinnen hier.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk office producten, dus word, excel e.d.
ook staan er eigenlijk altijd wel 4 a 5 programma's tegelijk open.
gezien ik de laptop ook gewoon prive ga gebruiken zou het wel leuk zijn als ik de huidige generatie games op medium of high kan afspelen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
budget is vastgesteld op 950 euro incl BTW

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
ja van de auto naar binnen en weer terug.
gewicht is totaal niet van belang, accuduur ook niet.
scherm moet +17'' zijn en full HD, kleiner vind ik niet prettig werken en hoeft daarom ook niet te worden aangeraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een beetje knap design zou lijk zijn, maar geen must.

zelf uiteraard ook al even zitten kijken en heb er 4 gevonden:
asus k95
asus n76-VJ
asus n76-VZ
dell inspiron 17r SE

lijken mij op zich 4 mooie laptops, alleen heb ik hier over nog een aantal vraagjes;

De inspiron is verreweg het goedkoopste, maar mist gigabit ethernet. ik sluit de laptop gewoon bedraad aan op kantoor, dus in hoeverre ga ik last hebben van niet hebben van gigabit ethernet?

Alleen de asus-n76-VZ en de inspiron hebben een GT650m aan boord, waarbij de inspiron ook nog met 2gb ddr5. maar in hoeverre verhoud de GT635m van de andere laptops zich hiermee? is er met de 635m bijvoorbeeld ook knap een game te spelen?

de asus N76-VZ lijkt me verreweg het meest compleet, deze heeft gigabit ethernet en de 650m (wel met 1gb ddr3) en ziet er qua design ook mooi uit. alleen deze staat pas sinds 22 februari in de pricewatch, houd dit in dat het een nieuw model is? google wist me hier namelijk niets over te melden.

Ook heb ik geen ervaring met dell of asus qua support, gezien de laptop zakelijk gebruikt wordt kan ik niet heel lang zonder. dus wat zijn de ervaringen met de support?

mochten er nog tweakers zijn die een andere laptop aanraden, ik wil wel graag de mogelijkheid hebben er een SSD in te zetten.

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

edit: ik weet niet of het van belang is, maar ik zal na aanschaf een clean install van windows 7 uitvoeren.
windows 8 gaat dus meteen de prullenbak in.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Koop de 17r se lekker goedkoop met kortingsbonnen. Ik geloof dat die dan 630 is momenteel. Koop ke voor de rest van het geld een ssd en je hebt een zeer snel systeem voor weinig.

Asus heeft goede support, maar je bent hem dan wel 7-10 werkdagen kwijt. Dell heeft next buisiness day on-site service. Veeel handiger voor je. Met de ssd erbij kom je net uit geloof ik. Zit op m'n mobiel dus kan het niet even uitrekenen voor je.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Denniz0229
Iekozz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:53:
Koop de 17r se lekker goedkoop met kortingsbonnen. Ik geloof dat die dan 630 is momenteel. Koop ke voor de rest van het geld een ssd en je hebt een zeer snel systeem voor weinig.

Asus heeft goede support, maar je bent hem dan wel 7-10 werkdagen kwijt. Dell heeft next buisiness day on-site service. Veeel handiger voor je. Met de ssd erbij kom je net uit geloof ik. Zit op m'n mobiel dus kan het niet even uitrekenen voor je.
ja maar ik ben eigenlijk eerst wel benieuwd of ik de gigabit ethernet niet ga missen :9
en de SSD heb ik al trouwens, dus die is voor de prijsvorming niet van belang.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Denniz0229 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:58:
[...]

ja maar ik ben eigenlijk eerst wel benieuwd of ik de gigabit ethernet niet ga missen :9
en de SSD heb ik al trouwens, dus die is voor de prijsvorming niet van belang.
Voor gewoon webbrowsen niet nee. Als je al een ssd hebt kun je beter de Asus N76 nemen. Toch een goede opstap vanaf de dell.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Denniz0229
Iekozz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:33:
[...]

Voor gewoon webbrowsen niet nee. Als je al een ssd hebt kun je beter de Asus N76 nemen. Toch een goede opstap vanaf de dell.
nee dat heb ik begrepen.
maar hij moet dagelijks back-ups naar de nas schrijven en ook downloaden.

en asus lijkt me inderdaad ook een mooie, alleen ik kan nergens uitvinden op de VZ versie nog is ergens leverbaar wordt...

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Als je bang bent dat je gigabit bekabeld internet gaat missen dan kun je natuurlijk altijd nog een USB3 netwerk dongle aansluiten. Overigens is gigabit ethernet alleen een gemis als je regelmatig gigabytes kopieert tussen notebook en bijv. een NAS. Voor gewoon internet gebruik is de ADSL/kabel modem de bottleneck.

Hans van Zijl

• Denniz0229
heb inmiddels voor een prikkie een pricewatch: Asus K95 K95VM-YZ007V aangeschaft.
kon hem bij 4 launch goedkoop krijgen.

topic mag dus weg :)
Pagina: 1