Hallo iedereen,
Ik ben de laatste dagen volop aan het kijken geweest om een nieuwe PC samen te stellen en had graag jullie advies gekregen omtrent de laatste onderdelen. Ik heb vroeger steeds met een laptop gewerkt en zou toch graag overschakelen naar een desktop.
Even kort de basisvraagjes beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Hoofdzakelijk gamen, basistaken (video/muziek/webbrowsing) en af en toe een wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten? Budget ligt niet vast, als het onder de 1500EUR blijft is het leuk maar indien een upgrade het waard is wil ik ook iets meer uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Niets naast enkele 3.5" HDD's die als secundaire HDD zullen gebruikt worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Enkel Intel CPU's en Nvidia GPU's aub, slechte ervaringen met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Liefst een zo stil mogelijk systeem/behuizing.
Het grootste deel van mijn onderdelen heb ik een keuze in kunnen maken.
Suggesties worden gezocht voor:
Behuizing (liefst stil en strak qua design - bv Lian Li PC-B12?)
Beeldscherm (het huidig geselecteerde scherm is hetzelfde als ik al heb, kwestie van een mooi setje te hebben, indien er een scherm is met betere prijs/kwaliteit, laat het maar horen)
Eventueel koelingsopties (andere cpukoeling/extra fans)
Ik zal werken met luchtkoeling en plan niet meteen op zware overclocks.
Hieronder mijn huidige wenslijst:
Ik ben de laatste dagen volop aan het kijken geweest om een nieuwe PC samen te stellen en had graag jullie advies gekregen omtrent de laatste onderdelen. Ik heb vroeger steeds met een laptop gewerkt en zou toch graag overschakelen naar een desktop.
Even kort de basisvraagjes beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Hoofdzakelijk gamen, basistaken (video/muziek/webbrowsing) en af en toe een wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten? Budget ligt niet vast, als het onder de 1500EUR blijft is het leuk maar indien een upgrade het waard is wil ik ook iets meer uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Niets naast enkele 3.5" HDD's die als secundaire HDD zullen gebruikt worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Enkel Intel CPU's en Nvidia GPU's aub, slechte ervaringen met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Liefst een zo stil mogelijk systeem/behuizing.
Het grootste deel van mijn onderdelen heb ik een keuze in kunnen maken.
Suggesties worden gezocht voor:
Behuizing (liefst stil en strak qua design - bv Lian Li PC-B12?)
Beeldscherm (het huidig geselecteerde scherm is hetzelfde als ik al heb, kwestie van een mooi setje te hebben, indien er een scherm is met betere prijs/kwaliteit, laat het maar horen)
Eventueel koelingsopties (andere cpukoeling/extra fans)
Ik zal werken met luchtkoeling en plan niet meteen op zware overclocks.
Hieronder mijn huidige wenslijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
1 | Asus Maximus V Gene | € 157,20 | € 157,20 |
1 | MSI N660Ti TF 3GD5/OC | € 300,50 | € 300,50 |
1 | Asus VH242H Zwart | € 164,95 | € 164,95 |
1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 79,- | € 79,- |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 39,49 | € 39,49 |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Asus BC-12B1ST Zwart | € 55,37 | € 55,37 |
1 | EVGA SuperNOVA NEX650G Gold | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Samsung 840 series 500GB | € 282,99 | € 282,99 |