Suggesties voor nieuwe GamePC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503079

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben de laatste dagen volop aan het kijken geweest om een nieuwe PC samen te stellen en had graag jullie advies gekregen omtrent de laatste onderdelen. Ik heb vroeger steeds met een laptop gewerkt en zou toch graag overschakelen naar een desktop.

Even kort de basisvraagjes beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Hoofdzakelijk gamen, basistaken (video/muziek/webbrowsing) en af en toe een wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten? Budget ligt niet vast, als het onder de 1500EUR blijft is het leuk maar indien een upgrade het waard is wil ik ook iets meer uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Niets naast enkele 3.5" HDD's die als secundaire HDD zullen gebruikt worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Enkel Intel CPU's en Nvidia GPU's aub, slechte ervaringen met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Liefst een zo stil mogelijk systeem/behuizing.

Het grootste deel van mijn onderdelen heb ik een keuze in kunnen maken.
Suggesties worden gezocht voor:
Behuizing (liefst stil en strak qua design - bv Lian Li PC-B12?)
Beeldscherm (het huidig geselecteerde scherm is hetzelfde als ik al heb, kwestie van een mooi setje te hebben, indien er een scherm is met betere prijs/kwaliteit, laat het maar horen)
Eventueel koelingsopties (andere cpukoeling/extra fans)

Ik zal werken met luchtkoeling en plan niet meteen op zware overclocks.

Hieronder mijn huidige wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Asus Maximus V Gene€ 157,20€ 157,20
1MSI N660Ti TF 3GD5/OC€ 300,50€ 300,50
1Asus VH242H Zwart€ 164,95€ 164,95
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 79,-€ 79,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,49€ 39,49
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9€ 91,90€ 91,90
1Asus BC-12B1ST Zwart€ 55,37€ 55,37
1EVGA SuperNOVA NEX650G Gold€ 89,50€ 89,50
1Samsung 840 series 500GB€ 282,99€ 282,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.458,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Behuizing die heel stil is & toch goede airflow:
http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/

Dat moederbord is wel erg overkill :+
voorbeeld alternatief: pricewatch: MSI Z77A-G45

Zeer goed scherm (ook voor gamen dankzij de lage input lag!)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Geen idee of dat een goede voeding is of niet, wist zelf niet eens dat EVGA voedingen maakt.. }:O
heel hoogwaardige voeding: pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt

btw, voor af en toe wat videobewerking heb je echt geen 16gb ram nodig :P
Als je daarentegen meerdere videos ophetzelfde moment rendered terwijl je een spel aan het spelen bent en daarnaast nog eens 2 vm's draait ofzo dan kan je wel eens 16gb nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan misschien ook beter kijken voor een andere ssd. Ik ga absoluut niet zeggen dat ssd's uit de 840 series van samsung slechte ssd's zijn. Maar voor jou toepassing heb je minstens de betrouwbaarheid nodig van samsung 840 series PRO. Veel duurder, maar als je een ssd zonder hdd wil gebruiken heb je liever iets betrouwbaarders.

Een samsung 840 series PRO 256GB en een hdd met 2TB van seagate zal ongeveer evenveel kosten dan wat je nu hebt voor enkel een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503079

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties SmokingCrop,
Die case ziet er inderdaad ook mooi uit.
Waarom is mijn moederbord zo overkill? Ik dacht wat opties open te houden voor upgrades nadien?
Het scherm heeft wel een hogere ms dan de meeste schermen die worden gesuggereerd voor games, zal dit geen probleem vormen?
De EVGA voeding leek me voor de prijs vrij goed, modulair en gold award. Als ik met 550W toekom is je suggestie zeker de moeite waard.
16GB RAM ga ik vermoedelijk niet nodig hebben maar het is tegenwoordig vrij goedkoop, dus why not.

@Thibai:
Ik ga naast de SSD ook nog 2 gewone HDD's plaatsen van 2x2TB. Deze heb ik echter al en zijn dus niet in de wenslijst opgenomen.
Is de gewone 840 reeks zo onbetrouwbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
Nee hoor, in theorie gaan ze minder lang mee maar dat zal wel meevallen (tenzij je hem dagelijks helemaal leeghaalt en weer vol schrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 503079 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:51:
Het scherm heeft wel een hogere ms dan de meeste schermen die worden gesuggereerd voor games, zal dit geen probleem vormen?
Nope, een paar ms verschil doet er eigenlijk niet toe.
veel belangrijker is de input lag (die niet op een specificatie-lijst gaat staan) ;)

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm -> deel van input lag
Pagina: 1