Moederbord kopen waar nauwelijks iets over bekend is? Doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil dit moederbord kopen: Gigabyte GA-Q77M-D2H. Een Q77 board. Ik wil een Q77 ivm VT-D virtualisatie wat zeker werkt.

Het probleem is echter dat ik niks maar dan ook niks kan vinden over dit moederbord. Hoe komt dit? Ik vind alleen hackintosh bevindingen (wat ik overigens nodig heb), maar nergens anders zaken.

- ik kan bv niks vinden over performance in vergelijking met een willekeurig Z77 board. en meer van dit soort vragen

Kan dit betekenen dat dit moederbord minder geupdate zal gaan worden bv.? en dat ik later veel moeilijker een oplossing voor een probleem vind?

Ik heb dit topic even afgesplits van mijn kooptopic, omdat ik het op zich een losse discussie waard vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 20:38
Ik kan niet voor een Q77 spreken, maar ik heb een laptop die hier in ieder geval ontzettend weinig voorkomt, een Chinese barebone.
Ding is voorzien van een T7300 S479 Core2Duo (heel normaal) en een Intel GM965 chipset.

Nu heb ik echter nieuw geheugen gekocht, de GM965 moet maximaal 4=2x2GB geheugen aan kunnen (DDR2-667).

Met 2x2GB komt ie niet in post, met 1x2 1x1 boot ie perfect. Welke module ik kies en in welk slot ik die stop maakt niks uit.

Ik kan geen BIOS-updates vinden, geen bekend probleem, het is compleet onduidelijk.
Zolang je nog garantie hebt is dat niet direct een probleem. Daarna denk ik dat 't lastig wordt met een slecht ondersteund bord, tenzij je verwacht dat de Q77 een veelgebruikte chipset gaat worden in de nabije toekomst.

That said: De Z77 heeft toch gewoon VT-D of heb ik iets gemist?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kakanox schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:38:
Ik kan niet voor een Q77 spreken, maar ik heb een laptop die hier in ieder geval ontzettend weinig voorkomt, een Chinese barebone.
Ding is voorzien van een T7300 S479 Core2Duo (heel normaal) en een Intel GM965 chipset.

Nu heb ik echter nieuw geheugen gekocht, de GM965 moet maximaal 4=2x2GB geheugen aan kunnen (DDR2-667).

Met 2x2GB komt ie niet in post, met 1x2 1x1 boot ie perfect. Welke module ik kies en in welk slot ik die stop maakt niks uit.

Ik kan geen BIOS-updates vinden, geen bekend probleem, het is compleet onduidelijk.
Zolang je nog garantie hebt is dat niet direct een probleem. Daarna denk ik dat 't lastig wordt met een slecht ondersteund bord, tenzij je verwacht dat de Q77 een veelgebruikte chipset gaat worden in de nabije toekomst.

That said: De Z77 heeft toch gewoon VT-D of heb ik iets gemist?
Ik denk dat de Q77 wel populairder is dan jouw voorbeeld, maar het is echt vreemd hoe weinig er over te vinden is.

VT-D wordt niet volledig en vaak niet ondersteunt. Ook al staat het wel in de bios of in de manual. Anders had ik een Z77 board gepakt.

Het kan natuurlijk ook positief zijn dat er zo weinig over te vinden is, maar dat verwacht ik niet :)

edit: lekker dit, probeer even de memory configurator uit van corsair. Kan niet eens het moederbord vinden in de megalijst van 50.000 moederborden. Denk niet dat dit hem gaat worden...

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nog niet in Zuinige ESXi Server gekeken zeker?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jawel, maar zijn maar 5 hits daar. Geen enorme reviews etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het moederbord komt natuurlijk wel van een bekend merk af, en hoewel de Q77 chipset niet zo heel populair is als de Z77 wil dat niet zeggen dat er gelijk geen support te vinden is. Op de Gigabyte site is 't bord gewoon terug te vinden.

Dat het bord niet in de memconfigurator van Corsair voorkomt zegt natuurlijk niets. Kijk liever op de lijst van Gigabyte zelf: http://download.gigabyte....mb_memory_ga-q77m-d2h.pdf (daarbij zijn Gigabyteborden meestal niet kieskeurig en werkt het spul meestal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Een Q77 is netals de Q35, Q45, Q55 chipsets een officechipset. Het is een verkapte versie van een serie ervoor als ik goed uit mijn hoofd weet. De Q35 had een X3100 GMA ipv de G35 die met iets betere GMA was geloof ik. Het is ook meer een officebord dan een gamers of wat dan ook voor bord. Ik geloof qua stabiliteit is het ook beter en qua features vaak geloof ik ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
itsalex schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:00:
Een Q77 is netals de Q35, Q45, Q55 chipsets een officechipset. Het is een verkapte versie van een serie ervoor als ik goed uit mijn hoofd weet. De Q35 had een X3100 GMA ipv de G35 die met iets betere GMA was geloof ik. Het is ook meer een officebord dan een gamers of wat dan ook voor bord. Ik geloof qua stabiliteit is het ook beter en qua features vaak geloof ik ook.
Office weet ik, maar dit board heeft alle opties die ik nodig heb. Gamers board vind ik misleiding (marketing) want dat suggereert dat dit board per definitie trager is. Ik ga niet overklokken dus dan denk ik dat beide chipset gelijk presteren, is deze aanname correct? (los van triple/dual sli setups etc)
Pagina: 1