Toon posts:

media speler

Pagina: 1
Acties:

• de bunker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 22:53
Beste allemaal,

mijn oude HDD heeft helaas te geest gegeven. Door dit ongeval heb ik besloten een Synology NAS te kopen.

Het tweede probleem is dat mijn tv in mijn woonkamer geen mac displaypoort signaal ontvangt. Hierdoor ben ik dus genoodzaakt een media speler aan te schaffen.

Het zou prettig zijn als deze aan de volgende eisen voldoet:
ondersteuning voor alle formaten
makkelijk om metadata op te halen of ondersteuning voor Plex of XBMC
Spotify is een pre, maar geen noodzaak
Uitzending gemist en RTL XL zou leuk zijn, maar is absoluut geen noodzaak.
Wi-Fi is niet nodig
Bediening via iOS zou leuk zijn, maar wederom geen noodzaak

Ik heb zelf natuurlijk al het nodige onderzoek gedaan, maar heb nog geen ideale oplossing gevonden.
WD TV Live: op zich een goede oplossing, maar metadata schijnt niet erg goed te werken, en er zijn veel mensen die klagen over de ondersteuning
D-Link Boxee Box: ziet er goed uit, maar ondersteunt weinig formaten
Sony Google TV NSZ-GS7: lijkt perfect, maar ondersteund geen DTS
Eminent EM7380: geen spotify, en ik heb nog geen duidelijk antwoord hoe hij samenwerkt met een NAS
Popcorn Hour A-300: eeuwige beta-tester zijn is stiekem niks voor mij
Xtreamer Ultra 2 Deluxe: heeft XBMC, maar erg prijzig (400e)
MEDE8ER MED600X3D: geen spotify, weinig over bekend, en wat er bekend is is erg verdeeld.
Dune HD TV-301: geen spotify, en ondersteunt geen DTS

Mijn gedachten gaan nu uit naar de HDI DUNE HD SMART D1, vanwege de hoge mate van bestandsondersteuning en het gemak van het ophalen van metadata via zappiti

Hebben jullie hier een ander idee over?

Alvast bedankt

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Aangezien je een NAS hebt staan, zou ik ook de Dune HD TV-101 in het lijstje meenemen. Het is een - naar mijn mening - fantastische no-nonsense mediaspeler voor zo'n € 100. Deze speelt bij mij alles af en levert bij mijn receiver het audio-signaal zelfs in DTS-HD Master Audio aan. Met behulp van een programma zoals het door jou al genoemde Zappiti of het door mij gebruikte Yadis kun je het geheel voorzien van metadata. Je kunt voor dat geld geen betere mediaspeler kopen.

Bekijk alle specs in deze PDF van Dune.

[Voor 11% gewijzigd door D vd V op 27-02-2013 08:33]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Die Mac DP aansluiting kan je ook gewoon omvormen naar een ander formaat (zoals HDMI), als dat je voorkeur geniet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 22:01
Heb je een versterker met hdmi ingang?

Dan kan de Rapsberry Pi een optie zijn.
Of als je perse Spotify moet hebben de Arctic Cooling MC001.
En je hebt tegenwoordig ook van die Android sticks waar ik goede verhalen over hoor.

• de bunker
@D vd V: ik zal vanmiddag eens op onderzoek gaan naar de Dune HD TV-101. Speelt deze bij jou echt alle bestanden af zonder problemen?

@liquidT_NL: ik heb een DP naar HDMI kabel, maar zelfs in het instructieboekje van de TV staat helaas dat de TV geen mac signaal ondersteund. Heb dit ook nog dubbel geckeckt door een WIndows computer via dezelfde kabel aan te sluiten, en deze deed het wel.

@sanderw: ik heb helaas geen versterker met HDMI ingang. Ik heb wel gekeken naar de rapsberry pi, maar deze ondersteund alleen MP4 en H.264, en MPEG2 bij aanschaf van een licencie. Of wordt dit teniet gedaan door hem aan een versterker te zetten?

• D vd V
  • Niet online

D vd V

de bunker schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:28:
@D vd V: ik zal vanmiddag eens op onderzoek gaan naar de Dune HD TV-101. Speelt deze bij jou echt alle bestanden af zonder problemen?
...
@sanderw: ik heb helaas geen versterker met HDMI ingang. Ik heb wel gekeken naar de rapsberry pi, maar deze ondersteund alleen MP4 en H.264, en MPEG2 bij aanschaf van een licencie. Of wordt dit teniet gedaan door hem aan een versterker te zetten?
Mijn Dune speelt inderdaad alles af wat ik hem voorschotel. Dat is af en toe een mp4 of dvd-iso maar voornamelijk mkv-bestanden. Met videoformaten tot en met 1080p en audio tot en met DTS-HD Master Audio. De meeste Dune's kunnen niet (helemaal) overweg met blu ray-iso's vanwege het ontbreken van een licentie waardoor je de menu's niet te zien krijgt. Maar zoals gezegd maak ik voornamelijk gebruik van mkv en die spelen altijd.

Hoe ga je eigenlijk het audiodeel regelen? Je geeft aan geen HDMI op je receiver te hebben dus de meeste audioformaten zouden dan eigenlijk al niet meer interessant zijn voor jou. Speel je het gewoon via de tv?

• de bunker
@ D vd V: oke klinkt goed. blu-ray iso's heb ik praktisch niet, dus dat is niet zo'n probleem.

Het audiodeel wordt nu nog geregeld via een oude versterker met een AUX kabel(heel simpel, ik weet het). Een nieuwe set staat echter ook op de verlanglijst, dus het is wel zo fijn als ik alvast een media speler heb die daar mee om kan gaan.

Bedankt voor je hulp!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Op die manier... In dat geval heb je aan de Dune een prima mediaspeler die top geluid kan leveren aan een toekomstige receiver. Succes met kiezen en kopen.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
@TS: ik heb een boxee box en die speelt zo ongeveer alles af wat ik er tegenaan gooi, iso's, mkv, mp4, you name it

alleen vind ik de keyboard zijde van de afstandsbediening waardeloos en snap ik niet dat er aan de andere kant niet gewoon volume knoppen zitten

ik ben nu ook aan het kijken naar de NSZ-GS7
vooral de hdmi doorlus mogelijkheid lijkt mij ideaal en dat hij het tv beeld picture-in-picture kan laten zien

ik wil er een externe harddisk aan hangen (net als bij mijn boxee box), maar wil graag weten of ik die harddisk dan via het netwerk kan benaderen (vanaf mijn pc)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee