Zijn de AWE kaarten nog ergens verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet iemand mischien waar ze nog 1 van de volgende kaarten hebbe: ?

Creative Labs Sound Blaster AWE 32 ISA
Creative Labs Sound Blaster AWE 64 Value ISA
Creative Labs Sound Blaster AWE 64 Gold ISA

Het zijn namelijk al best wel oude kaarten, en ze staan ook niet in de pricewatch (goh..)

C:\>_

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat AWE?

Pak je rust!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 08:45 schreef den the man het volgende:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat AWE?
Introduction

Experience high fidelity at an incredible price with the Sound Blaster AWE64 Value.
Designed for the home user, gamer or multimedia enthusiast, the AWE64 Value lets you
enjoy realistic audio reproduction - providing sound with more depth and expression
than previously imaginable. Instruments sound and react like their real world
counterparts.

Get true-sound hardware wave-table synthesis provided by the Emu-8000 - an
advanced audio processor found in professional keyboards and samplers.

Add a new level of reality to all of your games and multimedia applications. Produce up
to 64 simultaneous voices using Creative's Advanced WavEffects® engine together with
the WaveSynth/WaveGuide application - using the latest music synthesis technology.

Finally, customize your entire audio experience. Enjoy the ultimate in audio quality and
customization as each voice can be tailored to meet the needs of the application at
hand, or replaced entirely using SoundFont® sample technology.

Speciale Synthesizer lijkt me he :) Ik heb de AWE32 al vaak zat gehoord. HEEL erg mooie synthesize komt daar uit :9~

Verwijderd

Jaja, en dat alles als ISA kaart..
Gisteren weer eens eentje ingebouwd in een PC (bij gebrek aan beter).... is echt een kaart van nix....

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb de laatste (Creative Labs Sound Blaster AWE 64 Gold ISA) nog in m'n pc zitten. Het irritante is, dat als ik een nieuwe pc koop, deze kaart er niet meer in kan, omdat 'ie alleen in een ISA slot kan! Maar verder een perfecte kaart hoor, mooi geluidje zit erin!!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb EXPRES een nieuw mobo MET ISA gekocht om daar een ISA geluidskaart in te kunnen zetten.

Verwijderd

Schiet mij maar lek.
Waarom in godesnaam een ISA geluidskaart, loop nu al tegen problemen aan..
Slecht geluid bij bv. DivX films

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vond die wavetable van de SB AWE juist bagger klinken, de softwarewavetable van mn sb pci64 klinkt al stukken beter.. maar als je dan toch perse een ISA kaart wilt speciaal om de ingebouwde wavetable zijn er veel betere kaarten te koop (roland kaarten bijv.)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ja, het is maar net van voor wavetable je inlaadt, je kunt er zelfs stemmen uithalen maar dat lukt met de live ook.

Gewoon op inet zoeken, er zijn er zelfs van 80 a 100 mb die die klinken :9~ :9~ :9~ :9~ .

Jammer alleen dat ik er zelf nog geen een heb kunnen bemachtigen, maar ik heb ook een sound canvas ernaast staan.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Het voordeel van deze kaart (AWE64VE/Gold) is dat nagenoeg alle operatingsystems deze kaart standaard ondersteunen! Dus zonder zelf nog drivers te hoeven installeren :)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik moest een PCI nemen, omdat ik een ISA slot nodig had.
Maar heb dus de CT4380 liggen.

/edit/
En omdat dat kreng niet wil draaien onder W2k.
Volgens Creative zijn er geen drivers voor, maar hij heeft het wel gedaan, voor mijn W2k crash.
/edit/

And The Only One

• DJSmiley
  • Laatst online: 19-08 19:18
Op zondag 03 juni 2001 09:15 schreef mistered het volgende:
Schiet mij maar lek.
Waarom in godesnaam een ISA geluidskaart, loop nu al tegen problemen aan..
Slecht geluid bij bv. DivX films
Dat slechte geluid ligt hier echt aan divx, sommige spelen ook op zo'n oude kaart goed.

t probleem is dat sommige divx films 48Khz audio hebben, terwijl die kaart maar tot 44Khz gaat.

Volgens de "officiele" divx rip docs zou geluid altijd downgesampled moeten worden naar 44Khz, maar lang niet elke groep houd zich daar aan.

Dit kan je echter ook nog achteraf doen (Virtualdub) maar dat gaat wel ten koste van je kwaliteit. (dubbele compressie)

Verder loop je met DVD tegen de problemen aan, da's ook 48Khz.

Behalve dat kan ik geen minpunten ontdekken voor een goeie ouwe SB geluidskaart. Die dingen blijven perfect hoor...
en werken je dos spellen tenminste prima :)

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op zondag 03 juni 2001 12:48 schreef DJSmiley het volgende:
Behalve dat kan ik geen minpunten ontdekken voor een goeie ouwe SB geluidskaart. Die dingen blijven perfect hoor...
L'exactement :)

Het gaat met die AWE32 of 64 juist om de DOS spellen die GEEN PCI-kaarten kunnen ondersteunen, dan heb je weer speciale Legacy ISA drivers nodig, die hier bij mij al nauwelijks werken :(

Ik speel ook nog wel es DOS-games en dan moet ik wel geluid hebben. Mijn SB128PCI wordt dan al een probleem, laat staan met m'n nieuwe PC de SB-Live 5.1 ...

Ik heb in m'n oudste PC ook een SB AWE 32 gehad, en ik kan je zeggen, ik zou hem GRAAG terugwisselen voor m'n SB 128 PCI, zo ongelofeloos goed is die kaart, in sommige applicaties (DOS-games met name) kan m'n SB Live 5.1 daar niet aan trekken >:)

Maargoed, je moet met je tijd mee, en vandaar dat ik dus gewoon m'n PCI-kaart heb laten zitten.

Maar back-on-topic: SB-AWE32/AWE64 zijn rete-goeie kaarten, ook nu vandaag de dag nog, maar waar je ze kan krijgen, ik heb geen id :(

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 09:00 schreef mistered het volgende:
Jaja, en dat alles als ISA kaart..
Gisteren weer eens eentje ingebouwd in een PC (bij gebrek aan beter).... is echt een kaart van nix....
Dan doe je echt iets niet goed, of die kaart van jou of andere hardware is brak en niet compatible
Op zondag 03 juni 2001 11:28 schreef rick_h het volgende:
ik vond die wavetable van de SB AWE juist bagger klinken, de softwarewavetable van mn sb pci64 klinkt al stukken beter.. maar als je dan toch perse een ISA kaart wilt speciaal om de ingebouwde wavetable zijn er veel betere kaarten te koop (roland kaarten bijv.)
Dan zit je waarschijnlijk ook in een veel duurdere prijsklasse, en niet iedereen kan zich dat permitteren. Maar met je punt heb je wel gelijk dat er veel betere kaarten _zijn_ :)

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 12:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Dat slechte geluid ligt hier echt aan divx, sommige spelen ook op zo'n oude kaart goed.

t probleem is dat sommige divx films 48Khz audio hebben, terwijl die kaart maar tot 44Khz gaat.

Volgens de "officiele" divx rip docs zou geluid altijd downgesampled moeten worden naar 44Khz, maar lang niet elke groep houd zich daar aan.

Dit kan je echter ook nog achteraf doen (Virtualdub) maar dat gaat wel ten koste van je kwaliteit. (dubbele compressie)

Verder loop je met DVD tegen de problemen aan, da's ook 48Khz.

Daarom doe ik het ook echt! MS-DOS geeft er tenminste geen problemen mee ;)

Kheb geen DVD speler en Div-X kijk ik bijna NOOIT. Geen tijd of zin ;)

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik weet dat ik geen reclame mag maken.. Maar volgens mij hebben we op werk nog een SB AWE32 en een AWE64 Gold. Ik zal dinsdag eens kijken.

http://specs.tweak.to/11052

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:14 schreef Djingiz Chan het volgende:
Ik weet dat ik geen reclame mag maken.. Maar volgens mij hebben we op werk nog een SB AWE32 en een AWE64 Gold. Ik zal dinsdag eens kijken.
Doe dat eens ja, en maak die jongen blij :)

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 13:14 schreef Djingiz Chan het volgende:
COOL :D ... zeg, kun je me emailen dan? Dan gaat iig dit topic niet dicht.

Verwijderd

Ik heb een Soundblaster 64 Special Edition (1 stap onder de Gold) ISA

Kopen?

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Ik heb ook AWE64 value! Kopuh?

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 14:44 schreef strontvlieg het volgende:
ik was eerst :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gewoon een L!ve kopen en de soundfonts van de AWE in je L!ve laden.

Ik ben het met je eens dat die soundfonts best goed zijn ja.... alleen die mot je dus ook laden uit een soundfont..

Mocht je interesse hebben in die soundfonts (MT32, GM en GS), dan kan ik ze wel mailen... kep hier thuis nog een AWE64GOLD in m'n servertje zitten

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 15:02 schreef wfvn het volgende:
Gewoon een L!ve kopen en de soundfonts van de AWE in je L!ve laden.

Ik ben het met je eens dat die soundfonts best goed zijn ja.... alleen die mot je dus ook laden uit een soundfont..

Mocht je interesse hebben in die soundfonts (MT32, GM en GS), dan kan ik ze wel mailen... kep hier thuis nog een AWE64GOLD in m'n servertje zitten
Ik wil geen PCI... zucht.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Ik heb nog een soundblaster 32 (isa) zonder awe dus. Je kan geen andere midi banks laden.

Dus... Mail maar :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 15:53 schreef smallboy het volgende:
Ik heb nog een soundblaster 32 (isa) zonder awe dus. Je kan geen andere midi banks laden.

Dus... Mail maar :)
grapjas.....
kan je nou wel of geen SBK of SF2-bestanden inladen?

Verwijderd

hier nog een 64awe liggen intressen mail me

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 16:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
hier nog een 64awe liggen intressen mail me
welke AWE64?

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:27 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

welke AWE64?
ehey mijne krijg je ;)
ik moet em namelijk kwijt ;)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Op zondag 03 juni 2001 16:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

grapjas.....
kan je nou wel of geen SBK of SF2-bestanden inladen?
Nee. Volgens het boekje wat erbij zat wel maar het kan niet. Er staat 0 kb geheugen beschikbaar om banks te laden. :'(

Dus gebruik ik meestal als ik nog eens een midi filetje afspeel mijn keyboard (yamaha psr 530). Die klinkt beter (vooral als die midi voor xg gemaakt is).

Verwijderd

soundblaster 64awe isa

• BenJoep
  • Laatst online: 20:37
isa is wel beters voor het geluid, minder storing, maar die oude awe64 van me die gaf echt een bagger geluid als je het gaat vergelijken met die live die er nu in hangt.

| I've got permission to color outside the lines |

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 16:36 schreef smallboy het volgende:

[..]

Nee. Volgens het boekje wat erbij zat wel maar het kan niet. Er staat 0 kb geheugen beschikbaar om banks te laden. :'(

Dus gebruik ik meestal als ik nog eens een midi filetje afspeel mijn keyboard (yamaha psr 530). Die klinkt beter (vooral als die midi voor xg gemaakt is).
dan heb je dus helaas niets aan die soundfonts......

Verwijderd

V&A rings a bell :?

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 18:28 schreef HlpDsK het volgende:
V&A rings a bell :?
Ja.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
ik heb zelf ook een AWE en ik vind 'm rulen voor DOS games..veel betere sound :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 19:24 schreef Fr3aKER het volgende:
ik heb zelf ook een AWE en ik vind 'm rulen voor DOS games..veel betere sound :)
Hehe :) Eindelijk iemand die het doorheeft. Daarom wil ik ook een ISA soundcard :)

En de AWE Rulez.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik heb zelf nog een awe 64 gold.. met voltage chip daaro pwas ooit es opgeblazen, maar ik wilde perse die kaart houden, dus lekker solderen :)
heb er nog foto's van ;)

ik vind de awe64 zekers wel goed, t verschil hoor ik iig toch niet als je maar goede versterker en boxen eraanhangt.. die standaard boxjes klinken zo kut..
daarin tegen hoor ik t verschil van die oude rotkaarten met nog een ide poort erop wel.. das ook een en al ruis :\

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 03:23 schreef agressive het volgende:
ik heb zelf nog een awe 64 gold.. met voltage chip daaro pwas ooit es opgeblazen, maar ik wilde perse die kaart houden, dus lekker solderen :)
heb er nog foto's van ;)

ik vind de awe64 zekers wel goed, t verschil hoor ik iig toch niet als je maar goede versterker en boxen eraanhangt.. die standaard boxjes klinken zo kut..
daarin tegen hoor ik t verschil van die oude rotkaarten met nog een ide poort erop wel.. das ook een en al ruis :\
Opgeblazen :? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 14:44 schreef strontvlieg het volgende:
Kunnen we dit niet beter dan via msn/icq/email bepraten?

p.s. als iemand anders dit ziet.. kan je dan even Strontvlieg waarschuwen ofzow.

Thanks in advance

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op zondag 03 juni 2001 08:33 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Weet iemand mischien waar ze nog 1 van de volgende kaarten hebbe: ?

Creative Labs Sound Blaster AWE 64 Value ISA
Creative Labs Sound Blaster AWE 64 Gold ISA

Het zijn namelijk al best wel oude kaarten, en ze staan ook niet in de pricewatch (goh..)
kheb ook nog een
liggen,..moet ff kijken weet het niet meer zeker en ik ben nu niet thuis :)

maar wat geef je er voor?

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 19:24 schreef Fr3aKER het volgende:
De meeste dos-games (net voor Windows 95) hebben uitstekende AWE-32 ondersteuning en de midi-tunes klinken dan ook als een klok!

Tie-Fighter MOET je gewoon eens met een AWE gespeeld hebben. Doom is ook al zo sterk met de AWE.. Het was indertijd de coolste soundcard (okeej, Gus was ook wel wijs jah) die je kon krijgen.

Als ISA-kaart zijn die 2 nog perfect geschikt, en ze doen het gewoon onder elk OS. Dat heet Backward-compatibility..:)

* weerdo heeft thuis nog een awe 64 gold en een awe 32 liggen :)

Nu: ongetwijfeld achterhaald. Maar dat mag dan ook wel na 5 jaar AWE hegemonie.. Het zijn nog steeds extreem dope cards, en ik zou ze zeker niet zomaar weggooien..

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb een AWE32 in mij systeem zitten (PIII 550) met 8mb 30pins geheugen erop. Dat ding ruled echt in oude spellen, en ook met de huidige applicaties werkt hij nog perfect.

Als je games zoals Settlers2, Dukenukem, etc goed vind is zo'n kaard echt aan te raden.

Het allermooiste was Final Fantasy 7 waar speciale soundfont bij zaten speciaal voor het spel. Dat is midi muziek zoals je nog nooit gehoord heb, zeker de 2mb soundfont rulede verschrikkelijk. Die muziek klinkt nu altijd nog beter als die Mod muziekies in halflife of unreal tournament.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Vinnie
  • Niet online
Maar wel AWE zou ik dan moeten nemen?

De AWE32, die makkelijk valt uitbreiden van zun geheugen ( Zijn gewone DIMM's / sommige modellen hadden de optie wel, maar kon nog niet worden gebruikt ), heeft een aansluiting voor een "Waveblaster" en heeft een digitale ingang of uitgang.

De AWE64 daarintegen heeft wel weer softwaremidi ( alleen de AWE64 "normal" niet had iemand me verteld ) en heeft meer stemmen.

Zo ehmm... wat zou het beste zijn dan?

p.s. Weerdo.. mail/msn/icq me effekes als dat kan. ( You know why. )

Verwijderd

Ik heb ook zo'n AWE 32, echt goed geluid... totdat ik mn nieuwe Abit kt7a ging halen,...
Kraakte als een gek en mn hele systeem liep er langzamer door.
Heb maar tijdelijk een sb 128 pci gekocht wat een stuk mindere geluidskwaliteit heeft.
Pagina: 1