Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aces Aspire 5742 DC Jack 'loosy'

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb hier een laptop gehad met de mededeling: Doet het niet.

Kreeg hem niet aan, na wat bewegen met de DC-jack doet hij het eventjes. Druk ik er tegenaan valt de laptop uit.

Conclusie: jack kapot.

Laptop is net iets meer dan 2 jaar oud. Dus open schroeven, manualtje van youtube erbij (dat hele keyboard en die palmrest mochten er dus af, kanonne). Maar ik verwachtte dat hij op het moederbord gesoldeerd zou zitten en dat die soldeerverbinding kapot was. Opnieuw solderen zou ik dan wel redden.

Maar ik kon hem een beetje heen en weer bewegen met de connector in de jack, die loopt met een kabeltje naar het moederbord. Iemand een idee hoe ik nu verder moet? Kan ik het nog repareren of moet ik dus die hele DC Jack vervangen en wat zijn dan de kosten? Wat googlen leverde me al geen prijs op maar ik gok dat de mensen die hem gebracht hebben geen zin hebben in een flinke rekening. Ik zag voor andere modellen bedragen van 30 euro ofzo voorbij komen. Voor een loszittend stekkertje. ('t Is geen Apple nota bene :P)

En is zoiets te doen, zo'n jack vervangen? Ik kan het niet duidelijk zien maar geen idee of die kabel vastgesoldeerd zit op het moederbord of niet namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 26-02-2013 21:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:52
http://www.ebay.com/itm/D...rgers&hash=item20cf699405

Los dus :), gewoon een nieuwe bestellen ergens en die erinbouwen en vervolgens vastlijmen / 3m aan de behuizing en je bent klaar.

EDIT :

http://shop.homemade-desi...ct/product&product_id=323
enjoy

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 26-02-2013 21:19 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Thanks, die tweede ziet er wel zo uit. Moet ik alleen even dat stekkertje vinden :)

En alle schroefjes weer terug doen. Kan 'ie weer 2 jaartjes er tegenaan. Overigens vind ik het wel snel gaan dan. Maat van me zijn jack van zijn nieuwe laptop was na 2 weken kapot, deze na een jaar (jaar stil gelegen, lui persoon was eigenaar :P) maar mijn vorige asus deed zelfs na 7 jaar nog geen ruzie zoeken met jacks en mijn Dell al 4 jaar hetzelfde.

Acer is dus echt crap of...?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Acer is heel wisselend. Ik heb 3 jaar met tevredenheid een Acer laptop gehad (mijn vriendin ook), maar er zijn ook laptops die binnen een maand al stuk zijn.

Acer is niet per definitie crap maar het wisselt sterk per serie en ook zeker per gebruiker.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:52
sebastius schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:08:
Acer is heel wisselend. Ik heb 3 jaar met tevredenheid een Acer laptop gehad (mijn vriendin ook), maar er zijn ook laptops die binnen een maand al stuk zijn.

Acer is niet per definitie crap maar het wisselt sterk per serie en ook zeker per gebruiker.
Inderdaad het is meer de combinatie van, ik heb ook kennisen die bij elk merk het wel voor elkaar krijgen.

Maar het is gelukkig goed te fixen.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Zo, via ebay nieuw jack kabeltje binnen. In Nederland kosten ze 20/30 euro, nu 5 euro incl. verzenden uit China. :*)

Kabeltje lijkt prima te passen. Daarentegen is het scharnier de bodemplaat stuk bij de bevestigingspunten van het scharnier. Geen idee of het al zo was, ik trof het alleen zo aan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2013-03-26%2021.44.34.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2013-03-26%2021.43.44.jpg

Echt, hoe in godsnaam krijg je het voor elkaar om een scharnier van een scherm zó te ontwikkelen dat het met een dun stukje cilindervormig plastic van 2mm vastzit 8)7

Geen wonder dat men zoveel klachten krijgt over Acers en brakke scharnieren.

Oplossing wordt denk ik: volgieten met loctite en dan snel een te lang boutje erin draaien. Iemand anders tips/suggesties? Reparatie moet dan wel in een keer goed gebeuren want vast is dan vast :+

Links is het weinig beter maar nog wel heel.

Zo valt het geheel dan in elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2013-03-26%2021.33.09.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 26-03-2013 22:17 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon even nieuwe scharnieren scoren op eBay?

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Sorry, het is het bevestigingsstukje van de scharnier aan de bodemplaat. Het scharnier is van stevig metaal, de bodemplaat van nog dunner plastic :( Als je goed kijkt zie je dat het bovenste stukje plastic is afgebroken waar het moertje in plastic over gaat.

Pagina: 1