Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word document samenstellen uit andere Word (bron)documenten

Pagina: 1
Acties:

• intoxicate
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 09:49
Hallo mede-tweakers,

Ik wil een Word document (=hoofddocument) samenstellen dat de inhoud haalt uit diverse andere Word documenten (=brondocumenten). De brondocumenten wil ik dan telkens aanpassen waardoor automatisch het hoofddocument ook wordt geüpdatet. Waarom? Ik heb ook nog andere documenten die gebruik maken van een zelfde brondocument. Ik hoef dan de aanpassing alleen maar door te voeren in één brondocument waardoor automatisch de andere documenten worden aangepast.

Een mogelijkheid hiervoor is gebruik maken van Objecten in Word. Echter als ik een brondocument koppel dat bestaat uit één pagina is er niets aan de hand, dit werkt prima. Als een brondocument bestaat uit méér dan 1 pagina, dan laat Word in het hoofddocument alleen de eerste pagina zien.

Een oplossing hiervoor heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik werk met Office 2010 op Windows 7.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 12:35
Wat voor een brondocumenten bedoel je? Het is mij echt onduidelijk wat je wil, waar gebruik je die brondocumenten voor? Ik neem aan dat je maar een paar waarden in die brondocumenten aanpast: waarom dan geen Excel hiervoor gebruik waarin je de waarden bepaalt? Dan haal je die in alle "hoofddocumenten" live uit het Excel document.

Lees anders dit eens door: http://www.helpmij.nl/for...rd-documenten-samenvoegen. Daar staan tips om makkelijk samen te voegen (niet automatisch).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• intoxicate
@Arjan90
Ik zal het proberen te verduidelijken.

Het is de bedoeling dat ik een beleidshandboek (=hoofddocument) maak dat 'gevoed' wordt door brondocumenten. De brondocumenten zijn ook Word-documenten en bevatten geen waardes maar gewoon tekst. Dit is bijvoorbeeld een beleidstuk over sponsoring, een ander brondocument kan weer een functieomschrijving bevatten van een functionaris die zich bezighoudt met sponsoring. Ik wil dus brondocumenten gebruiken omdat ik bijvoorbeeld de functieomschrijving ook in een geheel ander document wil gebruiken. De functieomschrijving zelf hoef ik dan maar op één plek aan te passen. De hoofddocumenten die gebruik maken van deze functieomschrijving woarden daarmee automatisch aangepast.

Het hoofddocument bevat een voorblad, inhoudsopgave en eventueel tekst die niet onderhevig aan wijzigingen en ziet er qua opmaak mooi uit met logo e.d. De brondocumenten bevatten tekst die wél onderhevig zijn aan wijzigingen.

Door allerlei documenten op deze manier aan een hoofddocument te koppelen, ontstaat een heel handboek.

[ Voor 23% gewijzigd door intoxicate op 26-02-2013 21:11 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Met dynamische koppelingen zou je erg ver moeten komen. Heb je dat al geprobeerd?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met het veld {includetext bestandsnaam} plak je dynamisch de tekst uit [bestandsnaam] in je document. Met schakelopties geef je aan of de opmaak van het brondocument of van het uiteindelijke document memot worden aangehouden.

een alternatief is het werken met hoofd- en subdocumenten in beeld--overzicht. Welke van de twee mogelijkheden voor jou het meest geschikt is hangt af van opmaak en hergebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door Lustucru op 26-02-2013 21:25 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Het kan, maar praktisch is anders...

Gecombineerde word documenten hebben de vervelende eigenschap corrupt te raken.

Als je het goed werkend wil kun je beter uitkijken naar een op xml gebaseerd programma.

[ Voor 102% gewijzigd door RocketKoen op 26-02-2013 21:25 ]

TheS4ndm4n#1919

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

RocketKoen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:23:
Als je het goed werkend wil kun je beter uitkijken naar een op xml gebaseerd programma.
Geen flauw idee wat je bedoelt met een 'op xml gebaseerd programma' maar het default opslagformaat van office is nu een jaartje of 5... Open XML. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• intoxicate
Dank voor jullie reacties.

Met de tip van Lustucru kan ik verder. Gebruik maken van velden heb ik zojuist uitgeprobeerd en dat werkt, die van hoofd- en subdocumenten moet ik nog proberen.
Pagina: 1