hete Athlon

Pagina: 1
Acties:

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vanmiddag een Athlon 700 + Abit KA7 gekocht en geinstalleerd, werkt perfect

enige probleem is dat hij zonder over te clocken al 52 graden wordt :-(

ik heb de temperatuur sensor achterop op het metalen deel geplakt, in het midden en er zit een 'Iceberg' dubbele cooler met heatsink op

kan het zijn dat de heatsink door de temperatuur sensor geen goed contact maakt met de cpu (heb ook een heeeel dun laagje van het witte spul dat erbij zat ertussen gemeerd), en zoja, waar moet ik hem dan plakken?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Hallo, je moet ff proberen een goede kastkoeler d'r in te zetten bij mij scheeld dat ook veel zonder 38 graden met 28 graden
ook wil het wel eens hlpen om een goede kast te kopen :D en niet zo'n standaard geval :D
zoals een inwin of a-open of heb je al zoiets, ik heb d'r zelf ook niet zo een maar wel een redelijke...
mvg FFF

Verwijderd

Het kan best dat je proc zo heet wordt als je de temp sensor dicht genoeg bij de core plaatst. De meeste denken dat hun proc 30 graden wordt met 1.8v en 150MHz overgeclocked. En dan met luchtkoeling. Nou dat is dus niet zo. Die core wordt egt wel warmer als 30 graden. Mijn Athlon 650@810 1/2 divider wordt zelfs 40 graden met koud water en volle belasting. :(

• Longbowh
  • Niet online
die van mij is helemaal niet overclockt :(

en 52 graden lijkt me toch wel extreem veel..

Verwijderd

mijn 550je wordt volgens de bios 34 graad, op standaard snelheid.
Op 599MHz geeft de termometer 44 graad aan, als de kast open staat, met standaard koeling. Ik denk met dezelfde koeler als die jij erop hebt.
De sensor heb ik in de proc gestopt en ligt boven de core

Verwijderd

hoe krijg je een sensor tussen de heatplate en de heatsink????
ik heb een vlakke heatplate, en de heatsink is ook vlak. hier krijg ik geen sensor tussen!!
mijn 550@599 wordt 40 graad in een open kast. de sensor heb ik tussen de heatplate en de proc. geschoven. (heb de athlon hiervoor opengetrokken)

Sorry voor de dubbele post. zag m'n reply niet verschijnen, dus toen nof maar een keer

Verwijderd

Rembo, ik denk dat ie tussen de pcb en de heatplaat bedoelt.

• Longbowh
  • Niet online
ik heb m'n athlon nog niet opengemaakt ofzo, dus sensor gewoon achterop de behuizing waar ie in zit

ik wil hem wel in proc proberen te schuiven, maar ik krijg dat ding niet meer los uit m'n moederbord :( iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

om hem eraf te krijgen, moet je het "vasthoud mechanisme" naar binnen (richting mobo) duwen, en dan op de athlon de pinnen aan de zijkant indrukken, zodat ie eruit wipt.
het is mischien een beetje vaag :D omschreven, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen. Gewoon ffies kijken.
kijk anders even in je mobo-boekje, bij mij staat dat hierin beschreven (K7Pro)

• Longbowh
  • Niet online
tis gelukt, dacht dat die 2 klemmen bij het vasthoud mechanisme hoorden,dus ik duwde ze steeds de verkeerde kant op :o

ik heb nu die sensor de processor ingeschoven, van onder af, nu is ie 41 graden op standaard snelheid, is dit een normale temperatuur voor een athlon 700?

• Longbowh
  • Niet online
41 graden met een koe aan het grazen bedoel ik natuurlijk :)

Verwijderd

of dit normaal is weet ik niet, maar mijn (op dit moment)550@605 is het nu ook, maar dan met een tafelventilator op 'stand 2' op de cpu gericht :D

• Longbowh
  • Niet online
ik heb hem nu (konhetnietlaten ;)) eens op 735mhz gezet en hij blijft gewoon 41 graden (weer met koe aan onde win2k) betekend dit dat ik hem veilig zo kan laten staan?

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan hem zo het beste laten staan... :)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
je kan ook nog wat verder gaan, eet je koetje beter

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik weet niet waar jullie je tempsensor bevestigen maar mijn sensor zit _op_ de processor naast de core geplakt... nauwkeuriger gaat haast niet.

Verwijderd

Ghz_: hoe krijg jij je sensor op de core? Ik heb een losse NTC en die past daar niet tussen. Nu kan het zijn dat die wat dikker is dan die van jou? Ik heb er ook geen behoefte aan om hem erop te werken, want dan zit de heatplate niet lekker meer.

Hij zit nu met zijn koppie tegen de heatplate en de zijkant van de processor.
Hier wordt mijn Athlon 600@750 op dit moment 36C bij 20,5C kamertemp.

Waarschijnlijk zou ie een veel hogere temp geven dichter bij de core...

Verwijderd

HE FFF, welke kast heb jij (merk en grootte, heb zelf een miditower).

En je hebt toch niet perse een GFD nodig om te oc'en , dat kan toch ook met de Abit Ka7?

• Longbowh
  • Niet online
ik heb proc, koeler en sensor nog eens goed nagekeken en opnieuw geplaatst en nu loopt ie op 784MHZ (43 graden, 1,7V) :)

bedankt voor de reacties :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Hallo, durf niet te zeggen wat voor kast ik heb staat d'r niet op maar wel aan de zijkanten plaatsen waar lucht in kan stromen boven en onder en acgterin voldoende plaats voor koelers, het is gewoon een midi-tower, mvg FFF :D

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Tafkae: Ghz_ heeft 'm zo op de core gekregen:
- Athlon openkraken [dus plastic eraf slopen],
- PCB loshalen van z'n heatplate [moet je heel voorzichtig doen!],
- spul gesmeerd op proc, om zoveel mogelijk contact te maken met heatplate,
- sensortje in die prut steken, zodat'ie direct contact maakt met de proc,
- heatplate weer terugplaatsen.

Zo zit je sensor op je proc [naast de core], op z'n plaats gehouden door de prut. Wel even aan de buitenkant [op heatplate ofzo]nog een plakkertje op je sensordraadje plakken, zodat'ie goed blijft zitten.

Zo heb ik het tenminste gedaan met m'n nieuwe compu. Nu nog met standaard [singlefan] cooling Athlon 700@700 [700 core] op KA7. Wordt ongeveer 33 graden zonder koeien met casetemp van 28 graden.

Verwijderd

???????
Ik heb m'n sensor naast de core liggen, en hij geeft nu al 46 graaden aan in een open kast. omgevingestemp. = 28 graad

Verwijderd

Dag tweakers, ik dacht dat ik ook een "coole" Athlon 700@805 1,8 V had, ik had de sensor in het midden van de "just like it"standaard bagger cooler geplaatst. En wat dacht je maar 33-35 C. NOU MOOI NIET DUS, heb hem nu tot vlak naast de core geplaatst en word nu dus sowieso al 45 C.
Maar ik laat hem mooi zo zitten, als ie opbrand kan gelijk zo'n lekker THUNDERBIRD kopen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Omgevingtemp. van 28 graden lijkt mij al beetje veel, niet? Huiskamer temp. is bij mij weten zo rond de 20-21 graden.

Correct me if I'm wrong...

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Die 28 graden is ook de case-temp en niet de huiskamertemp. Hier zit dus ook de warmte-afgifte van andere onderdelen dan de CPU bij.
En met een niet al te goede airflow door je bak ligt die toch wel degelijk boven je huiskamertemp.

En de "huiskamertemp" van mijn zolderkamertje was vandaag toch behoorlijk wat hoger dan 21 graden in die broeierige zon. :(

Corrected you because you were wrong... ;)

Verwijderd

Omgevingtemp. van 28 graden lijkt mij al beetje veel, niet? Huiskamer temp. is bij mij weten zo rond de 20-21 graden.
Op mijn zolderkamertje met de zon op het raam en de opstijgende hete lucht van beneden mag ik blij zijn dat het 'maar' 28 graad is. En hier komen nog twee poeters bij die hitte leveren, dus die 28 loopt straks als het 'echt' zomer is nog wel verder op

Verwijderd

Mijn sensor zit _niet_ op de core, maar ernaast. Zoals je weet is de core verhoogt en dat geeft genoeg ruimte tussen de rest van de processor en de heatplaat om de sensor tussen te plakken.
Pagina: 1