Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Hallo,

Ik heb als invalkracht een aantal maanden te veel salaris gekregen. Toen mij dat opviel (oktober/november) heb ik gewacht met reageren, omdat ik verwachtte vanzelf een loonstrook/ overzicht zou krijgen. Deze loonstrook heb ik gekregen in december waarna ik direct contact heb opgenomen met de stichting. (ik kreeg in die periode meerdere betalingen van meedere stichtingen. Waardoor het voor mij lastig was om alles te controleren. Soms zitten er een aantal maanden tussen werk en uitbetaling)

Op hun beurt zei de stichting dat ze het in orde gingen maken. Maar even later kwamen ze met de mededeling dat ik 1200 euro mocht terugbetalen en dat helaas niet meer gecorrigeerd kon worden met 2012. Dus helaas had ik pech met mijn zorgtoeslag en dergerlijke. Aangezien ik geen nieuwe jaaropgaaf kon krijgen.

Een aantal weken later kwamen ze met de medeling dat ik het toch brutto mocht gaan terugbetalen. En dat ik dan een negatieve jaaropgave voor 2013 zou gaan krijgen. Dat betekent dat ik ruim 2100 euro mag gaan terugbetalen. Het teveel betaalde bedrag kan ik dan medio 2014 terugkrijgen van de belastingdient. Maar vraag is dan ook of ze dat gewoon kunnen doen.

Ik stel deze vraag mede omdat ik niks aan deze situatie kan doen, maar er wel het meeste last van heb. Daarnaast is het niet de eerste keer dat ik problemen heb gekregen met betalingen bij deze stichting. (twee keer eerder had ik juist te weinig gekregen)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
"Negatief" loon om te corrigeren is idd wel mogelijk (google "negatief loon correctie"). Je "loon voor loonbelasting 2013" gaat daardoor lager uitvallen. Echter, negatief belasting betalen (dus terwijl je geen inkomen hebt toch geld terugkrijgen) kan niet, dus ik ga er van uit dat je dit jaar nog wel werkt, voorbij de grens dat je sowieso belasting betaalt?

Bij "loon voor loonbelasting 2013" kan geen getal <0 staan uiteindelijk, maar het is dus wel mogelijk dat daar (noem maar iets) 25.000 - 2100, dus uiteindelijk 22.900 komt te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 26-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Ik krijg ik kan dat bedrag inderdaad gewoon om mindering krijgen op mijn jaaropgave van 2013. Dat is niet gelijk het probleem. Alleen ik vind het toch wel vrij vreemd dat ik daar dan nog een jaar op moet wachten. Aangezien ze wel verwachten dat ik het bedrag nu gelijk over ga maken naar ze. Terwijl ik niet eens zoveel geld van ze heb gekregen. (wel brutto, maar ja daar heb ik niet zoveel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Dat het bruto terugbetaald moet worden, is juist, omdat het niet mogelijk is de loonaangifte over 2012 aan te passen. Echter gaat het om een terugbetalen van teveel ontvangen loon over 2012, zodat volgens mij de correctie plaats behoort te vinden in jouw aangifte over 2012.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Ja inderdaad dat dacht ik dus ook. Dus het zou opgelost zijn als ze gewoon een correcte jaaropgave zouden sturen van 2012. Dat zou niet zo lastig moeten zijn, aangezien ik het in december heb gemeld. Maar ze zeggen dat ze dat helaas niet kunnen doen, dus ik moet maar genoegen nemen met het feit dat ze in hun systeem doen alsof ik het geld in 2013 heb gekregen. Waardoor ik dan ook een andere jaaropgave krijg van 2013. Terwijl ik het geld heb gekregen in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Matthijz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:05:
Ja inderdaad dat dacht ik dus ook. Dus het zou opgelost zijn als ze gewoon een correcte jaaropgave zouden sturen van 2012. Dat zou niet zo lastig moeten zijn, aangezien ik het in december heb gemeld. Maar ze zeggen dat ze dat helaas niet kunnen doen, dus ik moet maar genoegen nemen met het feit dat ze in hun systeem doen alsof ik het geld in 2013 heb gekregen. Waardoor ik dan ook een andere jaaropgave krijg van 2013. Terwijl ik het geld heb gekregen in 2012.
Dat is niet wat ik zeg. De jaaropgaaf 2012 zal niet veranderen. Punt is gewoon dat er in 2012 teveel is betaald en dus ook teveel LB is ingehouden. De fiscale vraag is of je die belasting nu kunt terugvragen in 2012 of 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Juist dat bedoel ik.... ik neem aan dat ik dat pas kan doen aan het einde van 2013. Waardoor ik dus bijna 900 euro (tijdelijk) kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Matthijz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:38:
Juist dat bedoel ik.... ik neem aan dat ik dat pas kan doen aan het einde van 2013. Waardoor ik dus bijna 900 euro (tijdelijk) kwijt ben.
Assumption is the mother of all fuckups. Als je het over 2013 terug wil vragen, kun je dat via een VT doen.

Pagina: 1