Is het mogelijk om vanaf een PCI kaart te booten? Het idee is namelijk om een compleet OS (Windows, Linux of whatever) op een EPROM van een paar Mb te flashen en daarmee sneller opstarten. Er was eens ooit een project genaamd Siamese PCI en dat was een Amiga op een PCI kaart en daarmee kon je 2 OS-en tegelijk gebruiken, maar daarvoor moest je wel eerst Windows opstarten. Ik wil dus alleen 1 OS snel opstarten
Verwijderd
Dat denk ik niet, ik vrees dat het net zo werkt als een RAMdisk, zodra de stroom eraf gaat, is je data weg.
Verwijderd
er is ook een ouder systeem. dat frot je in je ISA slot en dan heb je een hdd waar van je kan booten(dos of zo), is niet snel.
ik heb ff gezocht maar ik knan het niet vinden. het was zoiets
een hdd heeft inprecipe de hddcontroler onder zich zitten, de kaart die in het isa PCI slot gaat is de converter naar IDE. bij dit soort dardeschijven zit de hdd het zo
de hdd zelf heeft geen controler onder zit met een ide aansluiting maar hij heeft een ISA aan sluiting. dit systeem zal enorm traag zijn want het werd gebruikt voor XT en 286(en overgezet naar de eerste 386) dit systeem komt niet veel voor en ik weet ook niet of het nu nog gemaakt word maar zo wel zou ik het ook graag willen weten
ik heb ff gezocht maar ik knan het niet vinden. het was zoiets
een hdd heeft inprecipe de hddcontroler onder zich zitten, de kaart die in het isa PCI slot gaat is de converter naar IDE. bij dit soort dardeschijven zit de hdd het zo
de hdd zelf heeft geen controler onder zit met een ide aansluiting maar hij heeft een ISA aan sluiting. dit systeem zal enorm traag zijn want het werd gebruikt voor XT en 286(en overgezet naar de eerste 386) dit systeem komt niet veel voor en ik weet ook niet of het nu nog gemaakt word maar zo wel zou ik het ook graag willen weten
Pagina: 1