Windows 8 op nieuwe SSD instaleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priapoz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-07 23:48
Ik heb vandaag een nieuwe laptop met Windows 8 er op binnen gekregen en een SSD waarmee ik de trage schijf van de laptop wil vervangen. Helaas is Windows voorgeïnstalleerd op de trage schijf en hebben ze er geen Windows dvd bij gedaan.

Is er een mogelijkheid om Windows toch op die SSD te krijgen zonder de dvd te hebben. licentie code staat schijnbaar in de bios ingebakken heb ik gelezen en deze werkt ook niet om de iso van de Windows site af te kunnen downloaden( dus eerst oude Windows versie instaleren en dan updaten kan ook niet :( )

HD clone werkt ook niet aangezien ik de gratis versie ook de lege ruimte mee moet kopiëren en ik niet 500 gig vrij heb op externe hd.

Kan zelf geen opties meer bedenken om dit op te lossen. dus als er iemand tips of ingevingen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Image maken met CloneZilla (ofzo) en die terug zetten op de SSD.
http://clonezilla.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Laptop met SSD kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zit een deukje in de deur van mijn auto, nieuwe auto kopen dan maar 8)7

@TS.

Je kan de schijf natuurlijk clonen met het juiste programma, maar ik zou toch kijken of je aan een Windows 8 DVD kan komen. Een verse installatie is altijd het beste, helemaal omdat je dan niet alle software meuk hebt die de fabrikanten bij hun laptop's leveren. Je kan natuurlijk een ISO downloaden maar de vraag is alleen of er geen rotzooi in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priapoz
Je kan natuurlijk een ISO downloaden maar de vraag is alleen of er geen rotzooi in zit.
Weet dat voor windows 7 sites zijn waarop je de iso bestanden kan vinden zonder al te veel moeite. Zie alleen nergens de iso's voor windows 8 staan. Je zou ze via windows zelf moeten downloaden maar dat mag dus niet met de product key van mijn windows omdat ie voorgeinstaleerd is en de download alleen voor retail versies werkt :'(

Heb wel kennis met de win 8 pro versie op dvd. maar ik heb de basis versie dus ben bang dat die niet gaat werken. of is de installatie alleen afhankelijk van de product key die in de bios zit?

@gero71

zelfde als hdclone ongeveer. zal even de Q&A doorkijken of deze niet de lege ruimte mee moet kopiëren. in iedergeval bedankt

@shoombak

Met de kennis die ik nu heb had ik dat waarschijnlijk wel gedaan :P Maar daar is het nu te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00

Quad

Doof

Je kan natuurlijk ook via het usenet of ergens anders een non pro DVD van Windows 8 halen.

Waarom HD Clone niet zou werken weet ik niet, hij pakt als goed is gewoon de ruimte wat je hebt, dus je kan gerust van een 465GB HDD naar een 120GB SSD gaan, als er maar niet meer dan 120GB (ok overdreven) aan data op je HDD hebt staan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Image maak je alleen van de data en kan je dus op elke partitie/schijf die groot genoeg is terug zetten.

Clonen is een 1 op 1 methode, maar bij de meeste programma's kan je bij de restore schijf aangeven hoe de (nieuwe) partitie grote moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priapoz
Quad schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:51:
Je kan natuurlijk ook via het usenet of ergens anders een non pro DVD van Windows 8 halen.

Waarom HD Clone niet zou werken weet ik niet, hij pakt als goed is gewoon de ruimte wat je hebt, dus je kan gerust van een 465GB HDD naar een 120GB SSD gaan, als er maar niet meer dan 120GB (ok overdreven) aan data op je HDD hebt staan.
Klopt. maar snap niet waarom ik dit niet op een fatsoenlijke manier kan fixen Ik betaal voor de licentie dus waarom doen ze zo moeilijk over de software.vanmiddag met de webwinkel gebeld en die zei dat ik maar een nieuwe licentie moest kopen voor die nieuwe schijf :(

maar zal zo eens even zoeken op usenet. zie op spotnet alleen pro en enterprise versies staan.

@Gero71

oke, bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Spotnet: Windows 8 All-in-one 32-bits/64-bits - Engels/Nederlands V1.0 (MSDN sourced)
Deze draai ik nu, gewoon geactiveerd met de code die ik van Microsoft heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priapoz
Bartjezz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:23:
Spotnet: Windows 8 All-in-one 32-bits/64-bits - Engels/Nederlands V1.0 (MSDN sourced)
Deze draai ik nu, gewoon geactiveerd met de code die ik van Microsoft heb gekregen.
I stand corrected. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Priapoz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:27:
[...]

I stand corrected. bedankt.
Alstublieft meneer ;)

• Priapoz
En het is gelukt. Download van Bartjezz deed het vlekkeloos en heb nog clone van de hardeschijf achter de hand mocht ik het in de toekomst nog nodig hebben. Iedereen bedankt voor de moeite!
Pagina: 1