'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren Pirate Bay en Me

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Mijn gevoel zegt me dat er van twee kanten naar de gegevens gekeken kan worden. Het lijkt mij dan ook toepasselijk dat er misschien een stukje toegevoegd wordt dat 'proxies' niet uit Nederland hoeven te komen waardoor deze niet meer bij deze gegevens opgeteld worden maar ondertussen wel vanuit Nederland gebruikt worden.

Komt nu een beetje over als een verhaal met 1 kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 21:36
Tweakers doet in principe gewoon wat ze altijd doet; nieuws rapporteren en in dit geval is dat het feit dat er een rapport door de IFPI is uitgebracht. Maar die grafiek is op z'n minst dubieus te noemen doordat er geen causaal verband uit te halen is en het niet al te moeilijk is om te zien dat Spotify voor de blokkering net zo hard groeide erna. Wat dat betreft had er zeker een korte kanttekening bijgezet kunnen worden of een bron die juist het rapport van de IFPI ontrkacht. Echter denk ik dat de reactie van Tweakers heir gaat zijn dat het een keuze is om dat niet te doen en het aan ons, de lezer, is om zelf te bepalen wat waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 21:24

Felyrion

goodgoan!

Ik heb tweakers vrij hoog zitten, maar dit is een regelrechte telegraafkop. Erg jammer.

Juist een site als T.net zou hier toch kritische kanttekeningen bij moeten plaatsen.
Jullie zijn geen hobbyclubje meer, maar een professionele site. Daarvan mogen we toch wel verwachten dat niet iedere uitspraak van allerlei instanties zomaar wordt gepresenteerd als feit?

Nu komt het erg over als de welbekende piraten vs. klimaat grafiek.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/PiratesVsTemp_English.jpg

Zeer teleurstellend, ik verwacht meer van jullie.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pimmeh schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:13:
Tweakers doet in principe gewoon wat ze altijd doet; nieuws rapporteren en in dit geval is dat het feit dat er een rapport door de IFPI is uitgebracht. [...]Echter denk ik dat de reactie van Tweakers heir gaat zijn dat het een keuze is om dat niet te doen en het aan ons, de lezer, is om zelf te bepalen wat waarheid is.
Juist van een site die er wat meer in zit (op technisch vlak) zou je verwachten dat die kritische noot geplaatst wordt. Nu wordt de kop wel tussen quotes gezet, maar de berichtgeving komt zowat ongefilterd door. Je ziet in de reacties de kritische noot wel terugkomen, maar eigenlijk had de redactie al wel een opmerking kunnen plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 27-02-2013 07:31 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Felyrion schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:41:
Ik heb tweakers vrij hoog zitten, maar dit is een regelrechte telegraafkop. Erg jammer.
Ik ben het verder met je eens, maar de kop is toch duidelijk van quotation marks voorzien?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Nog 1 kleine toevoeging. Ik ben het er mee eens dat Tweakers doet wat het moet doen door het nieuws te rapporteren. Maar ik kom niet naar Tweakers voor letterlijk 1 op 1 nieuws uit bijvoorbeeld een persbericht. Dat miste ik een beetje bij dit artikel.

Andersom zou ik dat ook hebben als er iets vanuit Torrentfreak kwam, dan zou ik het fijn vinden als tweakers een klein beetje onderzoek doet.

Ik kwam deze grafiek ook tegen, de aantallen kloppen niet echt maar het weergeeft wel een trend. Naar Juni, wanneer de piratebay 'offline' ging steeg het aantal downloaders in Nederland.

http://www.customer.scane...4-06&year=2013&month=4&s=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 18:31
LiquidT_NL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:53:
[...]

Ik ben het verder met je eens, maar de kop is toch duidelijk van quotation marks voorzien?
Je, die staan er. Feitelijk klopt alles ook wel: Het nieuws is dat $randomLobbyPartij een persbericht heeft uitgebracht. Door nergens een kritische noot te plaatsen, en de stelling van de mpaa 1:1 in de titel te zetten (zij het met quotes), dan kan dit wel een (telegraaf-achtige) opinierende werking hebben.

Zoals gezegd denk ik dat T.net feitelijk niets verkeerd gedaan heeft. Toch zou Tweakers juist haar meerwaarde kunnen tonen door niet alleen een persbericht te rapporteren, maar ook een aantal andere meningen te vragen (zoek iemand op die iets van statistiek weet, een woordvoerder van Spotify, iemand van de piratenpartij, een alternatief onderzoeksbureau, etc). Dat zou het artikel voor mij veel aantrekkelijker maken, en t.net ook weer een (groter) onderscheidend vermogen geven.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Enige nuance is nu toegevoegd :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Pagina: 1