Nickname KasPlantje.
WHAT?!.. do you want?
PLLLLLLL
Vind ook dat de onderste (charlie) meer geeft om naar te kijken. als je het te fijnmazig maakt (alpha) dan valt het teveel weg..
Mooi project, deze ga ik zeker volgen.
Ik kies dus voor charlie
Update!
Goedenmiddag, ondertussen heb ik wat bijgeklust en heb een mooie bestelling binnen gekregen. Maar zonder gereedschap gaat het
bouwen niet lukken, dus maar eerst naar de bouwmartk geweest om een leuke set gereedschap te kopen.
New Sencys Tools:

*Ding-Dong* Er werden verschillende pakketten bezorgt waaronder één van Highflow.nl
En natuurlijk mogen de andere hardwaren niet ontbreken dus heb ik een algeheel plaatje geschoten.
Hardware:
Even op een rijtje:
- ASRock B75-ITX
- Intel Celeron G1610 (2,6Ghz, 2C2T, HD2500)
- Corsair Vengeance LP 1600 CL74G
- Sapphire HD6570 Passive
- OCZ Vertex2E 60gb
- Cooler Master FlexPSU 220w
- Zalman CNPS9500AT
- Noiseblocker 40mm
- Corsair AF120
- Bitfenix Alchemy Black/Gold SATA3
- Bitfenix Alchemy Black/Gold SATA
- Bitfenix Alchemy Black/Gold ATX24PIN
- M4 screw and bolts (black)
- Highflow Casebadge
- Chup-a-Chups Lolly Strawberry flavoured

Build:
Aangezien het hout nu in de behuizing zit ben ik toch een rekenfout tegen gekomen. De moederbordtray is namelijk 7mm te lang. Dat wordt dus weer Dremelen. En moest een paar gaten boren voor de HDD Cage.

Hardware on the Bench:
Na het schuren en dremelen van de moederbordtray heb ik vervolgens de spullen uitgepakt en opgebouwd. Ik moest namelijk uittesten of alles past en werkt. Het laatste was goed, maar het past niet. De Videokaart steekt uit. Daar moet ik nog wat op verzinnen, wordt waarschijnlijk buigen.
Hier de testopstelling:

Hardware Results:
Als het werkt, moet het ook getest worden. Dus zo gezegd zo gedaan (zonder GPU).

3D Mark 06

3D Mark Vantage

Geekbench

CineBench

Meer informatie over de G1610 vind je hier, klik.
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

PS zal formaten van foto's nog even wijzigen.
[ Voor 25% gewijzigd door DutchWalnut op 29-03-2013 15:19 ]
Verder erg mooi werk, KUTGW!
---RAWE CEEK!!!---
De heatpipe aan de andere kant steekt uit... Maar dat wordt verhitten en naar boven buigen. Hopelijk kan ik het zo oplossen. Knippen en zagen is geen oplossingNoFearCreations schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:23:
Waar steek de graka uit? Als het aan de voor kant is, waar de aansluiting zitten, kan je dat plaatje er ook gewoon afhalen...?
Verder erg mooi werk, KUTGW!
Oeh 2e Update van vandaag!
Ik had nog tijd teveel, dus ben ik maar bezig gegaan met het installeren van de Noiseblocker Fan 40mm in de Cooler Master FlexPSU. De originele Fan van Cooler Master maakte een toch een minder plezierige toon, je wordt er niet echt vrolijk van.
Dus allereerst de stroom eraf en dan uit elkaar halen

Het verschil van de originele (links) en de Noisblocker (rechts)

Daarna de Fan losknippen. Ik had nog een 3Pins male stekker over voor de 3Pins female stekken aan de nieuwe Fan.

Soldeerboutje opwarmen

En solderen maar.. natuurlijk niet de krimpkousjes vergeten.

En nu de kousjes laten krimpen

Zo, dat is klaar.

Testen of het werkt en jup, hij doet het.

Zo de oude Fan is er gelukkig uit. Nu lekker op 9dB draaiend.

Natuurlijk wel even de kabels wegwerken.

En klaar is het vervangen van de Cooler Master fan.

Till next!
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

En stil dat hij isFerry H. schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:10:
Mooie vordering!
Edit:
En zag net dat ik in de Round-Up van Republic of Gamers sta.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchWalnut op 31-03-2013 13:24 ]
Wij willen een update!
Echo, echo, echo!
Ircghost schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:51:
Wij willen een update!
Wij willen een update!
Echo, echo, echo!

En helemaal mee eens natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Edit:
Voor nu moeten jullie het doen met deze foto. (Nieuwe HDD Seagate aangeschaft. De oude is helaas overleden)

Zoals je kan zien, te weinig ruimte. Dus ik zal een paar dingen echt goed passend moeten maken. Dus een leuke uitdaging nog.
*En nee, links zie je geen LEGO Starwars doos

[ Voor 51% gewijzigd door DutchWalnut op 25-04-2013 15:12 ]
je hebt een sample, dus proberen maar
oh, en ik zie geen lego-starwars doos

[ Voor 7% gewijzigd door batsma op 25-04-2013 15:19 ]
Uh-wat? Weet niet waar je het over hebt.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
het zal wel veel werk zijn maar kan je het hele moederbord niet ophogen ? en daaronder je Hdd's en als je wilt misschien nog een cd lade ofzo!
Ha Daantjuh68, Ik ben inderdaad wel bezig met mijn andere PC's en die van anderen. Maar het is wel de katertje van mij die de rekening heeft geplunderd. Maar 'all for the good cause' natuurlijk.
Ja, het is inderdaad veel werk. Meeste tijd gaat zitten in het plannen en oplossingen bedenken. De Moederbordtray wordt inderdaad verhoogt opgehangen zodat ik eronder meer ruimte creëer. Het is millimeter werk om de moederbordtray passend te krijgen. Maar ik geef niet op.
Het eerste wat ik in de vakantie ga aanpakken is juist de ophanging van de moederbordtray. Dit betekend dat ik wel in de behuizing voorzichtig moet gaan boren en gaan tappen. Heb maar een paar millimeter speling. En de foutmarge is dan des te groter. Maar soms moet je risico's nemen.
Voor de rest past de hardware net. Het is niet echt veel ruimte om mee te werken. Maar het moet lukken. We gaan het zien deze week
Erg tof man !
ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
---
Zo vakantie voorbij en toch weer tijd te kort. Ik zal vanavond foto's posten van de voortgang.
Het was heerlijk weer in de vakantie, dus heb vaak in de tuin gewerkt i.p.v. binnenshuis. *Nieuw huis dus je moet wat*.
Gedaan tot nu toe:
- Wat ik tot nu toe heb gedaan is de moederbordtray op pootjes geplaatst zodat ik meer ruimte heb om de kabels weg te werken.
- Heb de koperenbuis van de passieve koeling omgebogen zodat deze in de behuizing past.
- Wat ik nog moet doen is het gat van de fan opschuren zodat ik de fan verder in het gat kan drukken. Want heb echt ruimte te kort. Het gaat maar om 2 a 3 mm. Net genoeg om de behuizing te kunnen afsluiten.
- Moet nog steeds een grill gaan kiezen. Ben nog steeds niet uit tussen A en C. (Anders beide maar proberen).
- Verlichting maken (buizen etc)
- Achterplaat uitzagen en passend maken over de moederbordtray.
- Knoppen functie/bediening bedenken
- Powersupply ophangen
- Poetsen, poetsen en poetsen
- Etc...
*teaser*
[ Voor 6% gewijzigd door DutchWalnut op 14-05-2013 11:47 ]
wel risicovol, niet gescheurd of geknikt?Heb de koperenbuis van de passieve koeling omgebogen zodat deze in de behuizing past.
ik ben zeeer benieuwd
Mochten de prestaties niet goed zijn dan heb ik nog een GT430 achter de hand.

Eerst het idee om de draadstang te zagen om vervolgens in de behuizing te draaien.

Bleek achteraf bijna onmogelijk te zijn om dit te gaan tappen. Dus dan maar met schroeven. Ik gebruik een verlengmoer voor het vastmaken van het moederbordtray.

En een extra moer om het verlengmoer vast te kunne zetten.

Daarna alles waterpas maken.

Moeren goed vastgedraaid en proberen of de tray recht staat.

Moederbord geplaatst om te testen of het past.

En het past gelukkig! *Poeh!

Tot de volgende update maar weer.
Wil je niet ontmoedigen hoor, maar volgens mij zit er nu een behoorlijke knik in die leiding. Denk dat de werking van de heatpipe nu bijna weg is, aangezien het buisje bijna is dichtgeknepen.Cygnitr0n schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:34:
Eerst het buigen van de heatpipe
[..]
[afbeelding]
[..]
ik zou hem eerst even goed testen voordat je ermee gaat gamen.
maar nu het leukere: de kleurstelling is geweldig en die koeler komt echt heerlijk tot zijn recht
Haha, je ontmoedigt me niet hoor ThinkPad. Ben mij er van bewust. Maar we komen er maar op 1 manier achter en dat is dor te testen. Heb nog een backup.
Dank je Fordox, nee er zit geen led verlichting in, maar is wel een leuk idee. Volgende missie wordt een led buis maken. Zal de onderdelen deze week gaan bestellen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken. Helpt me goed op weg.
Ik blijf als voorkant voor Charlie gaan, maakt het geheel lekker strak en toch retro.
⏩ PVOutput☀️
Laat staan de levertijden..... Meh.
Komt er ook nog een mini radiootje in zodat je kunt doen alsof hij het nog gewoon doet ?
[img]error.jpg[/img]
Dank je wel Niekleair!Niekleair schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:19:
De CPU Cooler past trouwens mooi bij de case qua thema. En mooie, nette build!
Update!
Had nog een beetje tijd over dus kon ik verder met deze build.

Buisje misschien maar hier plaatsen?

Beetje snijden met de Dremel

Kleiner gemaakt dus

En schuren hoort daar ook bij

Terug gezet om te kijken naar het resultaat

Het hout ook geschuurd. De Fan past nu goed in het gat

Nagellak geleend van de vrouw, zo kon ik de gaten precies vinden van de stand-off's

Boren maar

Past precies, niet moeilijk doen om het uit te rekenen. Gewoon Buurman en Buurman-Style!

Tadaa! Schrik niet van de grote PSU. Wou alleen weten of het mogelijk was.

En dan weer het eindresultaatje

Tot de volgende update maar weer!
Maar wat is het geworden??

⏩ PVOutput☀️
Misschien wel
Dank je wel VHD! Maar wacht! Er is meer! Er is altijd een volgende updateVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47:
Ziet er steeds stoerder uitKan nu al niet wachten op de volgende update
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik had maar een kleine sample. Dus weet ook echt niet hoe het in "het groter geheel" zal gaan staan. Het is altijd een gok. Maar ik denk dat ik er wel goed aan heb gedaan.
Ik verwacht deze week de acrylen buizen binnen te hebben. Dan wordt het tijd voor 'verlichting'. De grill stond op een levertijd +6 dagen. (De samples deden er ook dik 10 dagen over) Dus hopen op een snelle levering! Want ik wil graag verder met bouwen. En jullie zitten blijkbaar ook te springen om een update.
Dank voor jullie support tot zover.
Hallo allen! Ik ben weer terug voor een nieuw update! Ik heb een paar kleine dingen gedaan en mijn plexiglazen buis is binnen!
Maar houd je broek even vast want ik heb slecht nieuws! Het heeft me bijna aan het huilen gekregen *Bijna*.
Zoals jullie weten heb ik een grill doek besteld voor deze build. En degene die ik had uitgekozen was "Charlie". Nice!
Maar ik kreeg vandaag een mail van de webwinkel dat ze niet meer te verkrijgen zijn! Sh*t en andere schuttingtaal hebben de reveu gepasseert. Al die weken wikken en wegen om de juiste keuze te maken. En het was voor niets! Dus lag de keuze voor "Alpha" voor de hand. Maar heb ik toch niet gedaan. Waarom niet? Het is te dun en makkelijk breekbaar. Wel jammer want het is ook een favoriet. Maar niet getreurd heb een alternatief besteld. Welke dat is? Ja. Dat komt in een volgende update.
Zo, laten we nu maar stoppen met lezen en huilen. Ik heb een paar plaatjes die ik met jullie wil delen.
Hier zie je de plexiglazen buis en klemmen. En natuurlijk de onderdelen voor de ledstrip

Close-up

Knikkerbusjes met bronze en plastic primer (gebruik ik voor de gehele build)

De ledstrip alvast ingespoten met plastic primer en daarna met bronze spray

Close-up

En natuurlijk moeten de witte klemmen ook van een kleurtje voorzien worden.

Close-up

Heb een stukje van de plexiglazen buis gezaagd en de ledstrip erin gestopt. Om te laten zien hoe het ongeveer wordt.

Close-up

EN na veel wikken en wegen toch maar begonnen met het poetsen... Ik was aan het twijfelen maar gelukkig is het een koperkleur en komt ook terug in de CPU Cooler. 3 uur polishen (en moet nog even met een dremel alles nalopen, zoals opstaande randjes. *oooh en de stank... bah!*

Tadaaaa! Eindresultaat. Ik weet dat sommigen van jullie dit enorm zonde vinden van de oude look. Maar aangezien ik alles toch aan het poetsen en herstellen ben. Dan dit ook maar.

Nou dat was het weer voor vandaag. Van de week ga ik bezig met de ledstrip en de buizen. Dus wordt vervolgt!
[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 22-05-2013 23:17 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
of meegespoten met de kleur.Damic schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:37:
Mooi, maar ik had die weerstanden aan de onderkant gesoldeerd
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Dank je franssie!
Dat kan, ik heb de weerstander expres aan de bovenkant gesoldeerd. Omdat het bij deze build niet erg is om het te laten zien. Normaal gesproken soldeer ik ze ook aan de onderkant. Maar vond het een leuk detail.Damic schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:37:
Mooi, maar ik had die weerstanden aan de onderkant gesoldeerd
Had ook gekunt, maar zoals ik hierboven al zei. Vond het zelf een leuk detail.Sandertje03 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:34:
[...]of meegespoten met de kleur.
Maar het blijft mooi btw
Ik heb hier trouwens nog wat foto's van de radio van mn opa :
https://www.dropbox.com/sh/qlw1dpuxt9vjefs/jVWIfYx8yx
Toch leuk dat een idee zo opgepikt wordt

⏩ PVOutput☀️
Ha Ferry. Ja, aan de ene kant vond ik het ook jammer. Maar de radio is gepoetst en er komt een nieuwe grill in en nieuwe plexiglas. Dan kon ik eigenlijk niet achterblijven met het poetsen van dit stukje.Ferry H. schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:11:
Ziet er zeker cool uit! Wel jammer dat je die oude look weghaalt
Maar het blijft mooi btw
Ik heb hier trouwens nog wat foto's van de radio van mn opa :
https://www.dropbox.com/sh/qlw1dpuxt9vjefs/jVWIfYx8yx
Mooie radio trouwens! Ook leuk voor een build. Of had je andere plannen? Want dat plexiglas zou je kunnen vervangen door een LCD display om er een muziek box (Voorbeeld spotify) mee te maken.
Dank je wel Quad. Goede ideeën worden inderdaad geïmplementeerd. Daarom zet ik het ook op het forum. Ideeën zijn altijd gewenst. En als ze goed klinken, waarom niet gebruiken.Quad schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:11:
Jup heel mooi! Klasse!
Toch leuk dat een idee zo opgepikt wordt
Dit is de update die je niet moet missen! Het wachten is voorbij! Wat heb ik gekozen voor een grill? En mag deze eindelijk in deze update presenteren.
Ik ga niet zoveel typwerk er van maken. Je moet het gewoon zien!
Ik heb twee dingen gedaan in deze update. Eén is de grill (voorkant) en de andere de LED Tube.
Now enjoy! :thumb:
De gaten groter maken voor de schroeven:

De grill komt er bijna aan!

En het is Charlie geworden. Alleen niet de Cream Versie. Het is de 'Marshall Cane'.

Frontpaneel passend maken:

LED Tube maken:

Orange Glowww:

LED Tube in het donker:

En de laatste twee foto's!

Ik hoop dat je er van heb genoten!
Maar er is meer
*Op sommige beeldschermen lijken de LED's Geel. Maar ze zijn Oranje!
Verwijderd
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Ik ben hier niet echt mee eens, beter geef je de radio een tweede en nuttig leven, dan mag je er best wel wat van oppimpen zodat je ook daadwerkelijk ziet dat hij een 2nd life heeft gekregen.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:33:
Oei oei, die arme radioDesalniettemin ben ik wel fan van de look, nu is het zaak de boel stijlvol te houden en je niet te veel te laten verleiden door LEDs en andere grollen.
⏩ PVOutput☀️
Amen!Quad schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:37:
Fantastisch werk tot zover! Met name Charlie doet precies zoals gehoopt, erg mooi!
[...]
Ik ben hier niet echt mee eens, beter geef je de radio een tweede en nuttig leven, dan mag je er best wel wat van oppimpen zodat je ook daadwerkelijk ziet dat hij een 2nd life heeft gekregen.
ik had niet verwacht dat die ledtube zon mooi effect zou geven op die fan
Verwijderd
Je kunt prachtige dingen verzinnen om de radio een tweede leven te geven en hem toch niet om zeep te helpen. Ik denk altijd maar dat zoiets als dit over 10-15 jaar hoe dan ook de prullenbak in gaat, terwijl zo'n oude radio alleen maar waardevoller en bijzonderder wordt.Quad schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:37:
Ik ben hier niet echt mee eens, beter geef je de radio een tweede en nuttig leven, dan mag je er best wel wat van oppimpen zodat je ook daadwerkelijk ziet dat hij een 2nd life heeft gekregen.
Een beetje respect voor oude hardware
Als je een wat meer opzichtige nieuwe look wilt kan je beter van scratch beginnen

Bedankt voor je compliment lrcghost! Ja, de knoppen krijgen wel een functie (Ik zit te denken aan 2 stuks) De andere 2 word namelijk aan de krappe kant. Maar hij is nog niet klaar dus kan nog van alles aanpassen.Ircghost schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:31:
Ontzettend gaaf, ben echt jaloers op je! Gaan de knoppen ook nog een functie krijgen op de voorkant? Zoals aan/uit, reset, fan speed en stroom?
Ja, sommigen vinden het jammer, Camacha. Maar ik zelf niet. De binnenkant was niet meer te redden. Maar heb alle onderdelen netjes bewaard. Mijn bedoeling is het ook om het origineel mogelijk te houden. Alleen een nieuwe binnenkant. Nieuwe techniek en een nieuwe doel.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:33:
Oei oei, die arme radioDesalniettemin ben ik wel fan van de look, nu is het zaak de boel stijlvol te houden en je niet te veel te laten verleiden door LEDs en andere grollen.
Dank je wel Millman! Ben blij dat je het leuk vind! Ja, het moest ook wel Oranje zijn. Want dat gebruikten ze vroeger ook. Maar dan een gloeilamp.millman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:37:
Lekere retro futuristic setup zo, ziet er fantastisch uit! leuk die oranje glow voor vintage buizen glow.
Dank je wel Fordox! Ik eerlijk gezegd ook niet. Maar ben goed verrast! Net als jou dus.Fordox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:41:
Prachtig spul
ik had niet verwacht dat die ledtube zon mooi effect zou geven op die fan
Ik mag aan nemen dat ik hem niet om zeep heb geholpen. Want ik restaureer hem naar een goede staat. Maar dan met een 'nieuwe' doeleinde. Zelfs Philips is er erg over te sprekenVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:56:
[...]
Je kunt prachtige dingen verzinnen om de radio een tweede leven te geven en hem toch niet om zeep te helpen. Ik denk altijd maar dat zoiets als dit over 10-15 jaar hoe dan ook de prullenbak in gaat, terwijl zo'n oude radio alleen maar waardevoller en bijzonderder wordt.
Een beetje respect voor oude hardwareMaar goed, dat denk ik ook altijd als ik mensen zie die al die oude NES-controllers verbouwen. Als iedereen dat doet blijft er voor de volgende generatie niets over om van te genieten.
Als je een wat meer opzichtige nieuwe look wilt kan je beter van scratch beginnen
Net als alle hardware kan deze ook vervangen worden door een nieuwe bord en CPU. Maar goed, over smaak en mening valt te twisten. En daarvoor bestaan er dus fora's
Verwijderd
Volgens mij worden mijn uitspraken hier nogal uit het verband getrokken alsof ik het geen gaaf project zou vinden. Dat is absoluut niet het geval! Ik houd ontzettend van een dergelijke stijl en snap dan ook volledig waarom dit project ondernomen is. Dat je de moeite hebt genomen de oude onderdelen te bewaren spreekt voor je, dat is iets dat veel mensen vergeten of niet interesseert.Cygnitr0n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:10:
Ik mag aan nemen dat ik hem niet om zeep heb geholpen. Want ik restaureer hem naar een goede staat. Maar dan met een 'nieuwe' doeleinde. Zelfs Philips is er erg over te sprekenZegt al genoeg denk ik.
Net als alle hardware kan deze ook vervangen worden door een nieuwe bord en CPU. Maar goed, over smaak en mening valt te twisten. En daarvoor bestaan er dus fora's
Persoonlijk zou ik zeggen dat je als je zo'n insteek kiest dan ook voor een beetje oorspronkelijkheid kiest. Voor fancy LEDs en andere hoempa hebben we fantastische andere builds
Dat Philips het leuk vindt snap ik wel, gratis aandacht voor het merk en het gaat niet ten koste van nieuwe aankopen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 20:32 ]
In ieder geval bedankt voor je reactie! Ben wel blij dat je het leuk vind.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:24:
[...]
Volgens mij worden mijn uitspraken hier nogal uit het verband getrokken alsof ik het geen gaaf project zou vinden. Dat is absoluut niet het geval!
Persoonlijk zou ik zeggen dat je als je zo'n insteek kiest dan ook voor een beetje oorspronkelijkheid kiest. Voor fancy LEDs en andere hoempa hebben we fantastische andere builds
Hahaha, Hoempa hoempa build. Nee, daar pas ik voor! Hahaha. Maar wacht de volgende update maar eens af. Misschien heb ik nog wel wat leuks achter de hand.
Dank je wel Ferry H.! Duurt nog even hoor, het eindresultaat. Maar hopelijk kan je je ook vermaken met de volgende updates.Ferry H. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:24:
Super mooi!!! Ben echt benieuwd naar eind resultaat)
Helemaal mee eens. Fantastische build vind ik dit, en de combinatie van de grill / de fan die erachter NET zichtbaar is, vind ik mooi subtiel. De LED's vind ik dan weer teveel de nadruk leggen imho.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:24:
[...]
Persoonlijk zou ik zeggen dat je als je zo'n insteek kiest dan ook voor een beetje oorspronkelijkheid kiest. Voor fancy LEDs en andere hoempa hebben we fantastische andere buildsIk zou zelf altijd nog graag een keer een kast in een dergelijke stijl van de grond af aan opbouwen, maar ik ben bang dat mijn tijd aan andere zaken op gaat.
Maar over het algemeen prachtig werk!
Dank je wel Cerberi, daar ben ik blij mee. Gelukkig is dit maar één buis danCerberi schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:52:
[...]
Helemaal mee eens. Fantastische build vind ik dit, en de combinatie van de grill / de fan die erachter NET zichtbaar is, vind ik mooi subtiel. De LED's vind ik dan weer teveel de nadruk leggen imho.
Maar over het algemeen prachtig werk!![]()
Dank je wel Shillen! Een mooi bundel met licht om straks de hardware mee te verlichten.Shillen schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:
Ziet er zeer strak uit! Mooi dat de LED tube zo goed tot zijn recht komt!
Erg mooie mod verder
De afmetingen zijn:
45 x 21,5 x30 (lbh) Vanaf de buitenzijden gemeten.
Waar heb je die printjes van de ledstrip van? Of zijn deze volledig zelf ontworpen?
Ziet er echt allemaal goed uit!
WTF?!
Deze heb ik gekocht bij: Leds-Buy
Je hebt ze ook wel kant en klaar. Maar het is leuker om er zelf wat van te maken.
Bedankt voor je reactie
Thx
WTF?!
beste; Cygnitr0n
ik ban van plan een strip in en onder mij behuizing te maken(en de behuizing op kleine pootjes te zetten)
heb je misschien een tip voor het bevestigen?
ik zat zelf te denken om 12v ''aansluiting'' te maken en die op de voeding?!
maar dan blijft hij constant branden toch?
is daar een trucje voor?
wel gaaf project!!!
Leuk om te horen dat je er ook mee gaat stoeien. Niets is leuker dan het zelf te maken!
Hier de antwoorden:
- Bevestigen van de strips doe ik altijd met 3M dubbelzijdig tape (zwart).
- Ja, gewoon aansluiten via een Molex-aansluiting via je PSU. Deze kan je hier kopen. De 3-Pin kan je gewoon knippen en de draadjes aan de strip solderen.
- Ja, je kan er een schakelaar tussen zetten. Zoals deze.
Ik weet niet of jij er ook zo over denkt, maar persoonlijk zou ik nog zorgen dat je niet kan zien dat het aparte (LED-)lampjes zijn, maar 1 doorlopende schijn (weet niet of ik me duidelijk uitdruk)... kwestie van het retro-effect

Hoe je dat dan weer technisch moet verwezenlijken, laat ik graag aan de straffe mannen over
Je bedoeld dat het een soort blur-effect moet worden?edeboeck schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:32:
Heel knap werk, petje af!
Ik weet niet of jij er ook zo over denkt, maar persoonlijk zou ik nog zorgen dat je niet kan zien dat het aparte (LED-)lampjes zijn, maar 1 doorlopende schijn (weet niet of ik me duidelijk uitdruk)... kwestie van het retro-effect<-- het gaat hem vooral om de baard
![]()
Hoe je dat dan weer technisch moet verwezenlijken, laat ik graag aan de straffe mannen over
Gewoon je pvc pijpje frosten(schuren) met een hoog (1000-1500) schuurpapier
Dank je wel edeboeck. Ja, er is nog steeds ruimte voor goede ideeën.edeboeck schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:32:
Heel knap werk, petje af!
Ik weet niet of jij er ook zo over denkt, maar persoonlijk zou ik nog zorgen dat je niet kan zien dat het aparte (LED-)lampjes zijn, maar 1 doorlopende schijn (weet niet of ik me duidelijk uitdruk)... kwestie van het retro-effect<-- het gaat hem vooral om de baard
![]()
Frosten is een idee. Maar de binnenkant spuiten is er ook één van. Heb een stuk buis met een kleine strip over. Dus dat zou ik kunnen gebruiken om te testen wat beter is. Halfje frost en halfje verf.Ferry H. schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:55:
[...]
Je bedoeld dat het een soort blur-effect moet worden?
Gewoon je pvc pijpje frosten(schuren) met een hoog (1000-1500) schuurpapier
Ik ben alleen bang dat het vrij weinig licht zal doorlaten. *kom je maar op één manier achter, doen dus*
Meer ideeën? Altijd welkom.
bedankt het is gelukt en het ziet er vet uit heeft wel wat tijd gekost,Cygnitr0n schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:05:
Hallo Sinasappel-mw,
Leuk om te horen dat je er ook mee gaat stoeien. Niets is leuker dan het zelf te maken!
Hier de antwoorden:Veel plezier met bouwen
- Bevestigen van de strips doe ik altijd met 3M dubbelzijdig tape (zwart).
- Ja, gewoon aansluiten via een Molex-aansluiting via je PSU. Deze kan je hier kopen. De 3-Pin kan je gewoon knippen en de draadjes aan de strip solderen.
- Ja, je kan er een schakelaar tussen zetten. Zoals deze.
was vergeten dat ik de kap voor aan de case los kon dus heb ik er 3 stukken van gemaakt (links, rechts en voor die waar een los-koppel-baar stuk in de kabel zit.
heb het zonder schakelaar gedaan en wonder boven wonder: hij gaat aan als de pc aan gaat en uit als ik hem uit doe!
is vast te verklaren, hij zal wel geen 12v gebruiken als hij aangaat dat de mobo dit aanzet
Verwijderd
Die losse ledjes zie je nu op de foto omdat de fan stil staat. Ik denk dat, als de ledjes branden wanneer de fan draait, dat je ze dan niet meer apart van elkaar ziet. Heb je de fan al getest Cygnitr0n? Anders zou je ff kunnen kijken wat het effect is met ledjes en een draaiende fan (ook wel leuk voor ons, nieuwe beeldenedeboeck schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:32:
![]()
Ik zal wel even de fan testen met licht. Maak er wel een filmpje van.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:25:
Man wat is dit een gave build
[...]
Die losse ledjes zie je nu op de foto omdat de fan stil staat. Ik denk dat, als de ledjes branden wanneer de fan draait, dat je ze dan niet meer apart van elkaar ziet. Heb je de fan al getest Cygnitr0n? Anders zou je ff kunnen kijken wat het effect is met ledjes en een draaiende fan (ook wel leuk voor ons, nieuwe beelden)
Klaar voor een update? Daar gaan we dan! Heb een leuke kleine verrassing. Speciaal voor de lezers die het niet konden aanzien dat ik een radio verander in een PC. Nou hou je maar vast.
Wat heb ik gedaan? Nou ik heb een oude radio gekocht om hiervan een PC te maken om vervolgens er weer een radio van te maken. :lol:
Whatthe? Ja, dat zeg ik.
Sommige mensen hebben me gevraagd om een filmpje te maken van het licht en een werkende fan. Dus bij dezen:
En hier zijn de plaatjes:

Ik heb even hulp/oordeel nodig van een medetweaker.
Probleem:
Mijn speaker geeft geen geluid.
Ik heb alles met een voltmeter nagemeten en de PCB blijkt correct te zijn. Ook de signalen komen gewoon door waar je je speaker aansluit op de PCB. Echter komt er geen geluid uit de speaker zelf.
Ik heb het nog niet geprobeerd met een andere speaker. Dit zal ik zsm doen.
Misschien iemand een idee wat het kan zijn? De bekabeling is correct gesoldeerd en ook juist aangesloten.
De Versterker wordt aangestuurd van een 3.5mm jackplug naar twee tulpstekkers. De versterker wordt van stroom voorzien via de PSU (gemeten 12v).
Alvast bedankt voor het nadenken.
@Fordox: Nee niet getest met oscilloscoop.
Misschien helpt mijn bestellijst:
http://www.arcadewinkel.nl/geluid/speaker-rond
http://www.arcadewinkel.nl/geluid/versterker-regelbaar-12v
die invloed daarvan is zeer klein, gezien er in een hardeschijf ook een dikke magneet zit. het probleem met magneten en computers zijn dus hardeschijven en crt monitoren. maar dat is op een afstand van 2 centimeter.Haunting_Spirit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:25:
Leuk idee na alle kritiek. Krijg je geen problemen met de magneet van de speaker en de overige apparatuur die in je pc zit?
@Cygnitr0n wat voor een signaal meet je dan? als je gelijkspanning hebt doet de speaker idd niks
En dit is misschien een totale noob vraag maar wat betekend KUTGW?
Keep Up The Good Workgeke-sulen schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:07:
Ziet er echt cool uit! Kan ook niet wachten tot ie klaar is!
En dit is misschien een totale noob vraag maar wat betekend KUTGW?
Ah ja dat klinkt logish achteraf XD Bedankt voor het antwoord
Verwijderd
Inderdaad maar ja je kan het natuurlijk ook gewoon hier vragen als je lui bent XD Maar deze build is zeker inspiratie om ook mijn eigen case te gaan bouwen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:25:
Dikke tip van een andere noob. Als je een afkorting niet kent, kopieer je het ff naar Google en krijg je vaak als eerste hit een pagina van Urban Dictionary. Daar staan de meeste afkortingen e.d. wel inLijk je al een stuk minder noob
Ten eerste, NICE!!
Ten tweede. Het ledje met weerstand (of zoals het nu zit extra draad)
even onder het weerstandje een onderbreking maken in het pootje van het ledje, anders heeft de weerstand 0 zin.
stroom kiest de weg van de minste weerstand, en die is nu gewoon door het pootje van de LED.
(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)
Hoe gaat het met de build? Ik ben razend benieuwd maar heb al tijden niks meer gehoord.