Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8 + 7 installeren vanaf één usb stick?

Pagina: 1
Acties:

• Sepantari
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 11:42
Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om op een 16GB usb-stick, de installatie bestanden van zowel windows 8 als windows 7 te zetten. Dit omdat ik met beide besturingssystemen te maken heb en ik zo nu en dan een van de 2 dien te installeren.

Dus is dit mogelijk en zo ja, hoe?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 19:37
Nee, als je windows wilt laden vanaf usb moet die op een voor de rest lege USB stick met een apart programma er op worden gezet.

dus koop 2x 4gb usb en dan ben je ook klaar.
(er vanuit gaande dat windows 8 kleiner is als 4gb? :P)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58

The Executer

Lekker belangrijk!

Denniz0229 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:43:
(er vanuit gaande dat windows 8 kleiner is als 4gb? :P)
Clean Windows 8 OEM DVD van Dell: 5,21 GB (5.598.299.631 bytes). De kosten voor USB sticks zijn het tegenwoordig ook niet meer, dus kun je beter gelijk 8GB pakken.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Sepantari
Ik heb een USB stick van 16GB, meer als genoeg ruimte dus.
Maar mij lijkt het dat er een mogelijkheid moet zijn om de installatie files in 2 mappen te zetten ( respectievelijk Windows 7 en Windows 8 ).
En dit met een eigen gemaakte boot menu aan te spreken.

Is dit mogelijk?

Edit:

Ik heb het hier over Windows 7 en 8 verkregen van de Microsoft Dreamspark website, via mijn opleiding.
De installatie bestanden zijn in totaal nog net geen 8 GB.

[ Voor 23% gewijzigd door Sepantari op 27-02-2013 22:42 ]

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 19:37
als je je eigen boot menu kan maken is het vast mogelijk.
alleen kan ik je daarbij niet helpen.

dus het is maar hoeveel moeite je wilt doen ipv geld uitgeven aan 2 usb stickies.

• Sepantari
Denniz0229 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:54:
als je je eigen boot menu kan maken is het vast mogelijk.
alleen kan ik je daarbij niet helpen.

dus het is maar hoeveel moeite je wilt doen ipv geld uitgeven aan 2 usb stickies.
Het probleem is dat ik al rondloop met 2 usb sticks. Een installatie stick en Hirens Boot USB (deze is maar 4 gb en staat nagenoeg vol).
Ik zou dus graag tips en uitleg hebben over het kunnen maken van een eigen boot menu.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

http://www.sarducd.it/windows

zou het moeten kunnen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ja dat kan met een isostick

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen3 op 27-02-2013 23:15 . Reden: linkfix ]

• Sepantari
Kan ik nog niet bevestigen omdat ik op dit moment op opleiding zit.
Zal het vanavond testen wanneer ik toegang heb tot mijn .ISO bibliotheek.
Beetje prijzige oplossing en zoals al eerder gezegd: Ik wil het kunnen realiseren op mijn huidige 16GB usb-stick.

[ Voor 32% gewijzigd door Sepantari op 28-02-2013 08:53 ]

• Sepantari
Heb het programma 'Sardu' uitgeprobeerd, maar dit is niet bevallen. Zijn er nog andere opties om dit te kunnen realiseren?

Verwijderd

2 afzonderlijke partities die beide bootable maken en de bestanden van de dvd/iso erop zetten zou kunnen werken. (in theorie)

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 17:27
Ikzelf gebruik geen bootmenu, maar heb de sources van Win7/8 in submappen op een usb stick staan. Wil ik Win7 installeren dan move ik de inhoud van de Win7 map naar de root van de stick, en dan kan ik de Win7 setup booten, en andersom. Simpel maar werkt goed.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kan, maar dan moet je met de MS Deployment Toolkit gaan spelen en een eigen WinPE boot maken waarin de installatie uitgevoerd wordt. Wat je dan krijgt is zoals je bijvoorbeeld een technet DVD krijgt van Windows Server waarbij je kan kiezen tussen standaard, datacenter en enterprise.

Overigens als je gebruik maakt van WDS dan heb je het zelfde principe als je bijvoorbeeld images inleest van Windows 7 en Windows 8, dan krijg je 1 boot met keuze uit 2 OS'en in de installatie wizzard.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Sepantari
Wim-Bart schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:49:
Kan, maar dan moet je met de MS Deployment Toolkit gaan spelen en een eigen WinPE boot maken waarin de installatie uitgevoerd wordt. Wat je dan krijgt is zoals je bijvoorbeeld een technet DVD krijgt van Windows Server waarbij je kan kiezen tussen standaard, datacenter en enterprise.

Overigens als je gebruik maakt van WDS dan heb je het zelfde principe als je bijvoorbeeld images inleest van Windows 7 en Windows 8, dan krijg je 1 boot met keuze uit 2 OS'en in de installatie wizzard.
Dat klinkt precies als de oplossing waar ik naar opzoek ben! Maar dan is er nog de vraag: Is het (enigszins) makkelijk te realiseren?

Heb zelf wel eens ooit MS DT gebruikt en een beetje gespeeld met WDS maar nooit echt gekeken naar dit soort functies.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Waarom niet gewoon met syslinux Windows PE chainloaden en vanuit Windows PE de keuze geven voor 7/8?

Althans, zo doe ik het. Enige wat een uitdaging kan zijn is x86/x64 combineren.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sepantari schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:35:
Zijn er nog andere opties om dit te kunnen realiseren?
pricewatch: Zalman VE300 Black Virtual Drive , geen tooltjes nodig, beide iso's in map _iso zetten, met knopje op de behuizing mounten en dan er van opstarten. :)

**Wel 2.5" HDD of SSD nodig ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 07-03-2013 19:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22
http://www.rmprepusb.com/tutorials/firawiniso

Hier staat een complete tutorial. Kijk ook eens bij de andere tutorials op deze website. Ik heb zelf een usb stick met grub en win7 + win8 (alle versies) gemaakt door verschillende tutorials te volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door zwittrooper op 07-03-2013 19:23 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28

Quad

Doof

Raven schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:17:
[...]

pricewatch: Zalman VE300 Black Virtual Drive , geen tooltjes nodig, beide iso's in map _iso zetten, met knopje op de behuizing mounten en dan er van opstarten. :)

**Wel 2.5" HDD of SSD nodig ;)
Ik heb even zitten zoeken of er meerdere fabrikanten zijn met deze oplossing, maar blijkbaar is Zalman de enigste. Ik vind die prijs nogal een klein beetje aan de hoge kant :+
Overigens is er ook nog een VE200 variant hoor, is iets goedkoper.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

€35-€40 vind ik wel meevallen voor iets dat enig in zijn soort is ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 16:10
Dit is het makkelijkst! Next next en klaar je hebt een multiboot stick.

• Sepantari
Even op de door jou genoemde site gekeken en een intressant programma tegen gekomen: XBoot.
De door jou genoemde 'YUMI' lijkt mij alleen geschikt voor Linux.

Zojuist ook nog even XBoot getest en het werkt super! Windows 7 en 8 in installeer-baar vanaf mijn 16GB usb stick.

Nog even een dank aan allen voor de tips!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 16:10
Je kunt ook prima YUMI gebruiken met Windows iso's hoor.

Verwijderd

Ik heb zo ook een win7/xp bootusbstick lang gebruikt. Stond ook nog linux install op, gemaakt met YUMI. Zou met win8 ook moeten gaan.
Pagina: 1