Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik ben helemaal geen stagiair
Aan de andere kant stond na een uurtje ofzo hier ook een nieuwsbericht die net wat netter geformuleerd was met daarin dezelfde informatie.
In uren zal een liveblog zich niet uitbetalen, maar als extra zou het natuurlijk mooi zijn. En hoevaak zijn er nou evenementen die zich lenen voor een liveblog?
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Zelf merk ik gewoon dat bij grotere events (Sony, Apple, Microsoft, Google, etc.) ik vaak toch uitwijk naar de concurrent, omdat deze een snellere coverage van het nieuws heeft dan Tweakers. Of dat Tweakers in sommige gevallen toch te uitgebreid wil zijn. Zoals vandaag ook weer met de Padfone. Het is leuk dat er al benchmarks en dergelijke getoond worden van de hardware, maar daar zit ik persoonlijk nog niet echt op te wachten. Vooral omdat het vaak over pre-productie hardware gaat en dus kan afwijken van het uiteindelijke model. Dan had ik liever een wat uitgebreider nieuwsbericht gezien met een filmpje en wat foto's erbij.
In mijn geval wil ik gewoon vaak snel nieuws hebben, en niet eerst nog een tijdje op moeten wachten. Want dan ga ik het wel bij de concurrent lezen die wel sneller is en eventueel een extra artikel aanmaakt met aanvullende informatie, zoals benchmarks.
Ligt dat aan de beschikbare technologie binnen tweakers, t feit dat er dubbel werk moet worden verricht (want ik snap dat een "twitter" feed niet samen te vatten is in een hoogstaand artikel of wat anders?Joost schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:01:
Livebloggen hebben we ons nooit aan gewaagd, een uitzondering daargelaten. Niet omdat het ons niet interessant lijkt of omdat er helemaal geen vraag naar is, maar livebloggen is erg arbeidsintensief.
Ik voorzie een onvervulde vacatureTot nu toe hebben we er bijna altijd voor gekozen om die capaciteit te steken in nieuws: we brengen liever snel een volledig nieuwsbericht.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je moet dubbel werk doen. Tijdens een persconferentie kan je twee dingen doen, een liveblog bijhouden of gelijktijdig een nieuwsbericht tikken en dit binnen niet al te lange tijd online zetten.BtM909 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:14:
[...]
Ligt dat aan de beschikbare technologie binnen tweakers, t feit dat er dubbel werk moet worden verricht (want ik snap dat een "twitter" feed niet samen te vatten is in een hoogstaand artikel of wat anders?
[...]
Ik voorzie een onvervulde vacature
Vooral op beurzen is het echt teveel werk. Een site als The Verge of Engadget werkt in zo'n geval vaak met drie mensen: één iemand maakt foto's voor in het liveblog, één iemand blogt en één iemand schrijft hret nieuwsbericht. Dat kan prima als je met 40+ mensen op een beurs loopt. Wij zijn echter meestal met twee tot vijf mensen op een beurs
Veel sites zijn inderdaad sneller, dat klopt. Maar wij zijn veelal vollediger, vooral met verhalen over producten vanaf een beurs. Een 'hands-on' is bij veel concullega's letterlijk dat; foto's van een redacteur die een product vast houdt met drie of vier alinea's tekst. Vaak een opsomming van de specs en soms een opmerking over de snelheid of bouwkwaliteit.alex3305 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:05:
Zelf merk ik gewoon dat bij grotere events (Sony, Apple, Microsoft, Google, etc.) ik vaak toch uitwijk naar de concurrent, omdat deze een snellere coverage van het nieuws heeft dan Tweakers. Of dat Tweakers in sommige gevallen toch te uitgebreid wil zijn. Zoals vandaag ook weer met de Padfone. Het is leuk dat er al benchmarks en dergelijke getoond worden van de hardware, maar daar zit ik persoonlijk nog niet echt op te wachten. Vooral omdat het vaak over pre-productie hardware gaat en dus kan afwijken van het uiteindelijke model. Dan had ik liever een wat uitgebreider nieuwsbericht gezien met een filmpje en wat foto's erbij.
Ik (en veel collega's met mij) vinden dat niet goed genoeg. Ik vind het nuttiger als je als redacteur even de tijd hebt genomen met het product zodat je echt een goede indruk hebt en wat extra achtergrondinformatie in je stuk kan meenemen. Jij noemt het 'te uitgebreid', ik noem het 'volledig'.
Overigens is het bij aankondigingen van nieuwe producten zo dat veel grote buitenlandse sites ver van tevoren alle informatie al doorgespeeld krijgen. Die hebben hun berichtgeving soms een dag eerder al helemaal uitgetypt klaarstaan. Als de aankondiging dan komt moeten wij nog beginnen met typen. We knokken hard om dit bij fabrikanten ook voor elkaar te krijgen, maar als website uit Nederland blijft dat erg moeilijk.
[ Voor 8% gewijzigd door WoutF op 27-02-2013 17:04 ]
De kwaliteit moet voorop staan, niet de snelheid van de artikelen, voor de rest hebben we Twitter
[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 27-02-2013 17:04 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Als enige nadelige bijkomstigheid kan het dan wel zo zijn dat het lijkt alsof Tweakers voor kwantiteit in plaats van kwaliteit wil gaan. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn, maar in veel gevallen zou dat weleens prettig kunnen zijn voor de lezer.
Qua dat Tweakers een te kleine website is voor nieuwe aankondigingen, tja dat zou ik een discussiepunt willen noemen. Jullie lezen natuurlijk ook Slashdot, The Verge, Engadget, Gizmodo, en dergelijke websites. Daar zou al een gedeelte van het artikel vanafgeleid kunnen worden, waarna het na de aankondiging verder uitgewerkt wordt naar de werkelijkheid.
Nu weet ik natuurlijk niet wat er precies bij de Tweakers redactie speelt, maar als ik bij het PS4 evenement zie dat Guerrilla Games een grote rol speelt, zou daar misschien door het Nederlandse Tweakers weleens op ingespeeld kunnen worden. Als dat al niet gebeurt (is). Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben helemaal geen stagiair