Toon posts:

dan elec geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben een beginende tweaker en ik heb een vraag een misschien beetje domme vraag
ik heb al een half jaartje 128 mb 133 mhz geheugen en ik wil naar de 512 dus ik koop er bij 128 en 256 alleen ik vroeg me af of ik nouw dan elec geheugen zou moeten kopen of een b merk wat toch al gouw samen 100 piek scheelt?? }:0

Verwijderd

zooi gaat kapot met oc'en..heb een 100mhz op 133mhz laten draaien: kapot

gewoon eentje van siemens ofzo, is niet veel duurder dan b-merk, maar loopt wel heerlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
maar geeft dat geen conflicten twee verschillende merken geheugen had dat namelijk een keer gehoord?? :r

Verwijderd

Nee hoor, wil alleen in die crompraq horrelbakken nog wel eens gebeuren...

Verwijderd

Topicstarter
oke tnxx

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08 14:15

hesselim

it wasn't me

Over het algemeen zijn de geheugenmodules van de meeste merken van goedde kwaliteit. Het is wel verstandig om geheugen van dezelfde fabrikant van hetzelfde soort te halen of in ieder geval met dezelfde timing karakteristieken.

Ik heb er zelf geen rekening mee gehouden en heb van alles en nog wat in mijn bak zitten en het werkt prima zonder eenige problemen.

Het is maar net of je geluk of pech hebt een defect geheugenmodule te treffen.

System Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Heb alleen Dane-Elec in m'n bak zitten; niet al te duur en toch goed. Bevalt me prima :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op zondag 03 juni 2001 09:18 schreef abbadon het volgende:
Heb alleen Dane-Elec in m'n bak zitten; niet al te duur en toch goed. Bevalt me prima :)
OEM, geheugen draait hier ook prima hoor!

Verwijderd

Topicstarter
oke tnxx mates ga dane elec hallen. :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik heb trouwens gehoord van iemand, dat dat dane-elec (hij had het gekocht bij informatique), op cas2 draait, terwijl dit dus als/voor cas3 verkocht word.

hebben andere mensen hier ook s6 mee ?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb mijn reepje 256mb cas 2 dane elec bij eynstein gekocht. Dit dingetje loopt 165 cas 222 zonder problemen, hoger trekt mijn mobo niet dus wie weet zit er zelfs meer in :P

exemplarisch denk ik maar het zet wel iets neer...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Abbadon
Op zondag 03 juni 2001 10:32 schreef HermeS het volgende:
Ik heb trouwens gehoord van iemand, dat dat dane-elec (hij had het gekocht bij informatique), op cas2 draait, terwijl dit dus als/voor cas3 verkocht word.

Ik heb er niet echt succes mee. Het wil wel, maar dan wil er wel eens iets vastlopen (IE of een game). Ingesteld op CL3 loopt er nooit iets vast.

Verwijderd

Topicstarter
is het echt veel verschil tussen gewoone reepies en cas en eec :?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:43

EraZor

Don't mention the war

Ze verkopen bij Eynstein zowel 'gewoon' Dane-Elec pc133 geheugen, en apart vermeld op de site ook CAS2 Dane-Elec geheugen. Ik heb pas dat laatste aangeschaft (iets duurder) en dat loop nu op 158 Mhz op cas 2-2-2. Over het 'gewone' pc133 mem van Dane-Elec bij Eynstein weet ik niks.

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Op zondag 03 juni 2001 10:32 schreef HermeS het volgende:

Ik heb de mijne ook bij Informatique gekocht.Het "gewone" pc 133 cas 3 dus, maar het loopt op 140 cas 2 probleemloos.

Verwijderd

Ik heb 384 MB 133mhz dane elec geheugen, liep prima op cas2 op mijn oude BX mobo met fsb 122 Mhz. Maar nu op m'n A7V133 op 133 Mhz lukt het niet meer, bij booten windows hangt ie.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
128mb en 128mb en 256mb, allemaal bij NORROD gehaald, is MTEC en 6ns, goed en heel goedkoop op 133mhz op cas222

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

'k Heb ook allemaal 'merkloze' (nou ja, van alles wat; niet gekocht als zijnde een bepaald merk) reepjes in de computers zitten. Alls is gelabeld als CAS3, maar het draait zonder uitzondering op CAS2.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 03 juni 2001 08:10 schreef MREn het volgende:
zooi gaat kapot met oc'en..heb een 100mhz op 133mhz laten draaien: kapot

gewoon eentje van siemens ofzo, is niet veel duurder dan b-merk, maar loopt wel heerlijk :)
Wat bedoel je met 'zooi'? Die Dane-Elec? Dat zijn namelijk Infineon (=Siemens) chips :)

Hier lopen Dane-Elec PC133 C3 reepjes vrolijk op 148 C3. 2-2-2 op 148 kan ik ook doen, maar dan krijg ik soms crashes. Overigens ook niet noemenswaardig, maar 1 keer per 24 uur. Hoger gaat niet, omdat m'n PCI'tje dan gaat protesteren. En damn Abit dat ik moet kiezen uit profiles, ipv gewoon handmatig de PCI-multiplier kan instellen :(

Maar goed, koop Dane-Elec of een ander A-merk en geen B-merk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Dane elec heeft 3 verschillende types rondlopen, waarvan de beste met infineon draait, de middelmaat samsung en de laatste nec. nec is wel de stabielste maar niet de snelste.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Abbadon
Op maandag 04 juni 2001 17:41 schreef MagicTempest het volgende:
Dane elec heeft 3 verschillende types rondlopen, waarvan de beste met infineon draait, de middelmaat samsung en de laatste nec. nec is wel de stabielste maar niet de snelste.
Goh, hoe komt het dan dat ik twee Dane-Elec's met Toshiba IC's en eentje met Micron IC's heb? Overigens is die Micron een stuk beter te o.c.'en dan de Toshiba's.

Wat ik maar wil zeggen is dat er getuige onderstaande quote v.d. dane-elec site wel meer is dan alleen de drie door jou genoemde merken.

Dankzij jarenlange relaties met de beste toeleveranciers in geheugen componenten, zoals Hitachi, Hyundai, Infineon(Siemens), Micron, Nanya, NEC, OKI, Samsung, Toshiba en Vanguard, kan Dane-Elec een constante en stabiele kwaliteit garanderen.
/quote

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Ik wist alleen maar van deze drie types af. maar dat maakt nix uit, mijn punt is bereikt, er zijn niet alleen dane elecs met infineon. En daar ging het mij om.

In ieder geval is het gewoon altijd beter om a merk te kopen dan b merk.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1