[NAS] Synology 213 of 213+ aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 23:48
Voor de aanschaf van een NAS overweeg ik de volgende mogelijkheden: Synology 213 of Synology 213+.
Na veel leeswerk op dit forum (bedankt voor de inf d:)b ) blijf ik met de volgende vragen zitten:

1) De 213+ is volgens tests sneller: wat merk je daar in de praktijk van?
2) De 213+ heeft system hibernation: heeft iemand daar ervaring mee, dat de NAS daadwerkelijk in system hibernation stand gaat (en een stroombesparing oplevert)?
3) De 213 heeft een ARM-processor, de 213+ heeft een PPC. Hoe zit het met de toekomstige beschikbaarheid van packages (zowel van Synology als 3rd party, bijv. Plex)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Move OM->CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57
Wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nian
Doel is om allereerst een centrale opslagplaats te hebben van bestanden/documenten, muziek, dvd-rips en foto's, die momenteel verspreid staan over 2 computers, 2 laptops en een tablet. Ik voorzie een groeiend gebruik van apparatuur en opslag door ons en onze 5 kinderen.
In de nabije toekomst wil ik onze huidige CD's en DVD's digitaliseren en vervolgens via de audioset en smart-tv afspelen (mogelijk dan ook nog een mediaplayer nodig).

De Synology 213+ is op papier sneller, is circa 50 euro duurder, maar heeft system hibernation waardoor die 50 euro mogelijk weer bespaart wordt op elektriciteitskosten.
Ik ben redelijk handig en snel lerend qua ICT, maar gebruiksgemak waardeer ik ook zeer. Vandaar dat ik twijfel over de type processor (213: ARM, 213+: Power PC) en de daarvoor verkrijgbare packages. In hoeverre zit daar verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nian
Ik heb de Synology DS213 aangeschaft.
Mijn keuze daarvoor is gelegen in het feit ik de indruk heb dat de processor beter ondersteund wordt dan bij de 213+ en omdat die NAS ± 50 euro goedkoper is in aanschaf.

Bij gebruik van de DS213 is het mogelijk om middels instellingen in DSM de NAS te laten uitschakelen. Of er dan wel een verschil is in elektriciteitskosten met de 213+ vraag ik mij dan ook af. In mijn geval waarschijnlijk niet.