Advies gevraagd voor aanschaf monitor naast laptop

Pagina: 1
Acties:

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 13:09
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een laptop, maar aangezien ik op mijn werk al tijden 2 monitors gewend ben, vind ik 1 scherm toch wat weinig als je echt moet multitasken. Bijvoorbeeld voor software ontwikkeling.
Dus ik denk er aan om een extra monitor aan te schaffen. Tegelijkertijd zit ik echter met een krap budget. De vraag is dus of het haalbaar is.

Sowieso is er de vraag: ga ik voor 1 extra monitor en eventueel een laptop-stand, of meteen 2 nieuwe monitoren. Mijn laptop heeft DisplayPort, dus ik begrijp dat twee monitoren ondersteund worden.
Qua grootte denk ik ergens rond de 24!?
Als ik deze filters zo in de Pricewatch zet dan komt er nog wel een aantal uit, maar ik vind dat ik niet goed weet waar ik op moet letten, dus vandaar dat ik hier even een berichtje plaats.
Het doel is dus multi-tasken. Verder zal ik incidenteel een serie kijken of een spelletje spelen, maar vermoedelijk geen FPS.

Het budget laat ik even in het midden, want ik wil niet teveel gaan bezuinigen omdat het budget laag is en dan later weer kunnen vervangen. Als het niet haalbaar blijkt te zijn, dan wacht ik.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb triple 24 inch. Werkt perfect! Let wel op je hebt een actieve DP nodig dus waarschijnlijk een adapter (kost iets van 25/30 euro). Gewoon even kijken wat je kan betalen, minder dan 24 zou ik niet gaan.
Check ook even of je wel tegelijk 3 schermen kunt aanhebben, ik had een werklaptop die dat niet kon, met hdmi ging main uit.

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 13:09
Oké thanks, active DP kende ik niet.
3 schermen lijkt me vooralsnog niet echt nodig.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik kan je wel zeggen dat een uitgangssituatie met 2 schermen en losse dock voor de laptop (+ losse muis en tobo) echt veel fijner gaat werken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.