Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Situatie
Internet wordt door een Thomson router (TV, Internet en Telefoon in 1) beschikbaar gesteld in huis, echter is het wireless bereik van dit apparaat is niet toereikend. Een accesspoint zou een oplossing zijn, dus een AP van TP-Link aangeschaft.

Probleem
Op het moment dat ik de install wizard (selecteer primair AP etc) doorloop en het AP configureer als als "Universal Repeater" (wireless ontvangen van signaal) configureer, start het apparaat opnieuw op. Op het moment dat het TP-Link AP dan opgestart is, loopt de Thompson modem/router vast en reboot. Op dat moment is er ook geen TV en is er geen telefonie mogelijk. Dit blijft hij volhouden tot ik d TP-link weer uitzet. Als de TP-Link dan weer uit staat, dan functioneert alles weer normaal.

Vraag
Herkend iemand dit probleem en wat zou de oplossing kunnen zijn?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou zo ook niet weten waar het aan kan liggen, wat ik je wel kan vertellen is dat een wireless signaal van een Thomson gaan versterken naar mijn mening niet echt werkt. Die dingen hebben van zichzelf echt ruk bereik. Dus ik zou je aanraden je AP met een kabel aan te sluiten en als 'Access Point' in te stellen ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Ik had ook liever geen Thomson gehad, maar helaas zal ik het er mee moeten doen hier. Het slechte bereik is dan ook de reden dat ik er een AP achter wil hebben, zodat het bereik verbetert.

Inmiddels heb ik ook contact gezocht met TP-Link en daar vermoeden ze dat Thomson en de TP-Link AP incompatible zijn. Ik hoop dat ik later deze week uitsluitsel krijg, maar ik ga alvast op zoek naar een ander AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
Zoals Shadow al aangeeft op de draad aansluiten.
Anders gaat sowieso de helft vd bandbreedte verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Schakel de wifi van je Thomson uit en schakel daarna pas je TP-Link in. Configureer alles zoals het hoort en laat dat ding als accespoint werken, kan eigenlijk niet fout gaan.

Ik denk dat je 2 apparaten liggen te ruziën over die welke frequentie mag hebben en zullen vast wel wat data over en weer sturen om vanalles en nog wat. Daar zal dan wel wat code in zitten die je Thomson over de zeik helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Bartjezz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:01:
Schakel de wifi van je Thomson uit en schakel daarna pas je TP-Link in. Configureer alles zoals ...
Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar helaas was dit ook niet de oplossing. Inmiddels heb ik AP verkocht en een ander merk AP gekocht die zonder problemen met de Thomson werkt.

Pagina: 1