Toon posts:

Z77X-UD3H geschikt voor virtualisatie Hyper-V/VM-Ware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een upgrade. Geen interesse in overklokken dus ga voor de 3770, bijkomend voordeel is dat deze processor veel meer virtualisatie mogelijkheden heeft.

Ik wil er een jaar of 4-5 mee doen (net als mijn Q6600). gooi er 16 gb ram in. En ga wss voor dit moederbord:

Z77X-UD3H. 129 euro, prima prijs enige wat ik mis is coax digital out voor audio. Eerst gekeken naar goedkopere bordjes maar die missen Display port.

Ik draai triple monitor setup en mijn huidige 6850 radeon neem ik mee.

Ik kan nergens vinden of ik met dit moederbord verzekerd ben van alle virtualisatie opties. VT-D zou moeten werken, maar ik lees dus ook dat niet alles rechtstreeks benaderd kan worden.

IGP vind ik wel handig, dus de xeon processors vallen af. Mis ik zo iets met deze combinatie?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:50

Quad

Doof

Virtualisaties worden afgehandeld door de CPU, niet het moederbord.

Je hebt overigens wel de Xeon 1325V2, deze heeft wel een IGP aan boord.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:59:
Virtualisaties worden afgehandeld door de CPU, niet het moederbord.

Je hebt overigens wel de Xeon 1325V2, deze heeft wel een IGP aan boord.
nee hoor VT-D schijnt niet op elke mobo te werken bv. Plus dat koppelen van bv usb soms niet direct werkt met bepaalde moederborden. Vandaar mijn vragen

even xeon bekijken tnx

edit: wat raar, ik lees overal tegenstrijdige berichten. Lees nu ook dat de Z77 officieel geen VT-D ondersteunt mar het werkt wel. Werkt het 100%? Dus koppelen is mogelijk etc?

Ik heb nog een oude Antec 450 smartpower voeding liggen. 450 watt zou voldoende moeten zijn voor mijn setup las ik, maar het zal net gaan (420 required). Klopt dit? Zal slechts overklokken wat mogelijk is met deze CPU. meer niet nodig

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 14:58 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

waarom zou je een moederbord met displayport zoeken als je toch een losse GPU meeneemt?
en waarom wil je een IGP?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:07:
waarom zou je een moederbord met displayport zoeken als je toch een losse GPU meeneemt?
en waarom wil je een IGP?
Ik draai ook hackintosh (triple screen setup) en mijn ervaring is dat dat soms een hell kan zijn. Met igp kan je ook display sharen. Nu werkt het wel triple screen, maar het kan zo zijn dat een toekomstige update van de mac mijn radeon niet full ondersteund. Extra backup is dan handig.

Ik maak me wat zorgen om die usb 3.0 ondersteuning die geshared wordt, maar op zich maakt dat denk niet uit zolang ik niet 2 schijven tegelijk aanzet. (ik heb nu nog geen enkele usb 3 device)

Ik kan kiezen uit de volgende memory banken:

CMZ16GX3M4A1600C9 and - CMZ16GX3M4A1600C9B - Vengeance Series. Same specs and appearance, just different colors.

CML16GX3M4A1600C9B = Low Profile Vengeance - Blue
CMX16GX3M4A1600C9 - XMS heat spreaders
CMP16GX3M4A1600C9 - Dominator heat spreaders

Kan ik gewoon de goedkoopste van 72 euro nemen? Aangezien ik toch niet ga overklokken? Of maakt het nog uit? Edit: ik zie dat het allemaal quad memory is, kan ik niet beter dual gaan?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dat VT-D lees nu echt overal berichten dat zelfs als in het bios vt-d aangezet kan worden het nog niet werkt. Wat een faalactie is dit. Moet ik echt per se een Q serie chipset hebben?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk maar voor een Q77 Express board. GA-Q77M-D2H deze waarschijnlijk. Heeft alles wat ik nodig heb en werkt met hackintosh en native VT-D ondersteuning.

Alleen niks maar dan ook niks over te vinden, geen review etc. Zelfs tweakers niks, lekker handig :(
Pagina: 1