Inkomsten genereren met YouTube

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448957

Topicstarter
Ik heb mijn YouTube-kanaal een week of 3 geleden aangemeld voor Monetization, zodat ik een klein beetje kan verdienen met advertenties. Deze advertenties worden prima vertoond, maar als ik naar 'Estimated earnings' of 'Ad performance' ga, staat daar al vanaf het begin:

"Data is not available for the selected report, content, and date range. If possible, try selecting a broader date range, different content, or come back in 1–2 days after the most recent data has been processed."

Ook in mijn AdSense account, die aan YouTube gekoppeld is, zie ik geen enkele inkomsten terug.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59

André

Analytics dude

Heb je views op je video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 22:02
Je kunt inderdaad pas een rapport zien als je in die periode views hebt gehad, aangezien je net bent aangemeld zou ik nog even een tijdje wachten, ik heb het zelf net even gecontroleerd en kon voor deze maand ook geen rapport zien maar voor vorige maand wel.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, ik wacht nog even geduldig af. Ik heb een kleine 2000 views gehad in die periode. Hoeveel levert zoiets gemiddeld op eigenlijk? Gaat het dan om enkele dubbeltjes per 1000 views, of kan dit echt tot meerdere euro's oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben je zelf auteursrechtelijk eigenaar van het materiaal dat je upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het zijn filmpjes die ik zelf gemaakt heb, zonder muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 16:59

André

Analytics dude

Reken eerder maar op een paar dubbeltjes dan euro's. Je moet echt wel serieuze volumes halen om er iets van geld uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Reken maar op een paar cent (uit eigen ervaring) :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 22:02
Phyxion schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:20:
Reken maar op een paar cent (uit eigen ervaring) :)
Inderdaad, aangezien het per 1000 views gaat zal het in het begin niet hard gaan, het is wel een goede motivatie om je kanaal groter en serieuzer te maken.
Wat voor soort video's maak je eigenlijk, vlogs ofzo ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 18:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Afgelopen 30 dagen heb ik met circa 40.000 views ongeveer 25 dollar verdient. Dus reken maar uit, schiet niet echt op. Maar, je hoeft er natuurlijk ook niks meer voor te doen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordeel van geld verdienen met YouTube Adsense is wel dat je, als je niche-video's maakt, je ook een specifiek publiek aantrekt (net als met een niche-blog): daarmee kan je CPC wat omhoog gaan. Zogauw je naar een paar duizend views per week gaat, dan ga je wel wat verdienen: maar het blijft beperkt zoals de anderen zeggen.

Pas als je miljoenen views haalt, zou je ervan kunnen leven, zogezegd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels worden de advertenties anderhalve maand op mijn kanaal vertoond. Ik begin me hier nu toch wel aan te ergeren, wilde het in eerste instantie even kort testen om te zien hoeveel inkomsten hieruit te halen zijn, maar nu draait de boel al zes weken zonder dat ik enig antwoord heb gekregen..

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Google is ook niet het makkelijkste bedrijf als het gaat om contact leggen met 'klantenservice'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-07 11:51

Luukwa

o/

Je zult bijna niks verdienen, ik heb per maand zo 20k views met 2700 abonnees en verdien een kleine 15 euro.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

Wom

Zie je binnen adsense wel het aantal views en eventuele clicks terug? Overigens heb ik goeie ervaring met de costumer care van Google, vlotte reactie in het geval van Adsense :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee niets te zien in AdSense, behalve de inkomsten van mijn eigen site. Hoe neem ik contact op met AdSense dan? Want dat kan ik compleet niet vinden in AdSense of YouTube en ook niet via de zoekmachine..

Op de AdSense support sectie staat het volgende:
"We offer email support for our higher-earning publishers."

Ik zal met een een eurootje per dag via mijn site wel niet in die categorie vallen. Ik snap ook wel dat ze 2 miljard Google gebruikers geen email support kunnen leveren, maar dit is weer een ander uiterste. Mijn video's leveren Google al twee maanden geld op en ik zie er niets van terug!

Wellicht dat het feit dat ik van 2 verschillende Google accounts gebruik maak voor YouTube en AdSense problemen oplevert, maargoed deze mogelijkheid bieden ze zelf aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 448957 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:45:

Wellicht dat het feit dat ik van 2 verschillende Google accounts gebruik maak voor YouTube en AdSense problemen oplevert, maargoed deze mogelijkheid bieden ze zelf aan..
Wellicht even je youtube account machtigen in adsense / analytics.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn YouTube account is als volgt gekoppeld aan AdSense:

Host: www. youtube .com
Host's share of revenue: N/A for revenue share
Status: Enabled
Action: disable access

Dit lijkt mij gewoon goed toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 448957 op 30-03-2013 13:12 ]