[Excel 2010] percentage berekenen adv opmaak cel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 12:45
Is het volgende mogelijk?

Ik wil dat Excel automatisch een percentage berekent adv een opmaak van een cel.

In mijn blad gebruik ik ongeveer 3000 cellen deze zijn rood of groen opgevuld. het wisselt met de dag de verhouding tussen het totaal aantal groen en rood opgevulde cellen. Bestaat er een formule of iets anders waarmee ik deze verhouding of percentage van rood of groen kan laten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:27
Dat lijkt me iets dat je het beste met een macrotje kan oplossen waarin je binnen je range het aantal cellen van beide kleuren telt.

edit:
VV wat hieronder staat is beter. Als rood en groen gebaseerd zijn op condities dan kan je die idd nabouwen in een formule en zo het percentage berekenen. Je kan dan volgens mij zelfs de 0 en 1 stap overslaan.

[ Voor 45% gewijzigd door MrAngry op 26-02-2013 13:13 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01
Ik zou het iets anders aanpakken. Opmaak van een cel lijk je op deze manier te 'misbruiken'.

Vul in de cellen 0 of 1 in ipv rood of groen.
Vervolgens gebruik je conditionele opmaak om een cel met een 0 rood te maken, en met een 1 groen.

Tenslotte kan je Som gebruiken om het aantal 1-en te tellen.

Dit gaat natuurlijk niet op als er getallen in je cellen staan. Maar dan zou je met een - teken kunnen werken.

[ Voor 16% gewijzigd door rvtk op 26-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 12:45
Gekozen voor de optie van rvtk. Macro's weet ik niks van dus die optie gaat niet voor mij op.