Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben van plan om mijn pc een upgrade te geven van 6 gb naar 12 gb ram, gezien de huidige prijzen. Ik heb een Asus p6t moederbord, core i7 920 stock en momenteel 6 gb kingston valueram 1333 Mhz geheugen.

Uiteraard wil ik triple channel blijven draaien indien mogelijk. Is het dan het beste om een Kingston valueram kitje te kopen van 6 gb of kunnen ook andere merken triple channel werken met mijn kingston valueram?

Ik dacht aan pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G. Wat is overigens het verschil met pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K3/6G, behalve een iets ander typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 2e kit die je aanhaalt heeft een lagere latency dan de eerste als ik zo kijk naar het typenummer.

Verder zou ik de QVL van je bord aanhouden. Asusborden zijn redelijk kieskeurig met het geheugen dat ze accepteren, dus pak bij voorkeur diets van die lijst, of het spul dat je er nu in hebt zitten, want je weet dat dat werkt.
Verder is het zo dat er niet specifiek triple channel geheugen is, 3 losse DIMMs zullen net zo goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat ie kieskeurig is dat weet ik, want ik heb ooit OCZ gold geheugen erin gehad en dat zorgde voor BSODS. Het probleem is dat de QVL van mijn moederbord uit 2009 is en we nu vier jaar verder zijn, waardoor de typenummers niet meer overeenkomen... De twee kingstons die ik aanhaalde staan er volgens mij dus niet op.
http://www.asus.com/Motherboard/P6T/#support_QVL

Alhoewel... KVR1333D3N9/2G staat genoemd op de QVL en een van die rams is KVR1333D3N9K3/6G. K3/6G staat denk ik voor 3 reepjes en 6GB?

edit: net even mijn pc opengemaakt en ik zie dat daar de KVR1333D3N9K3/6G in zit. Het wordt dus die!

[ Voor 24% gewijzigd door Cobiwan op 26-02-2013 13:40 ]