Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:07
Na het crashen van een harde schijf in mijn DS209 heb ik de betreffende schijf vervangen. De Synology is nu de RAID 1 aan het rebuilden. So far so good.
Op dit moment zie ik de schijven (na 17% rebuilden) steeds vol lopen. Ik heb al veel grote bestanden verwijderd maar tijdens het rebuilden zie ik in zeer korte tijd (binnen 1 uur) de capaciteit steeds met 10Gb terug lopen. De schijven lopen daardoor steeds voller en het rebuilden duurt daardoor langer. Op dit moment nog minder dan 1% vrije ruimte. Wat is er aan de hand en hoe kan ik hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:31
Je zou het rebuilden kunnen afwachten. In oude Synology topic heb ik een tip geplaatst over hoe je rebuilden sneller kan laten verlopen.

Als het echt niet goed gaat zou ik contact opnemen met Synology support. Die is best goed en kunnen (als jij dat toestaat) op afstand inloggen en kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
Heb inmiddels contact gezocht met Synology. Ben benieuwd. Inmiddels stabiliseert het probleem zich om 0,4% vrije ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
Nog een vraag: Als je tijdens het rebuilden grote files gaat verwijderen, zou het dan kunnen dat deze gedurende het proces toch weer worden teruggezet omdat ze op de andere RAID schijf staan?

(beetje vage formulering misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Simpel gezegd: nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:31
Nee, zo dom is het proces nou ook weer niet :P. Maar kan me voorstellen dat het reshapen niet echt sneller gaat als je veel files gaat verwijderen/bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
Ok, ik had het idee dat er bestanden terug kwamen dit ik net had gewist. Zal wel teveel gezopen hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
Toch nog even een check gedaan. Bestanden die ik tijdens de rebuild van de Raid 1 (mirror dus) wis komen gewoon weer terug. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514743

n

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 514743 op 03-05-2013 18:28 ]

Pagina: 1