Beste mensen. Naar mijn begrijpen is GPL een virale licentie: als je iets onder GPL in je software gebruikt, dan wordt ook jouw creatie GPL en moet je als je het niet enkel intern gebruikt de broncode onder GPL vrijgeven. Hoe zit dit precies met modules? Stel dat ik voor modules (voor bijvoorbeeld taal) maak die los van mijn applicatie te downloaden zijn, en deze zijn gebaseerd op GPL-gelicenseerd materiaal, wanneer zorgt dat ervoor dat mijn software onder de GPL valt? Wanneer mag ik de hoofdzakelijke applicatie closed source houden of onder een andere licentie die niet GPL-compatible is (al dan niet een andere open source) uitgeven?
Ik maak hier een Android app en overweeg ervoor te zorgen dat je in de market aparte taalmodules kan downloaden, maar ik weet nog niet zeker of ik het zo wil oplossen (hangt vooral af van de precieze technische mogelijkheden).
Ik maak hier een Android app en overweeg ervoor te zorgen dat je in de market aparte taalmodules kan downloaden, maar ik weet nog niet zeker of ik het zo wil oplossen (hangt vooral af van de precieze technische mogelijkheden).